vista gaat niet slapen

Status
Niet open voor verdere reacties.
omdat ik hier een computer heb staan met basic erop en daar staat dan ook alleen maar Slaapstand en Afsluiten bij die optie.

Maar Sluimerstand staat nergens bij jou?????
 
ik heb hiervoor ook de optie sluimerstand gehad...
Ik weet niet waar die optie naar toe is!!!
Het verschil tussen sluimerstand en standby weet ik dan toch ook niet hoor?
 
dat snap ik, ik zoek wel ff voor je uit waar die optie heen gewandeld is:D
 
zelfs nu nog als ik afsluit gaat hij nog is standby als ik op het knopje van windows klik dat we als standaart als slaapstand hebben ingesteld...
dus mijn probleem is nog altijd niet opgelost
 
Sluimerstand moet je zelf activeren in Vista en je moederbord moet het ondersteunen.

Wat in xp slaapstand is, is in vista sluimerstand en verbruikt dus niets energie, enkele het opstarten gaan heel wat sneller.

Standby stand verbruikt wel energie.
 
ja ik weet het :p
maar ik heb vroeger echt slaapstand op mijn laptop met vista gehad...
Door de een of andere reden kan ik dit niet meer
Mijn laptop geeft nu aan dat hij het niet meer ondersteund als ik hem in slaapstand probeer te zetten met de rklauncher. Als ik het op eenders welk andere manier probeer dus met windows zelf of slaapstand te klikken gaat hij gwn in standby, niet slaapstand en verbruikt hij dus heel veel van mijn batterij want ik schakel de stroom dan altijd uit snachts
 
Even duidelijk :

Wat in vista slaapstand is ,is in xp standby. Dus wanneer ik mijn pc met vista in slaapstand zet blijft de harde schijf draaien.

Wat In xp slaapstand is, is in vista dus sluimerstand. Dus nu gebruik ik altijd sluimerstand.

Jij wil dus gewoon in vista sluimerstand zodat je de pc kan uitzetten zonder enig verbruik, zie ik dat juist ??
 
Laatst bewerkt:
ja ik wil mijn laptop idd in sluimerstand zetten of toch in een stand waarop hij snel trg opstart en bijna niets verbruikt.
De optie sluimerstand is dan hoe dan ook verdwenen bij mij...
Ik weet dat ik deze optie vroeger had maar met mijn acer empowering technology uit te schakelen ofzo is die optie raar maar waar ook weggegaan denk ik...
.
Dank je dat je wilt helpen maar ik denk dat er al een groot deel in het topic staat :thumb:
Ik wil hiermee niets slecht zeggen hé
 
Doe dit :
Start...Alle programma's...Accessoires...rechterklik je Opdrachtprompt en
kies voor administrator rechten...klik dan op volgende en tik in
"powercfg /hibernate on'"
zonder de aanhalingstekens... en druk dan op enter...


Daarna zou sluimerstand terug aanwezig moeten zijn.
 
ja idd ik kan weer voor sluimestand kiezen :D ineens staat deze trg tussen mijn opties :p
Ik moet nog eens herstarten maar ik denk dat het nu wel weer zal werken :thumb:
Ik laat het nog wel weten :D
 
Hel lukt nu idd weer om in hibernation te geraken of sluimerstand :D
en wanneer ik mijn laptop weer aanzette na 10uur dat hij ongeveer in sluimerstand heeft gestaan was de batterij nog 100 % vol??? Niet dat dat erg is hé :D maar normaal is deze al leeg na 1.5uur gewerkt te hebben op de batterij :lol:
 
In sluimerstand mag je de laptop nog drie weken laten liggen, voor de batterij maakt dit niets uit.

Wel een tip is om af en toe de laptop of pc een helemaal opnieuw op te starten.Bv wanneer je 10x in sluimerstand hebt afgesloten.
 
ja ik weet het dat ik af en toe wel eens moet helemaal opnieuw opstarten want anders kan hij echt wel raar gaan doen :p
f*ucking traag werken enzo maar ja... Daar ligt dan alweer de fout bij windows hé :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan