virtuele schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mustangBE

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
Berichten
349
ik heb een virtuele schijf aangemaakt "Z" (via netwerkverbinding maken) en gekoppeld aan mijn NAS.
deze werkt goed , maar telkens ik mijn pc opstart krijg ik de melding dat sommige netwerk locatie niet kunnen worden hersteld.
Bij schijf Z staat dan ook een rood kruis en heb geen toegang.
nochtans als ik naar "mijn computer " ga en dubbel klik op de schijf gaat ze open en komt ze in het groen (heb ik wel verbinding) , dan blijft ze de hele dag verbonden tot ik opnieuw opstart.

iemand een idee ?
 
Enige oplossing is denk ik een taak aanmaken waarbij je netwerkverbinding automatisch gestart wordt bij het opstarten van je pc...
 
een .bat bestandje, zoals in dit voorbeeld:

1. Maak een batch bestand (.bat) om je schijf aan te koppelen.

De sleutel bij het "net use" commando is de /USER:ip\gebruikersnaam syntax. Zonder het IP-adres of hostnaam werkt het niet.

Het ruwe commando is deze (vervang de gekleurde vette elementen, verwijder de groter en kleiner dan tekens):

net use S:
\\<apparaat_ip_adresof_hostnaam>\<share_naam> /USER:<apparaat_ip_adres_of_hostnaam>\<gebruikersnaam> <wachtwoord> C:\tmp\mount.log 2>&12>&1

Voorbeeld bestandsinhoud:

echo %date% %time% : "%cd%\mount.bat" >> C:\tmp\mount.log 2>&1 2>&1

net use S: \\192.168.1.4\gedeeld /USER:192.168.1.4\peter wachtwoord >> C:\tmp\mount.log 2>&1 2>&1

bron
 
dat is naar mijn idee de enige manier om het automatisch te starten en als het goed is, is de melding dan ook weg ;)
 
Beste,

zo heel moeilijk is het maken van een scriptje niet.
Dit kan doormiddel van een CMD bestandje.

Open kladblok en gebruik de volgende code:

Code:
@echo off
net use Z: /delete /y
net use Z: \\SHARE
De Z: is de schijf zoals deze moet heten. De share is hoe je deze wilt benaderen.
Eerste regel code is om een share of iets wat die letter gebruikt te verwijderen, en de tweede om deze aan te maken.
Test hem op werking.
Sla het op als connect.cmd of zoiets dergelijks, en plaats hem in de opstartmap van windows.
Start -> Alle programma's -> opstarten.

herstart pc en klaar.

eitje.:love:

groet,
longest
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan