vista home premium activatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

francozero

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2005
Berichten
198
hoi,
ik heb onlangs een nieuwe laptop aangeschaft, en daarop stond vista home premium op geinstalleerd. de laptop is een hp dv9396ea entertainment...

toen ik 'm de 1ste keer opstartte is er vanalles voorgeinstalleerd, en werd me aangeraden om herstelschijven aan te maken. dat heb ik dus gedaan, en op een dvd gebrand...

mijn vraag is nu, moet deze vista nog geactiveerd worden? ik kan nergens ook maar een spoor vinden van enige activatie-link, nog heb ik enige product-code...
weet iemand hier wat ik moet doen om te voorkomen dat binnenkort m'n vista ni meer werkt?

alvast bedankt,

franco
 
Klik met rechts op je bureaublad > eigenschappen, hier staat onderin of je Windows geactiveerd is.
 
hmmm... als ik rechts klik op 't bureaublad krijg ik helemaal geen eigenschappen te zien...
wat er wel staat is:
beeld
sorteren op
vernieuwen
plakken
snelkoppeling maken
nvidia control panel
nieuw
aan persoonlijke voorkeur aanpassen

wanneer ik de laatste (waar eigenschappen gewoonlijk staat) selecteer, opent een venster waarin allerlei opties staan ivm kleur en vormgeving, achtergrond, schermbeveiliging, geluiden, thema, enz... maar niks dat naar enige activatie en/of productcode verwijst.
links in het venster staan links voor taken, pictogrammen, lettertypen, projectors en beeldschermen, taakbalk, toegankelijkheid, mobilteitscentrum, enz...

hopelijk heb ik hier weer ni te maken met zo'n "aangepaste" windows-versie waar niemand kop noch staart aan krijgt...

franco
 
hoi,
ik denk dat ik 'm gevonden heb... je had me in elk geval op 't goeie spoor gezet... ;)
bij deze "versie" moet ik niet op 't bureaublad rechts-klikken, maar op deze computer. daar dan eigenschappen kiezen, en hop... prompt zie ik daar alle info staan (ook product-id)

m'n vista blijkt idd al geactiveerd te zijn, maar hoe moet 't nou als ik 'm wil herinstalleren? heb ik dan geen product-code (25 digits) nodig? en zo ja, waar vind ik die dan?

nog 's bedankt voor de snelle reactie,

franco
 
Klik met rechts op deze computer en dan op eigenschappen .
 
Windows wordt, wanneer het een OEM-product betreft zoals in dit geval, automatisch
geactiveerd. Maar je zult waarschijnlijk wel gewoon een code hebben! Op je doos? Op
de onderkant van de laptop?

Dit is dan ook een veelgebruikte crack voor Vista. Men heeft het stukje data dat dit doet al
uit de CD gepikt en apart gezet, zodat Vista zéér makkelijk illegeaal te gebruiken is.
 
attachment.php


:p:p
 

Bijlagen

  • Deze computer.jpg
    Deze computer.jpg
    10,7 KB · Weergaven: 132
Haha, zelf gedaan! :D
In XP heette Deze computer bij mij ook altijd Mijn computer.
 
Windows wordt, wanneer het een OEM-product betreft zoals in dit geval, automatisch
geactiveerd. Maar je zult waarschijnlijk wel gewoon een code hebben! Op je doos? Op
de onderkant van de laptop?

Dit is dan ook een veelgebruikte crack voor Vista. Men heeft het stukje data dat dit doet al
uit de CD gepikt en apart gezet, zodat Vista zéér makkelijk illegeaal te gebruiken is.

he ja, de product-code staat aan de onderkant van de laptop... niet op de doos. zover had ik nog niet gekeken... waarschijnlijk omdat de bovenkant er zoveel mooier uitziet... :)
en de vista is idd een oem... althans volgens de product-id.

dat was 't (verlopig) zowat... nog 's bedankt voor de tips, en ja... vista is idd even wennen. maar 'k vind 'm wel mooi...

PS: mijn productcode kunnen ze alvast niet van de cd gepikt hebben... er is namelijk helemaal geen cd bij. bij hp (of toch bij deze laptop) moet je zelf je "herstel-schijven" (wat eigenlijk je installatie-schijf is) zelf branden.

franco
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan