Vinden van e-mailadressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Ik weet niet of ik op de plaats ben maar ik heb het volgende probleem.
De PC (WinXP) start niet meer op, hij komt even met z'n windows opstartscherm en blijft daar mee terugkomen, nou willen we dit probleem oplossen door een nieuwe installatie te gaan doen, we hebben de harddisk als "slave" aan een werkende XP machine gehangen en kan dus alle bestanden van de slave benaderen, op die manier zijn m'n eigen bestanden veilig te zetten.
Echter graag willen we ook de e-mailadressen van de "slave" afhalen, die daar dus in Outlook express stonden, de inbox, outbox e.d. zijn wel te vinden echter niet het adressenbestand.
Weet iemand hoe ik het oude adresboek van de "slave" af kan halen ????

bij voorbaat dank !!

Jac

Voor xp in vaak in deze map, dacht ik
C:\Documents and Settings\gebruiker\Application Data\Microsoft\Address
(nu drive letter van de slave natuurlijk)

Anders door zoeken naar *.wab
Uitleg in het eerste gedeelte van deze informatie

mvg leo

Bedankt voor de info, echter dit had ik ook al gedaan, althans gezocht naar *.wab.
Ik vrees dat deze mevrouw (waar de pc van is) denkt dat ze een adressenboek had maar alleen maar een gedeelte van het e-mailadres intypte en dan vervolgens het e-mailadres automatisch verscheen (auto-aanvullen weet je wel).
Maar ik ga nog eens kijken bij die map Adress.

Bedankt voor het meedenken en het aandragen van een mogelijke oplossing.

groetjes,

Jac

Ik heb hier een handige tutorial voor.
Zie je exact waar de bestanden staan, en hoe de backup te maken en na herinstallatie alles weer terug te zetten.
Zie bijlage.

Bedankt beide voor jullie hulp !! Hartstikke makkelijk dat PDF document, ik heb hem meteen opgeslagen en uitgeprint voor een eventuele volgende keer.
De PC is terug naar de eigenaar, ze was zeer tevreden, echter zonder e-mailadressen, maar ja die moet ze dan maar een keer opnieuw invoeren.
Volgende keer doe ik het beter !!

nogmaals bedankt, ik zal de vraag als opgelost zetten !!

groetjes,
Jac

Dank je voor deze positieve melding :)
Sja, accounts meenemen heb ik nog geen optie voor. Kan vast ook wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan