virus genaamt A31480.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

dralion13

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Berichten
53
Sinds een paar dagen heb ik last van een virus op de computer. De problemen worden als maar groter en groter. De virusscanner kan het virus niet vinden en alle updates worden geblokeerd.
Eerst begon het met dat IE het niet meer deed, daarna problemen met inloggen op MSN.
Ik heb net 3 keer de pc opnieuw moeten opstarten voordat ik iets kon doen. Toen ik hem had opgestart liep msn direct vast. Toen ik op CTRL+ALT+DEL drukte zag ik dat het programma A31480.exe actief was. Programma ken ik alleen niet.
Toen ik dat had ontdekt liep mijn pc weer vast. Na nog een keer resetten moest ik gelijk internet opstarten want binnen +/- een halve minuut was het bureaublad en de startbalk vastgelopen (kan klikken wat ik wil maar het reageerd niet meer:S)
Op een ander forum kreeg ik het advies om naar antispywareoffensief.nl te gaan maar dan krijg ik deze melding:
Hoewel de website lijkt te bestaan is het de browser niet gelukt ermee te verbinden.

* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar? Probeer het later opnieuw.
* Kunt u ook geen andere websites bezoeken? Controleer de netwerkverbinding van de computer.
* Wordt uw computer of netwerk beschermd door een firewall of proxy? Onjuiste instellingen kunnen een goede werking tijdens het webbrowsen verstoren.

Het virus blokeert de website dus. Ook alle andere sites waar ik op kom als ik met google zoek naar het virus worden geblokeerd.

Weet iemand hoe ik het er af kan krijgen met alleen firefox (de rest is vastgelopen).
 
Ik kan niet in deze computer komen dus ook de usb stick niet openen:S
niks werkt meer
 
kan je er ook niet komen als de usb stick in de pc doet > windowslogo+r > en dan hier de drive letter invuld?
 
nee, dat lukt ook niet:S

ik kan verder alleen nog maar taakbeheer openen. Via taakbeheer kan ik alleen niet deze computer openen
 
als je echt niks kan met je pc moet ik je het antw schuldig blijven.

systeemherstel een optie????:rolleyes::rolleyes:
 
Hoi !

Opstarten met de UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/ en de virusscanners die daarop staan laten draaien !

Als dit niet geholpen heeft fabriek ik wel een bootable CD incl. Malwarebyte's voor je in elkaar.

Heb je alle belangrijke bestanden al in back-up ergens anders staan kun je uiteraard ook kiezen voor een clean install !

Greetz,

Harry.
 
Kun je ook niet in veilige modus bij deze computer komen?
Dit doe je door tijdens het opstarten voordat het windows logo tevoorschijn komt op F8 te drukken.

Gr,

Modag
 
kun je de pc niet opstarten in veilge modus met netwerk mogenlijkheden?
dan word bij het opstarten het virus niet mee opgestart en kun je de website wel bekijken.
 
Ik heb net opgestart in veilige modus en anti-malware software gedownload. hij is net klaar met scannen. Norton is net automatisch begonnen met updates downloaden dus ik denk dat het weer goed komt:)

Bedankt allemaal

Mijn moeder vroeg zich trouwens af of het ook te traceren is waar het virus vandaan komt, is dat mogenlijk?
 
Ik heb net opgestart in veilige modus en anti-malware software gedownload. hij is net klaar met scannen. Norton is net automatisch begonnen met updates downloaden dus ik denk dat het weer goed komt:)

Bedankt allemaal

Mijn moeder vroeg zich trouwens af of het ook te traceren is waar het virus vandaan komt, is dat mogenlijk?

dat word lastig, maar de oplossing met opstarten in veilige modus heeft dus geholpen :) ?
fijn, traceren is wel erg lastig, je kunt in je browser geschiedenis kijken, en controleren welke websites je hebt bezocht. maar dat is ook niet zeker...
 
er blijken nog steeds resten van het virus op de computer te staan en elke keer als ik hem opnieuw opstart moet ik die scan weer doen, ook zijn er ondertussen al 2 misschien 3 usb-stickt "besmet" met het virus, daardoor heeft de laptop van m'n zus het nu ook:S

hoe kan ik het verder verwijderen. En hoe kan ik het virus van de usb-sticks halen zonder de computer te besmetten en zodat de overige data bewaard blijft?
 
Scan je PC eens met a-squared Anti-Malware 4

Programma installeren en updaten tot er geen updates meer te vinden zijn, dan de hele pc scannen.

De infectie zal verspreid worden via (verborgen) autorun.inf bestanden op alle schijven en USB sticks. Wanneer je eigen PC weer schoon is, dan de SHIFT toets ingedrukt houden als je er een USB stick in stopt. En dan nog een seconde of 10 ingedrukt houden. Dit voorkomt dat de autorun wordt uitgevoerd.

Daarna kun je met a-squared Anti-Malware die USB stick scannen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan