Virus in bootsector??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Ik heb een PC die regelmatig (maandelijks) er mee ophoudt, als ik dan ga kijken wat er allemaal in windows zit (mbv een win98 opstartdiskette) zie ik naast wat normale directories oon heel veel vreemde tekens, ook blijkt er dan niets meer te staan in system32, en er worden veel dll's gemist. Mijn vermoeden is dat er een virus in de "bootsector"zit en die krijg ik er (denk ik) niet uit door te formateren, daar ik dat al verschillende malen heb gedaan, toch staat er een virusscanner op die regelamtig geupdated wordt.
Kan het vris in de bootsektor zitten?? en zo ja, hoe krijg ik er die uit ???

bvd
Jac

jblommerde,

Je hebt waarschijnlijk een virus.
Maar waarom denk je dat hij in de bootsector zit eigenlijk?

Ik zou maar even scannen op www.housecall.nl

Laatst bewerkt:
Beste Pieter,

Die diskettes maken leek me wel wat, echter je moet 3 diskettes maken, maar de uitgepakte files (die je dus op 2 diskettes moet zetten, past niet (de 2 "sign"-bestanden zijn te groot voor 1 diskette.

gr.
Jac

Geplaatst door jblommerde
Beste Pieter,

Die diskettes maken leek me wel wat, echter je moet 3 diskettes maken, maar de uitgepakte files (die je dus op 2 diskettes moet zetten, past niet (de 2 "sign"-bestanden zijn te groot voor 1 diskette.

gr.
Jac

Je kunt ook opstarten van je boot-disk, de inhoud van de 3 diskettes naar (bijv.) C:\F-Prot kopieren en daar uitpakken.

Zorg wel dat je boot-disk schrijf-beveiligd is, om te voorkomen dat, als je inderdaad een virus in je bootsector hebt, de boot-disk ook geinfecteerd wordt

Auk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan