Virtualdj, voorbeluisteren met 4.1 kaart op pc, hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

blizzard747

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Berichten
9
Beste leden, hierbij een vraagje:

Ik heb dus het programma virtual dj

virtualdjfr6.png

(http://img78.imageshack.us/img78/5069/virtualdjfr6.png)


en dit zijn mijn pc aansluitingen van mijn geluidskaart (4.1 denk ik)

dsc00563cd1.jpg

(http://img266.imageshack.us/img266/2302/dsc00563cd1.jpg)



Ik had nu graag geweten hoe ik deze 2 combineer om met het programma virtual Dj voor te beluisteren, dus zodat ik door mijn koptelefoon andere muziek hoor dan door mijn boxen, ik heb hier denkik geen 2 geluidskaarten voor nodig, omdat dit een 4.1 is, en heb genoeg uitgangen, ik heb ook vanvoor nog een uitgang voor micro en hoofdtelefoon, ik had nu graag geweten waar ik mijn hoofdtelefoon en waar ik mijn boxen moet inpluggen, ( mss kan iemand het omcirkelen en zeggen wat waar moet ) en mss wat uitleg geven hoe ik dit instel in virtual dj, als iemand mij hiermee kan helpen zal ik die persoon heel erg dankbaar zijn ;-)

alvast erg bedankt iedereen!
 
In het configuratiescherm van VirtualDJ kun je zelf aangeven over welke kanalen je player1,2 en de hoofdtelefoon kunt laten lopen.(klein knopje rechtsboven in VirtualDJ genaamd CONF).
 
In het configuratiescherm van VirtualDJ kun je zelf aangeven over welke kanalen je player1,2 en de hoofdtelefoon kunt laten lopen.(klein knopje rechtsboven in VirtualDJ genaamd CONF).

dat is inderdaad, zo bij 1 staat monitor aangeduid maar bij 2 kan ik niets meer kiezen in de keuzelijst :s

hoe stel ik dat in met 1 geluidskaart?
 
Vreemd, dan zou je haast denken dat je geen 4.1 geluidskaart hebt. Normaal kun je dus selecteren welke kanalen je wilt gebruiken. Kun je bij 1 niet iets anders selecteren zodat optie 2 en 3 zichtbaar worden?
 
ik heb bij config 3 keuzes van output channels





1) Master: Front output/Headphones: Rear output

2) Master: Rear output/Headphones: Front output

3) Master: Front output/Headphones: Center output



nu weet ik niet wat ik waar moet insteken in mijn pc en wat ik moet aanduiden van deze 3, en hoe ik het moet instellen dat bijv. het linkerpaneel van programma voor boxen is en rechter voor hoofdtelefoon ( voorbeluisteren )
 
Bij optie 1 sluit je de luidsprekers aan op de groene aansluiting en de koptelefoon op de zwarte uitgang.
Bij optie 2 sluit je de luidsprekers aan op de zwarte aansluiting en de koptelefoon op de groene aansluiting.
Bij optie 3 sluit je de luidsprekers aan op de groene aansluiting en de koptelefoon op de oranje aansluiting.
Je kan dus kiezen wat voor jou het beste uitkomt.

p.s. ik heb het nog anders. ik heb 3 geluidskaarten in de pc. 2 pci kaarten (goedkope Creative dingen) en 1 onboard. kaart 1 geeft het geluid van player 1 weer, kaart 2 het geluid van player 2 en de onboard kaart gebruik ik voor de koptelefoon. werkt heel goed! op deze manier kun je het geheel perfect aansluiten op een mengpaneel.
 
Laatst bewerkt:
Bij optie 1 sluit je de luidsprekers aan op de groene aansluiting en de koptelefoon op de zwarte uitgang.
Bij optie 2 sluit je de luidsprekers aan op de zwarte aansluiting en de koptelefoon op de groene aansluiting.
Bij optie 3 sluit je de luidsprekers aan op de groene aansluiting en de koptelefoon op de oranje aansluiting.
Je kan dus kiezen wat voor jou het beste uitkomt.

p.s. ik heb het nog anders. ik heb 3 geluidskaarten in de pc. 2 pci kaarten (goedkope Creative dingen) en 1 onboard. kaart 1 geeft het geluid van player 1 weer, kaart 2 het geluid van player 2 en de onboard kaart gebruik ik voor de koptelefoon. werkt heel goed! op deze manier kun je het geheel perfect aansluiten op een mengpaneel.

oke, ik ga denkik 2de geluidskaart kopen anders lukt het me niet , en dan de dj console mp3 die evenveel kan als de mk2 behalve die aansluitingen, en voorbeluisteren, maar voorbeluisteren kan ik denk ik dan weer oplossen met 2de geluidskaart eh?
 
Dat hoeft helemaal niet joh! 4.1 is hetzelfde als 2 geluidskaarten. Op de mp3 console zitten al 2 schuiven. De uitgang van de console sluit je aan op een versterker en voorafluisteren doe je via de geluidskaart van de pc.
 
Dat hoeft helemaal niet joh! 4.1 is hetzelfde als 2 geluidskaarten. Op de mp3 console zitten al 2 schuiven. De uitgang van de console sluit je aan op een versterker en voorafluisteren doe je via de geluidskaart van de pc.

naja dit kan dus niet, bij de Dj console Mp3 daar is maar 1 uitgang dat is usb :D

uhh, kan je nog ns kijken naar mijn geluidsuitgangen? heb ik echt 4.1? en wil je me nog ns uitleggen hoe ik dan moet voorbeluisteren met virtual dj precies? ty
 
De console is niet meer dan veredelde geluidskaart zie ik. Er zitten dus ook een audio uitgang op die je op een versterker kunt aansluiten. Als je dat ding zou aansluiten heb je andere opties in het configuratiescherm van VirtualDJ. Bijvoorbeeld Master naar Mp3 console en headphones op de geluidskaart van je pc. Maar zeker weet je dat pas als je het aansluit.
 
hoe werkt dat precies dat voorbeluisteren ? kan je dat aub ns goed uitleggen? en waar ik ze moet steken enzo, en wat ik moet instellen, ty
 
Dat ligt er nu aan of je de console gaat aanschaffen of niet.
 
dat blijft net hetzelfde, want bij de dj console mp3 van 100 euro kan je alleen usb, en niet aanlsuiten aan een versterker :s
 
Euh... dan hebben we het niet over dezelfde console denk ik. De console die ken sluit je inderdaad via usb aan, maar de console sluit je vervolgens aan op een versterker. Wat voor zin heeft zo'n console dan als je er niks op kunt aansluiten? Zie het als een 2 kanaals mengpaneel met ingebouwde geluidskaart. Ik weet dan de mkII de mogelijkheid heeft om daar je koptelefoon op aan te sluiten. De goedkopere console heeft dat niet, maar dat kun je volgens mij oplossen door de koptelefoon op je pc aan te sluiten .
 
als je dat programma opstart dan moet je en waar je je je meziek moet laden daarboven staan een drie balkjes klik op de twe en daar kun je het instellen klik op de derde
 
Als we nu allebei deze console bedoelen, zie je een aantal aansluitingen op het apparaat. De rood/witte tulp aansluitingen kun je op een versterker aansluiten.
Ik heb op forums gelezen dat bij deze uitvoering het voorafluisteren niet werkt, maar als je de koptelefoon aansluit op je geluidskaart van je pc en VirtualDJ zo instelt dat het Master geluid via de Console gaat en de headphones via de geluidskaart van de pc, dan zou het moeten werken.
 
Laatst bewerkt:
nee dat is de mk2 van 250 euro

ik bedoel die van 100 euro maar is goed, ik heb 2 geluidskaarten nu en het werkt :D
 
Heel goed dat je het aan de praat hebt gekregen, mixen maar!!
Doe je een slotje op het topic?
 
Virtual dj

ik heb even een klein probleempje met mijn virtual dj, en zover ik gehoort heb ben ik niet de enige. namelijk, op het moment dat ik de knoppen gebruik van mij eq, of als ik mijn loop wil verplaatsen, hoor ik een krakend geluid. ik heb al van alles geprobeert. asio driver, no noise programma, nieuwe drivers voor mn pc. binnenkort heb ik een numark dmx 06, dat zal vast het probleem oplossen. maar als iemand een oplossing weet voor dit probleem. dan ben ik daar zeer blij mee :)

Ow, even nog wat over het bebruik van meerdere geluids kaarten. onboard geluid is absoluut niet aan te raden. het gebruikt veel meer van je processor. zorg voor een goeie asio driver voor je andere geluids kaart. zodat je meerdere uitgangen kan gebruiken. asio zorgt bovendien voor een betere kwaliteid. als je meer vragen hier over heb hoor ik die graat.
 
gebruik je soms VD 4.0? Bij versie 4.1 is dat gekraak weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan