Vista backup naar Externe kschijf op Windows 7 PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

bikerron

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2009
Hoi,
Ik loop tegen een back-up probleem aan, wellicht dat iemand een tip kan geven hoe ik dat kan oplossen.
Situatie:
Mijn Vista PC wil ik, mbv door Microsoft geleverde Back-up Centrum, laten back-uppen naar een externe harde schijf, gekoppeld aan een Windows 7 PC.
Deze externe schijf is voor de Vista PC toegankelijk.

Probleem:
Zodra ik het Back-uppen laat starten wordt er o.a. gevraagd naar een Gebruikersnaam + Wachtwoord voor de externe harde schijf. Ik moet een naam + wachtwoord ingeven maar deze Windows 7 Pc heeft helemaal geen wachtwoord ingesteld.
Ik geef als naam de naam van het Netwerk aan en "een" wachtwoord.
Hierna gaat Back-up aan de gang met het verzamelen van de data maar na verloop van tijd komt de foutmelding dat de opgegeven Locatie "ongeldig" is

Kortom: wat moet iok doe om e.e.a. geod te laten verlopen, hierbij enige screendumps.

Bij voorbaat dank.
Ron

Bijlagen

• Vista Back-up.jpg
    Vista Back-up.jpg
    86,2 KB · Weergaven: 21
  • Foutmeldding Vista.JPG
    Foutmeldding Vista.JPG
    38,4 KB · Weergaven: 25
Moet je niet op een vaste schijf backuppen?(bovenste ipv onderste bolletje) Het lijkt mij dat dat de bedoeling is?

Gr Sonny

Hallo Sonny,
Nou het is toch echt de bedoeling dat ik een back-up wil maken op een drive die aan het netwerk gekoppeld is. Anders was er geen probleem geweest.
Ron

gewoon lekker Acronis True Image gebruiken. Geen gezeik, intuitief en later kun je de backup benaderen zoals je elke schijf benaderd. En dan kun je lekker je bestanden die je nog nodig hebt 1 voor 1 terugzetten.

Does that make sense?

Zit niet veel schot in een oplossing.
Ik had aan een meer constructieve oplossing gedacht. Er zijn vast wel mensen die tegen hetzelfde euvel zijn aangelopen.
Als het echt niet kan met de standaard Microsoft tools laat het dan gewoon weten.

Ron

Heb je mijn oplossing al geprobeerd? Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. De proefversie van True Image is 30 dagen volledig bruikbaar. In die tijd zou het toch wel moeten lukken lijkt me?

Hallo Error53,
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Ik ben in de veronderstelling dat als een Back-up via Windows zelf niet zal gaan dat er dan wel iemand is die daar een duidelijk verhaal bij heeft.
Er is zoveel op de markt op het gebied van back-up's. Maar .... ik zal er het gaan proberen. Mijn ervaringen met een ander Helpmij forum (access) is dat er echt goede antwoorden komen met evt. uitleg waarom iets niet zou kunnen.

Ik snap je drive Ron. Uiteraard kan het met de middelen die jij hebt. Maar uit professioneel oogpunt kan ik je vertellen dat ik vaak de afweging maak tussen troubleshooten en een oplossing waarvan ik weet dat hij werkt. Het troubleshooten kost dan vaak meer tijd dan het alternatief.

Mocht je er niet uitkomen met True Image, dan hoor ik dat wel. Hier is vast een video hoe je dat doet:

[video=youtube;wFdAL7hpYvo]http://www.youtube.com/watch?v=wFdAL7hpYvo[/video]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan