Virus Problemen! Internet onbegaanbaar?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

FedexFan

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Hallo,

Ik heb een Samsung N130 mini laptop en had daar AVG Antivirus op zitten. Deze is helaas afgelopen en sindsdien heb ik last van virussen.

Als ik mijn laptop opstart, komt er een scherm met het programma Security Suite omhoog. Deze scant vervolgens mijn hele laptop en vindt dan idd verschillende virussen. Tenminste, deze lijkt hij aan te geven. Als ik op het internet wil(waarvan de verbinding overigens prima werkt)lukt dit wel, alleen kom ik alleen op de site van Security Suite en niet op een andere. Ik kan verder ook niet surfen naar andere websites.

Als ik naar een andere pagina wil dan komt er een security warning in mijn scherm die luidt: " Application cannot be executed. The file chrome.exe is infected. Do you want to activate your antivirus now?"

Kan iemand mij helpen internet wwer begaanbaar te maken, de virussen kwijt te raken en eventueel een goede, betrouwbare virusscanner aan te raden(wel gratis a.u.b)

Heel erg bedankt alvast!:d

PS.

Ik heb niet veel verstand van computers dus kunnen jullie daar alsjeblieft rekening mee houden?:o

Kijk in het boekje welke toetsencombinatie je moet gebruiken om het spul weer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Bij jou is dat volgens mij de F4 toets.

Volg daarna de aanwijzingen op.

Let er wel op dat alle gegevens er niet meer opstaan.
Zorg er dus voor dat als je nog iets wilt bewaren dit even op een USB stick zet of externe schijf.Dit kunnen foto's zijn of muziek, geen programma's

Ja, eerst ff kijken of er andere opties zijn voordat ik mijn laptop helemaal reset.
Als ik idd mijn laptop naar fabrieksinstellingen zou zetten, is alles hier dan mee opgelost??

Eerst sowieso ff de andere manier proberen.

Thx voor de reacties alvast!

Tja, een compleet schone install lijkt mij beter dan resetten. Maar goed, daar heb ik verder niet zoveel ervaring mee.

Maar inderdaad probeer eerst de andere opties eens, voor we radicaal aan de gang gaan, zeg maar.

Die vraag is al eerder geweest de afgelopen 2 weken... :rolleyes:

Misschien zinvoller om direct de hele procedure te volgende die hier staat. Kijk wel even na of het getoonde scherm van Security Suite er hetzelfde uitziet als wat jij nu gepresenteerd krijgt, zodat je zeker bent de juiste malware te gaan verwijderen.

Succes,

Tijs.

Ik ben nogal resoluut in die dingen,gewoon omdat het vaak niet lukt.

De boel saven en terug naar de fabrieksinstellingen, scheelt enrom veel tijd en tijd is geld. En je bent op zeker virus vrij.

Maar er is niets mis met de aangeboden opties hoor.

@sdr: Probleem met 'fabrieksinstellingen' is wel dat je alle software weer opnieuw moet installeren, je vooraf je mail, bestanden, instellingen etc. veilig moet stellen, en juist dáár loopt het vaak mis (mensen weten niet waar alle relevante bestanden/instellingen etc. staan).

Ik ben het overigens maar gedeeltelijk met je eens: Vaak doen de mensen dan tóch weer dezelfde dingen 'fout' als vóór de fabrieksinstellingen, en dan zijn er snel genoeg weer problemen. Het is dan wellicht beter om 'even door te halen' en de juiste methodes te leren om van die ellende af te komen.
Wél ben ik het met je eens dat een pc die 'ooit' besmet was met het een of ander in de grond niet meer volledig (100%) te vertrouwen is, tenzij volledige herinstallatie/fabriekswaarden wordt gedaan.

Tijs.

@iedereen

Op mysterieuze wijze is Security Suite verdwenen van mijn laptop?!?!:d Ik heb 1 keer mijn laptop gerestart en hij was weg.

Er diet zich nu echter een ander probleem voor: mijn internet doet het niet meer:(

De verbinding met mij router is perfect en ook de andere apparaten(wii en bb) waarmee ik draadloos internet gebruik maken uitstekende verbinding. Als ik google chrome open dat staat er: "Deze webpagina is niet beschikbaar
De webpagina op http://www.google.nl/ is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld." Als ik dan op meer informatie over deze fout klik staat er: Fout 102 (net::ERR_CONNECTION_REFUSED): Onbekende fout.

Ik heb al meerdere malen de verbinding verbroken en weer hersteld maar tevergeefs.

Het voelt als een lichte vooruitgang maar nogmaals, ik heb er de ballen verstand van:o. Weet iemand waar dit aan ligt?

Alvast bedankt(ook voor jullie snelle reacties):D

Voor we daar aan beginnen zou het toch prettig zijn als je even vermeld of je de programma's die je zijn aangeraden hebt gebruikt. En wat daarvan het resultaat is

Nop, niks gedaan?!, alleen 1 restard en wat geluk denk k:d. Miscchien komt ie wel weer terug?

Als je toch niets van hier aanneemt waarom dan nog vragen stellen.??

@sdr
Ey luister goed,

Ik restartte mijn laptop 1 keer en deed verder nix. Dat deed ik om juist helemaal fresh te beginnen aan de stappen die jullie mij hebben gegeven. Dit heeft niets te maken met niet luisteren. Geen idee waar die reactie voor nodig was:shocked:? Het probleem trouwes nog steeds:confused:

Voor we daar aan beginnen zou het toch prettig zijn als je even vermeld of je de programma's die je zijn aangeraden hebt gebruikt. En wat daarvan het resultaat is

Ik zie nog steeds geen reactie hierop.

Ik zie nog steeds geen reactie hierop.
Ik zei net dat ik niks gedaan had. Geen programma's gebruikt en met 1 restart was Security Suite ineens verdwenen.
Toch bedankt voor de aangeraden programma's want ze zagen er heel hulpzaam uit. Wou ze dus net uit gaan proberen toen ik zag dat Security Suite ineens was verdwenen.

Kortom: Tóch gewoon die aangereikte instructie uitvoeren. Wonderen bestaan niet, en voor hetzelfde geld staat er nu wat anders op je pc dat niet deugt. Zoals ik al schreef is een pc die (ooit) besmet is geweest niet meer (100%) te vertrouwen.

Tijs.

Inderdaad, eens met Tijs!

Een virus "verdwijnt" niet zomaar!

Dus, stappen uitvoeren en aangeven wat eruit komt!

Het is gelukt. Security Suite is (voor zover het al niet verwijderd was) verwijderd van mijn laptop. Ik heb Malwarebytes Anti-Malware geinstalleerd en heb de scan is uitgevoerd. Hij vond zo'n 80 bestanden die geinfecteerd waren.:eek:. Ik heb ze succesvol verwijderd en ben nu dus hopelijk virusvrij.:D

Ik heb nog wel wat vragen:

Ben ik nu volledig beveiligd tegen wellicht dit soort zelfde gebeurtenissen?
Hoe voorkom ik zoiets als wat is gebeurd? Ik weet namelijk niet waardoor dit ontstaan is?:confused:

Heel erg bedankt voor jullie hulp:thumb:

100% beveiliging is nooit mogelijk: Er zullen altijd wel 'trucs' door die malware-makers bedacht worden die (nog) niet worden afgedekt door Windows updates en updates in anti-virus etc. programmatuur. Je zult dus nooit 100% 'beveiligd' zijn tegen aanvallen.

Wat je kunt doen om de kansen van besmetting zo klein mogelijk te maken is in ieder geval een anti-virus pakket te installeren, regelmatig (bijv. 1x per maand) zo'n scan te doen met de hulpmiddelen die je zijn aangereikt (natuurlijk de updates eerst ophalen voordat je gaat scannen).

Je zou (bijv.) de verlopen AVG software kunnen deïnstalleren en daarna AVG Free installeren. Dit natuurlijk niet doen als je ondertussen alweer een ander anti-virus programma hebt geïnstalleerd.

Fijn dat je problemen nu zijn opgelost. :)

Wil nog even je vraag op opgelost zetten? Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan