vista installeren lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
pentium 4 processor
moederboard asrock socket 478 3 weken oud.
geheugen 150 gb 256
voeding merk staat er niet op
video kaart nivedia mx 440 256 geheugen nieuwe.

sata schijf
2 ide schijven

Dat is dan zeker een SLI moederbord opstelling van een stuk of 40 moederborden op een rij?
 
Lijkt me geen goed plan om daar Vista op te installeren.

Ik zou XP doen en dan op de IDE schijf
 
Ik heb geen listige plannen meer voor deze machine zonder er zelf achter te zitten en het e.e.a. te zién gebeuren, sorry René.
 
toen ik dat moederborad heb ingebouwd heb super snel zonder problemen met vista op mijn sata schijf gewertk xp installeren heeft geen doel want dan krijg ik het zelfde probleem te zien ook op de ide schijven zelfs met een hele nieuwe hdd
 
pasja dat begrijpt ik maar al te goed dat heb ik zelf ook dat ik geen raad weet als behalve wegbrengen
 
Omdat je ook al opstart problemen had toen de pc wel correct geinstalleerd was, is het enige probleem dat ik hiervandaan kan bedenken de merkloze voeding, die wellicht brak is.
 
lijkt me sterk ik heb voor de voeding 115 euro betaald en is 500 watt merk is huntkey staat op de rekening
 
Als je dat doet, neem dan ook iets anders....

De combinatie van:

AsRock Socket 478 bordje met P4 (uit de tijd)
met een nVidia MX440 kaartje (is van een eeuw geleden)
En overkill voeding van 115,- euro
256mb intern geheugen (veeeel te weinig)
en Windows Vista (!!!!!)

is nou niet bepaald een goede keuze.....
 
MX440 met 256 MB??

Klopt dit wel??

En met internet geheugen bedoel je intern ( RAM) geheugen?

Verder duid die melding toch waarschijnlijk echt op een hardware probleem.
 
Laatst bewerkt:
dat klopt staat op de chip van de video kaart maar krijg een blauw scherm met de melding.

iqrl_not_less_or_equal
 
De pc doet het weer vista staat erop.

Ik heb gedaan een nieuwe sata kabel aangesloten, geformateerd met de vista cd en hij starte gewoon op wat nu het echtelijk probleem is geweest zou ik zo niet weten.

Maar ik wil iedereen bij deze hartelijk bedanken voor het mee denken.

Groeten Rene
 
het viel me net in dat vista steeds ook aangaf dat er een probleem was met de communicatie met de hd schijf dus mijn vermoeden is dat mijn sata data kabel kapot is ik heb die dus vervangen omdat ik die nog had en nu werkt alles dus de oplossing is gevonden.
 
Blijft natuurlijk de vreemde situatie dat je '98 etc. etc. óók hebt poroberen te installeren (ik vermoed op de IDE) en dat dát ook niet wilde.
 
is ook raar maar vista staat er op en alles werkt wel op een klein ding na niet maar daar heb ik geen moeite mee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan