Visonair zenden naar Icecast

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
ik heb het programma Visonair gedownload, en die wil ik dus laten zenden naar icecast.
het gaat om een webcam. ik heb in dat programma Visonair wel al beeld van de webcam, maar ikkan niet zenden naar icecast.

ik heb de digen die ik moet instellen bij "Capture" -> "settings" ingevult.
stip op "Stream zo Server", Icecast Server: (interne ip nummer, om te proberen of het werkt). Source Username: admin, Soure Password: videostream (dat ook in icecast is aangemaakt). Mount Point /videostream.ogg (de naam na de "/", van de server ip:poort/naam. Average Bitrate: 192 (om teproberen)

onderin staat "Icecast (add to icecast.xml)"
een regel:
<directory>
<yp-url-timeout>15</yp-url-timeout>
<yp-url>http://dir.visonair.tv/yp/</yp-url>
</directory>
die heb ik in icecast gezet onder die andere dat ook begon met
<directory>
maar na het opslaan, en die server starten krijg ik de error.

-

Connection Error (in de blauwe balk)

(links er onder gele uitroepteken) tekst er naast: " Connection to server was lost. "

Ok.

-

ik krijg dus ERROR,
wanneeer ik de buiten ip, en de poort in de router open zette, en starte, kwam er melding van mijn firewall dat Visonair verbinding met internet wilde. (logies). dit heb ik dus ja gedaan. daarna kwam melding van de firewall dat icecast verbinding met internet wilde.
dat dus ook ja (want het gaat via de buitenlijn). maar.......

nog de melding: Connection to server lost...

het probeert wel verbdining te maken naar icecast (heb ik nu door, merk ik aan de firewall).

maar in icecast staat dus iets niet goed.

wie weet???????
help:confused:

het is nu gelukt, maar het gaat met OGG, dat is dan ook nie tzo erg, maar met windows media player werkt dit niet. of er moet w.s. een plugin voor zijn.

als ik zend op 128 (ingestelt) en stream, en bij veel beweging gaat het wel tot 500 kbps.
terwijl ik 128 instel, als ik bij Video Setings. Bitrate op zen laagst zet en Keyframes Bitrate, ook. zit ik nog bij veel beweging boven de 400... 500

ik zoiu via mpeg willlen zenden, en ook zoals ik opgeef dat het streamt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan