videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

oscartje

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2007
Berichten
56
Hallo,
ik speel al een tijdje een spel, warrock, maar het gaat vaak heel langzaam en ik heb alles alle graphics enzo al op zijn laagst gezet. Ik heb in mijn computer ook niet zo een goede videokaart, alleen is er een mogelijkheid dat je zonder de kaart te vervangen toch kan zorgen dat zo een spel beter en sneller gaat. Want mijn kaart zit op het moederbord dus vervangen is duur en ik heb geen geld:D
groetjes oscartje
 
Hoi,

Het zou fijn zijn om je hardware even op te geven is voor ons wat makelijker en geef ook je budget even op.

Modag
 
CPU:Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
CPU speed: 2.99 GHz
System RAM : 1014 MB
Operating System: You Have: Microsoft Windows XP Home Edition (Build Service Pack 32600)
Videokaart : Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset Family (Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset)
Ruimte op Harde schijf : 78.8 GB
is dit genoeg?
 
Hoi,

Is in de richting is het eigenlijk en desktop of een notebook, is het een desktop dan zou ik graag nog je moederbord willen weten merk en type.

Modag
 
bij pcwizard komt staat dit er bij informatie over moederbord;
Algemene Informatie :
Fabrikant : Dell Inc. (Dell)
Product : 0JC474
Versie : Niet nader omschreven
Serienummer : ..CN7082165G01C1.
MP Ondersteuning : Ja, 1 CPU(s)
Versie MPS : 1.4

Chassis Informatie :
Fabrikant : Dell Inc.
Type : Mini Tower
Versie : Niet nader omschreven
Serienummer : J1TGF2J
Asset : Niet nader omschreven

On-Board Apparaatinformatie :
Apparaat : Intel Graphics Media Accelerator (Video)
Apparaat : Intel PRO/100 VE Network Connections (Ethernet)
Apparaat : High Definition Audio Controller (Sound)
Embedded Controller : Nee

Sleufinformatie :
Slot PCI : Available (32-bit) 5.0v, 3.3v
Slot PCI : Available (32-bit) 5.0v, 3.3v
Slot PCI-Express : Available (x1) 3.3v
Slot PCI-Express : In Use (x16) 3.3v

Externe Connectoren :
Keyboard : PS/2
Mouse : PS/2
USB : Access Bus (USB)
USB : Access Bus (USB)
USB : Access Bus (USB)
USB : Access Bus (USB)
USB : Access Bus (USB)
USB : Access Bus (USB)
Network : RJ-45
Audio : Mini-jack (headphones)
Audio : Mini-jack (headphones)
Audio : Mini-jack (headphones)
Audio : Mini-jack (headphones)
Video : DB-15 female

Interne Connectoren :
KYBD :
MOUSE :
USB1 :
USB2 :
USB3 :
USB4 :
USB5 :
USB6 :
ENET :
MIC :
LINE-OUT :
LINE-IN :
HP-OUT :
MONITOR :


Oscar
 
Hoi,

Je kan dus een pci-e videokaart plaatsen alleen dan zal je er wat geld tegenaan moeten gooien maar dat is aan jou hoeveel geld.

Modag
 
wat houdt een pci-e videokaart in en hoe veel zou dat kosten dan?
Oscar
 
Hoi,

Dat is een type kaart zoals je eerst agp had en ja je kan het zo gek maken als je wil dat is aan jou .
Je zou hier eens kunnen kijken.
Je heb twee merken ati en nvidea ,ik ben een ati fan dus ik zou voor een ati kiezen.

Modag
 
Laatst bewerkt:
maar moet je dan die andere er ook af halen of kan je de nieuwe er gewoon bij zetten?
 
en kan ik dat zelf doen die oude er af halen als het moet en die nieuwe er op aanlsluiten of moet ik dat laten doen ergens?
oscar
 
moet er een pci-e videokaart bijgezet worden dan of kan eroook andere soorten?
Oscar
 
er zijn wel andere soorten zoals pci en agp, maar pci-e is de modernste en tot nu toe beste.

als je niet al te veel geld wilt uitgeven zou ik een goedkoper kaartje nemen. je moet ook rekening houden met de rest van je systeem met name voeding.

en je hebt een "onboard" videokaart. dit wel zeggen dat hij ingebouwt is in je moederbord.

de enige manier om die eruit te halen is door je gehele moederbord eruit te halen of door er met een hamer op te slaan. geen van deze manieren is nuttig.

dus het antwoord op je vraag is, je kan gewoon een nieuwe kaart halen en daar je monitor op aansluiten. die nieuwe kaart kun je gewoon in je moederbord zetten. hiervoor hoef je niet eerst de interne uit te schakelen. als er geen monitor op de interne is aangesloten word die zowieso niet gebruikt.
 
dit is wel een leuk kaartje voor jou

http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI

voor als je wat meer wilt en ook wat meer wilt uitgeven kun je voor deze gaan

http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI

ik weet niet of je voeding deze kaart wel aankan, want de 4000 serie zijn wel stroom vreters.

maar als je het alleen maar doet om warrock en andere soortgelijke spellen te spelen zou ik niet zoveel uitgeven en gewoon voor de 1e keuze gaan.

ik heb trouwens voor ati gekozen omdat die meestal goedkoper zijn.
 
ik doe het trouwens ook met het idee dat ik als ik nog een keer een leuk computerspel zie of uitkomt ofzo dat ik die dan ook kan spelen en dan niet in de problemen kom door een slechte videokaart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan