vista installeren lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene210879

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2008
Berichten
160
Hallo allemaal,

Ik heb het probleem dat ik een zwart scherm heb met links boven een wit knipperd streepje of tewel de cursus.

Dit scherm kreeg ik na het eerste gedeelte van de vista installatie dat is goed verlopen maar op het moment dat hij de eerste keer opstart van mijn hdd krijg ik dat scherm en gaat hij dus niet verder met installeren.

Op google kon ik hier over niks vinden wie kan mij helpen.

Groetjes Rene
 
die cursus=cursor

maar je instalatie is mislukt dus,ik zou zeggen je hebt er verder nog niks op waarschijnlijk
dus doe de installatie ff opnieuw ,en kijk wat ie dan doet :thumb:
 
de installatie heb ik 5 x gedaan en steeds komt dat zwarte scherm met de cursor te voorschijn
 
ja heeft vista opgestaan en met windows 95 98 me xp heb ik het zelfde probleem heb ik vannacht allemaal uitgeprobeerd
 
Waarom ben je opnieuw gaan installeren? gaf de pc problemen??
 
omdat ik de pc niet meer opgestartd kreeg dit probleem zit ik al 1 week mee.
ik dacht het op telossen door opnieuw te gaan installeren maar geen oplossing
 
Dan heb je dus waarschijnlijk een hardware probleem....

Ik denk in eerste instantie aan geheugen en/of harddisk
 
dat heb ik allemaal pas 2 maanden nieuwe en ook andere hardware gebruikt biet geen oplossing
 
heb ik ook gedaan via zo dingtje op het moederbord en terug gezet naar de fabrieks instellingen het betreft wel een sata hdd
 
Daar zou Vista geen probleem mee moeten hebben, de andere Windows versies wel!

Heb je voor de Vista installatie de schijf geformatteerd??
 
ja die ik geformateerd met partion expert cd en als NTFS gezet plus als active partitie
 
Sorry, ik kan er toch niets anders van bakken dan een hardware probleem. Test b.v. je geheugen eens met memtest
 
Memtest heb 3 x laten lopen gaf geen problemen andere video kaart en geheugen geprobeerd id schijf geprobeerd blijft allemaal het zelfde probleem
 
Wat nu als je eens géén software van derden gebruikt (partion expert cd ) voor het formatteren, maar simpelweg tijdens de allereerste schermpjes van Vista kiest voor het formatteren van de schijf?
 
En vertel eens wat meer over je hardware.

Welk moederbord/processor/geheugen/videokaart

en welk MERK voeding
 
pentium 4 processor
moederboard asrock socket 478 3 weken oud.
geheugen 150 gb 256
voeding merk staat er niet op
video kaart nivedia mx 440 256 geheugen nieuwe.

sata schijf
2 ide schijven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan