Vista instaleren met een SATA hd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan moet ik voor dit moederbord in combinatie met Vista passen! Als je de site van Asus bekijkt, dan zie je dat er ook geen drivers voor Sata zijn.
Laatste gok: zit er een 2e hdd in die machine en staan de beide hdd's in een (foute) Raid o.i.d.?

Zoals ik al schreef, geloof ik niet dat een SATA driver je probleem is, Vista heeft geen aparte SATA drivers nodig.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb ooit exact hetzelfde probleem gehad met een Asus bordje. Vista herkende de Sata controller ook niet. Vista mag dan veel meer geïntegreerde drivers hebben dan XP, maar dat wil nog niet zeggen dat Vista drivers heeft voor alle Sata controllers.
Ik heb het toen met de XP driver kunnen doen. Maar ja, blijkbaar zijn er inderdaad geen Sata drivers op de Asus site te vinden voor dit bord. Dus gaan we het in een andere richting moeten zoeken.
Begin anders al is met een bios reset te doen. Misschien helpt je dat al wat voort.

Bios reset? En wat als de bouwer van de machine bepaalde biosinstellingen voor bepaalde onderdelen heeft geoptimaliseerd, bijv.geheugentimings? Die vermoord je dan tegelijk maar even?
Never en nooit een biosrest zonder te weten hoe de instellingen NU staan.
Een biosreset vind ik per definitie een slechte actie om als troubleshooter "zomaar" even toe te passen. Er zal een indicatie moeten zijn van een bios oorzaak alvorens te kiezen voor een reset.

Laatst bewerkt:
Ik heb het probleem gevonden toen ik het moederbord wou reseten zag ik dat de kabel niet goed ingestoken was op het moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan