Vista licentie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikeynl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2011
Goedendag,

Ik heb een jaartje geleden van mn ex zwager een laptop gekocht, maar voordat
hij m aan mij heeft verkocht heeft ie hem naar een prutser gebracht die er een
illegale versie van windows 7 op heeft gezet..

Er stond eerst vista op maar kan me niet herrineren welke versie it nu was
de licentie code die achterop staat kan ik dus verder ff niks mee aangezien ik eerst basic heb geinstalleerd en daarna home premium.. maar bij beide werkt de code niet.

Nu heb ik de schijf niet geformatteerd voordat ik met de installatie begon (weet niet of
dit mn probleem veroorzaakt) maar ik kan m dus niet activeren en heb werkelijk waar geen idee welke versie windows erop stond

Ik heb een Acer Emachines e525 KAWF0
op internet zie ik verschillende OS staan die bij deze laptop hoort dus verder kom ik niet.
installatie cd zat er niet bij, was gewoon opstarten en installatie begon vanzelf (eerste keer nieuw uit doos dan)

enige ideeen?

mvg,

Mikey

-EDIT- of was het mischien toch xp.. weet t echt niet meer en heb hier nog maar 1 dvd om het goede os te downloaden lol

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Denk dat dit moeilijk wordt heb je nog gekeken of er recovery partitie aanwezig is op de schijf anders zou ik een legale win 7 kopen.

geen recovery partitie, wel een map maar die bestaat uit 1 xml bestand ;'(

Hoi,

Kan je niet op fabrieksnummer of zoiets van het notebook op de site van Acer kijken misschien geeft die de info.

Laatst bewerkt:
op acer kon ik de laptop niet vinden en de website van emachines heeft er maar 2 op staan en dat is niet de mijne lol.. lastige situatie

Kun je microsoft niet bellen, die kunnen toch wel uitzoeken welke versie daar bij hoort. Nee heb je, ja kun je krijgen toch?

License

Als ik jou was zou ik een legale Windows 7 kopen en installeren en daarna oude Windows verwijderen, want dat heb ik ook gedaan en het werkt Prima :)

Hallo,

Je zou ook evt kunnen kijken op OEM stikker daar staat meestal de versie van windows..

Bv. Windows Vista® Home Premium.

Groeten,
Nic

of je kan via win loader doen die kan hij zelf activerren heb ik ook met win 7 en vista gedaan en die werkt perfect als hij geactiveerd is dan moet je de pc opniewue starten

Mikey wilde juist van de illegale versie af Mark. Heeft dan weinig nut om een loader te gaan aanraden.

ja wel en het is ook makkelijk om dat te doen als je dat doet dan ben je er ook van af en dan heb je geen problemen met de activercode heb ik ook gehad

@mark, Wij mogen hier geen illegale dingen neerzetten mark!!

@TS, kijk eens na mijn eerst gegeven oplossing;)

Even op google zoeken voor ultimate PID checker,de key die achterop staat invoeren,en dan de correcte versie van het os downloaden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan