Vista bluescreen, videohardware probleem. Help aub!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Ik zag ook ergens dat je misschien win 7 wou ,heb je al gekeken of de drivers van je hardware in win 7 er zijn anders is dat misschien nog het meest simpele om type proberen Daar is wel aan te komen alleen zal je dit zelf even moeten vinden win 7 dan ;)

Hoi, heb al vista op cd en zit nu in de installatie wizard. Ik kan twee dingen kiezen: links onder staat repair your system waarmee ik uitkom bij startup repair of ik kan gewoon next drukken na de taalselectie. Welke van de twee?

edit: ik heb voor repair your system links onder gekozen en de startup repair is klaar. Ik kan nu kiezen voor een system restore of op cancel drukken. Heb al eerder system restore gedaan toen ik nog in safe mode kon maar dat haalde niks uit.

nog een toevoeging: Ben gewoon doorgegaan nu met de installatie en hij is nu bezig. Nog een laatste vraag? Als ik vista heb geinstalleerd en er gebeurt nog steeds weinig, kan ik dan daarna nog windows 7 installeren? En hoe kom ik erachter of de pc de drivers hiervoor bezit?

De installatie is gelukt en ik ben nu weliswaar op mijn bureaublad! Ik zit nu nog met een aantal vragen om mijn probleem af te ronden.

Ten eerste is de resolutie nu ingesteld op de laagste stand. Ik ben wel voorzichtig met het instellen van een hogere resolutie om te voorkomen dat ik terug bij af ben. Zal ik hem op de hoogste resolutie zetten, of op de middelste (1024x768 geloof ik).

Daarnaast wil ik nog advies over de driver die ik het beste kan installeren voor de Nvidia GeForce 8500 GT 256 MB. Er zijn meerdere uitgaves en ik ben voorzichtig in welke ik moet kiezen.

Ten slotte zit er een smalle zwarte lijn aan de linkerkant van mijn monitor, alsof het beeld een stukje naar rechts is verschoven. Hoe los ik dit op?

Bedankt voor alle hulp en ik hoop dat het probleem nu opgelost blijft.

Nog een laatste update. Ik hoop dat iemand kan antwoorden wat ik moet doen. Na de installatie van windows Vista kwam ik uit op een leeg bureaublad. Ik zette de resolutie 1 tabje hoger naar 1024x768 en de Windows update service voerde uit zichzelf 3 updates uit waarvan er 1 faalde. Daarna vroeg WUS om een restart dus dit heb ik gedaan. Helaas kreeg ik een bluescreen bij het opnieuw opstarten met code 0x00000116. Ik kon wel weer opstarten in safe mode. Bij probleemrapporten zie ik dat de standaard VGA driver is geinstalleerd en drie windows fouten die deze beschrijving hebben.

Code:
Description
A problem with your video hardware caused Windows to stop working correctly.

Problem signature
Problem Event Name:    LiveKernelEvent
OS Version:    6.0.6002.2.2.0.768.3
Locale ID:    1043

Files that help describe the problem
WD-20131212-2007.dmp
sysdata.xml
Version.txt

View a temporary copy of these files
Warning: If a virus or other security threat caused the problem, opening a copy of the files could harm your computer.

Extra information about the problem
BCCode:    117
BCP1:    8754E008
BCP2:    8E302446
BCP3:    00000000
BCP4:    00000000
OS Version:    6_0_6002
Service Pack:    2_0
Product:    768_1

Wat doe ik nu vanuit de Safe Mode?

Laatst bewerkt door een moderator:
Om eerst stuurprogramma's te verwijderen, kijk dan hier voor meer informatie.

Zoek bij de fabrikant een stuurprogramma van je videokaart:
De meest populaire stuurprogramma sites zijn:
CPU & Chipset drivers: AMD, Intel & Via
Video stuurprogramma's: ATI, Intel & Nvidia
Hier vind je een overzicht van computer en software leveranciers & hier van alle computermerken

Voorkom bovendien dat Windows Update het stuurprogramma bijwerkt.
Combineer [windowstoets & r] → typ: control sysdm.cpl,,2 → klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'.
Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit.

Tenslotte is een eenvoudige manier om van de stuurprogramma's op je systeem een backup te maken Drivermax te gebruiken.
Het programma kun je hier downloaden. Kies na het opstarten van het programma Driver backup and restore.

Klik op de foto voor een vergroting...

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben tot de volgende conclusie gekomen. Ik heb de automatische update van drivers zoals verzocht door jou uitgezet. Zodra ik de beeldschermstuurprogramma´s verwijder in apparaatbeheer en opnieuw opstart op de normale manier gaat alles goed. Maar zodra ik de correcte driver van NVidia installeer of de standaard VGA driver en opnieuw opstart krijg ik een bluescreen of blijft de computer op een zwart scherm hangen voor het inlogscherm en blaast de fan op de GPU hard. Wat moet ik nu doen wat betreft drivers?

In dat geval de "correcte" driver deïnstalleren in apparaatbeheer & opnieuw opstarten op de normale manier. Ik zou in ieder geval aankijken of dit geen problemen geeft en of het aan alle, of iig de meeste wensen voldoet.

Laatst bewerkt:
Ok ik ga het proberen, ik laat zo weten hoe het gegaan is. Dankjewel.

Zoals ik al dacht start de pc prima op met de standaard VGA driver nadat ik de NVidia driver heb verwijderd. Ook in hoge resolutie zetten lukt. Ik zou het toch wel fijn vinden als ik een driver heb waar ik wat spelletjes mee kan spelen. Mijn gok is toch dat de videokaart defect is waardoor er iets mis gaat met de driver. Klopt dit denken jullie?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Dat van de videokaart defect kon zijn gaf ik al in mijn eerste antwoord;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan