ik heb het programma Visonair gedownload, en die wil ik dus laten zenden naar icecast.
het gaat om een webcam. ik heb in dat programma Visonair wel al beeld van de webcam, maar ikkan niet zenden naar icecast.
ik heb de digen die ik moet instellen bij "Capture" -> "settings" ingevult.
stip op "Stream zo Server", Icecast Server: (interne ip nummer, om te proberen of het werkt). Source Username: admin, Soure Password: videostream (dat ook in icecast is aangemaakt). Mount Point /videostream.ogg (de naam na de "/", van de server ip
oort/naam. Average Bitrate: 192 (om teproberen)
onderin staat "Icecast (add to icecast.xml)"
een regel:
<directory>
<yp-url-timeout>15</yp-url-timeout>
<yp-url>http://dir.visonair.tv/yp/</yp-url>
</directory>
die heb ik in icecast gezet onder die andere dat ook begon met
<directory>
maar na het opslaan, en die server starten krijg ik de error.
-
Connection Error (in de blauwe balk)
(links er onder gele uitroepteken) tekst er naast: " Connection to server was lost. "
Ok.
-
ik krijg dus ERROR,
wanneeer ik de buiten ip, en de poort in de router open zette, en starte, kwam er melding van mijn firewall dat Visonair verbinding met internet wilde. (logies). dit heb ik dus ja gedaan. daarna kwam melding van de firewall dat icecast verbinding met internet wilde.
dat dus ook ja (want het gaat via de buitenlijn). maar.......
nog de melding: Connection to server lost...
het probeert wel verbdining te maken naar icecast (heb ik nu door, merk ik aan de firewall).
maar in icecast staat dus iets niet goed.
wie weet???????
help
het gaat om een webcam. ik heb in dat programma Visonair wel al beeld van de webcam, maar ikkan niet zenden naar icecast.
ik heb de digen die ik moet instellen bij "Capture" -> "settings" ingevult.
stip op "Stream zo Server", Icecast Server: (interne ip nummer, om te proberen of het werkt). Source Username: admin, Soure Password: videostream (dat ook in icecast is aangemaakt). Mount Point /videostream.ogg (de naam na de "/", van de server ip
onderin staat "Icecast (add to icecast.xml)"
een regel:
<directory>
<yp-url-timeout>15</yp-url-timeout>
<yp-url>http://dir.visonair.tv/yp/</yp-url>
</directory>
die heb ik in icecast gezet onder die andere dat ook begon met
<directory>
maar na het opslaan, en die server starten krijg ik de error.
-
Connection Error (in de blauwe balk)
(links er onder gele uitroepteken) tekst er naast: " Connection to server was lost. "
Ok.
-
ik krijg dus ERROR,
wanneeer ik de buiten ip, en de poort in de router open zette, en starte, kwam er melding van mijn firewall dat Visonair verbinding met internet wilde. (logies). dit heb ik dus ja gedaan. daarna kwam melding van de firewall dat icecast verbinding met internet wilde.
dat dus ook ja (want het gaat via de buitenlijn). maar.......
nog de melding: Connection to server lost...
het probeert wel verbdining te maken naar icecast (heb ik nu door, merk ik aan de firewall).
maar in icecast staat dus iets niet goed.
wie weet???????
help