Vista en XP op twee verschillende HD

• Onderwerp starter Onderwerp starter DJef
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
yes!

het is opgelost na vista opnieuw te installeren

iedereen hier is enorm bedankt voor al de moeite :thumb: :thumb:

merci!!
Mooi zo :cool:

Misschien wil je nog even laten horen wat er nu als boot.ini,of iets anders,op de C-schijf terecht is gekomen?
Ben n.l. zelf ook van plan Vista te installeren,al weet ik nog niet of ik dat op een andere partitie of schijf zal doen.

Greetz

Mooi zo :cool:

Misschien wil je nog even laten horen wat er nu als boot.ini,of iets anders,op de C-schijf terecht is gekomen?
Ben n.l. zelf ook van plan Vista te installeren,al weet ik nog niet of ik dat op een andere partitie of schijf zal doen.

Greetz

men boot.ini (op de XP schijf) ziet er nu als volgt uit:

Code:
;
;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.
;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.
;
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT

alsk jou was zou ik hem voor alle veiligheid gwn op een andere HD installeren. dan er al zeker en vast niets mislopen met je bestanden op je huidige schijf.

Je overschrijft de xp mbr door de BCD van Vista, ook een bootloader, vandaar dat ik hem op een andere schijf heb geïnstalleerd, zonder de XP schijf eraan, en bootable d.m.v. die beruchte F toets.

men boot.ini (op de XP schijf) ziet er nu als volgt uit:

Code:
;
;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.
;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.
;
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT

alsk jou was zou ik hem voor alle veiligheid gwn op een andere HD installeren. dan er al zeker en vast niets mislopen met je bestanden op je huidige schijf.
Dank je DJef :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan