virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

don_nl

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Ik heb een raar probleem ineens met xp, ik was op internet en kreeg via norton (2004) een waarschuwing, ik weet niet meer precies van wat. Maar ik heb blokkeren gedrukt. Niets aan de hand toen, maar ik dacht, zal wel spyware zijn. Dus ik proberen te scannen met Norton, of adaware se (spyware) en dan tijdens de scan gaat mijn computer opeens opnieuw opstarten. Dan kom ik weer in wondows en komt de melding: windows is hersteld van een ernstige fout. inhoud foutenrapport:
handtekening
BCCode : 10000050 BCP1 : F2014000 BCP2 : 00000001 BCP3 : F8000466 BCP 4: 00000000 OXVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 256_1

inhoud foutenrapport weergegeven:
c:\windows\minidump\mini100204-05.dmp
c:\docume~1\D-van\Locals~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml

ik heb geen idee wat ik moet doen, iemand wel?
ik kan wel gewoon computeren, maar dus niet scannen ....

alvast bedankt,

don

Het is nu ook al als ik gewoon op internet zit.,,,,

help!!

don

Dank je wel voor de hulp.
Ik heb moeten scannen in veilige modus met netwerkmogelijkheden, want in normale modus werd de computer dus weer uitgeschakeld tijdens de scan, en daarna ging hij zelfs alweer uit als ik explorer opende.
Maar in veilige modus gescant. niets gevonden...

wat nu?

don

Ik heb toch wel een idee dat het een virusactiviteit is. Je kunt ook proberen om door Symantec te laten scannen.

Ga hier voor naar de volgende site:

http://www.symantec.nl/

en klik linksonder aan; check de beveiliging van uw computer
laat dan door Symantec op virussen scannen. Misschien vindt die wat.

Succes

Hoi,

Ik ben even gaan Googelen op "BCCode : 10000050", en er is al veel over geschreven. Een paar suggesties die ik ben tegengekomen:

1) Test je geheugen eens? Dat kan met Memtest86.

2) Zijn alle drivers van je hardware in orde, specifiek die van je videokaart?

3) Kijk eens hier voor een heleboel info over Windows foutmeldingen.

4) Je computer startte na de crash vanzelf opnieuw op? Zorg ervoor dat dat niet gebeurt, en je in plaats daarvan een blauw scherm krijgt. Daarop staat vaak wat meer info over wat er is misgegaan, o.a. een stopcode. Aan de hand van die code kun je verder gaan zoeken als dat nodig is.
Rechts-klik op "Mijn Computer", dan eigenschappen -> geavanceerd -? opstart en herstelinstellingen. Haal daar het vinkje weg bij "de computer herstarten".

Groet,

Mark.

Heren

ik kan symantec niet beveiliging laten checken. waarschijnlijk omdat ik dit allemaal in veilige modus moet doen...

voor de rest is norton schoon zegt hij en ook adawere se gheeft geen problemen..

die mem test snap ik niet helemaal... hoe werkt dat precies...?

hardware is allemaal goed zonder problemen.

ik heb deze code op blauw scherm gehad:
probleem door vdnt32.sys

technische info:

stop : 0 x 00000050 ( 0 x E14744BD , 0 x 00000000, 0 x F7F46466, 0 x 00000001)

vdnt32.sys - address F7F46466 base at F7F46000, datastamp 415c5f49

eh....
help?!?

don

Hoi,

Geplaatst door don_nl
ik heb deze code op blauw scherm gehad:
probleem door vdnt32.sys

technische info:

stop : 0 x 00000050 ( 0 x E14744BD , 0 x 00000000, 0 x F7F46466, 0 x 00000001)

vdnt32.sys - address F7F46466 base at F7F46000, datastamp 415c5f49

Als ik Google op vdnt32.sys hebben de meesta pagina's het over een trojan horse. Niet alle virusscanners zijn even goed in staat trojans weg te halen. Download daarom eens een echte trojan-verwijderaar, the Cleaner.
Installeren, updaten, en dan een scan laten doen.

Groet,

Mark.

Ik heb ooit al eens the cleaner geinstalleerd en daardoor is de 30 dagen trial verstreken, is er nog een andere goede trojan verwijderaar?

don

Hoi,

Geplaatst door don_nl
Ik heb ooit al eens the cleaner geinstalleerd en daardoor is de 30 dagen trial verstreken, is er nog een andere goede trojan verwijderaar?

Probeer deze eens.

Groet,

Mark.

weet iemand alsjeblieft nog raad?
bij systeembeheer bij logboeken geeft hij een aantal rode kruisjes, vooral DCOM is steeds rood en events.
maar ik weet niet wat te doen. Moet ik maar opnieuw gaan installeren?
bij het afsluiten van de computer, komt steeds hetzelfde over vdnt32.sys dat schijnt de boosdoener te zijn. Maar heb met vanalles en nog wat gescand, en die vind niets

HELP
don:8-0:

Ja, had ik inderdaad ook gevonden, maar enig idee hoe ik die IDE file moet openen of gebruiken?
als ik hem open, kan hij hem niet openen.
welk programma moet ik gebruiken? of moet ik sophos kopen ofzo?

weer bedankt
don

dank je wel

maar helpt ook niet..
hij vind niets, geen problemen...
mijn computer valt nog steeds uit als ik in normale modus internet opstart... hij geeft dan vdnt32.sys de schuld
in veilige modus kan ik wel op internet....

toch maar het beste om opnieuw te gaan installeren?

don

Voordat je dat gaat doen, zou ik Norton de-installeren (die kwam met een melding van t één of ander) en als je Norton verwijdert hebt een regcleaner gebruiken om alle Norton en Symantec elementen te verwijderen. Als daarna het zich probleem weer voordoet, kun je inderdaad een her-installatie overwegen.

Oke

dus even per punt

-norton verwijderen, alles erop en eraan..?
-regcleaner gebruiken... waar haal ik dat vandaan?
- dan moet ik alle norton en symantec dingen wissen, en is dat makkelijk in te voeren in regcleaner?

- maar die melding waar jij het over hebt, is dat de melding waar ik het over had gehad...? want dat is niet echt een norton melding. ik heb alleen bij eigenschappen deze computer aangevinkt dat hij niet moet opnieuw gaa opstarten en een melding geeft. dat is de melding waar ik het over had gehad...

bedankt weer

don

ik ga opnieuw installeren, echt alles loopt vast..

iedergeval bedankt...

don

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan