Vista loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietah0182

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Berichten
18
Ik heb een probleem.
Elke keer loopt mijn computer vast. Er is geen pijl op te trekken wanneer die dat doet. Er wordt geen foutmelding oid gegeven, het beeld "bevriest" gewoon. Niets werkt dan meer. Geluid gaat uit, muis beweegt niet, toetsenbord werkt niet, wachten totdat het misschien voorbij is werkt niet. De enige oplossing is computer met de aan/uitknop uit en weer aan zetten. Tijdens het opstarten krijg ik dan alleen de vraag of ik de computer normaal of in veilige modus wil opstarten.
Ik heb echt geen idee waardoor dit komt. Ik heb wel een vermoeden dat het iets met msn te maken moet hebben, want als ik msn gebruik, gebeurd het echt heel erg vaak, hoewel het af en toe ook wel eens gebeurd als ik msn niet gebruik. Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat hij zowiezo binnen een uur vastloopt als ik msn aan heb staan, terwijl ik soms dagen geen last heb als het uit staat.
Zou het misschien aan mijn netwerkkaart kunnen liggen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Dan nu tot slot nog even mijn computer specs.

AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+
Western Digital 500GB, 7200rpm, 16MB, SATAII
2x Kingston Dimm 1GB DDR2 PC2-5300 667MHz
NVIDIA GeForce 8800 GTS
Windows Vista Home Premium NL
 
- Kijk eens in apparaatbeheer, daar geen cirkels / kruizen?
- deed de pc dit altijd al, of kweam het zomaar?
- is er recentelijk iets veranderd aan de pc, hardware- of softwarematig?
- als je MSN eens tijdelijk uitschakelt, is het probleem dan over?
 
- Kijk eens in apparaatbeheer, daar geen cirkels / kruizen?
- deed de pc dit altijd al, of kweam het zomaar?
- is er recentelijk iets veranderd aan de pc, hardware- of softwarematig?
- als je MSN eens tijdelijk uitschakelt, is het probleem dan over?

- In apparaatbeheer staan geen cirkels en of kruizen.
- De pc deed dit niet altijd, maar het is al heel erg lang zo, maar ik heb er niks aan gedaan omdat ik niet wist wat er aan de hand was, en het dus niet zelf kon oplossen.
- Omdat ik dit probleem al een tijd heb, weet ik eigenlijk niet of ik vlak voordat ik het kreeg iets aan de hardware of aan de software heb veranderd.
- Ik heb eigenlijk standaard msn uit staan door dit probleem, en dan heb ik het eigenlijk bijna nooit. Het gebeurt wel eens, maar niet zo vaak. Meestal nadat ik van msn gebruik heb gemaakt.
 
Ik gebruik zelf geen MSN, dus ik kan / durf daar geen advies in te geven. Als het mijn machine was en het probleem was er al een tijdje dan wist ik het wel............

ik maakte een backup van mijn data en joeg vervolgens een keer de XP CD erover heen (schone installatie -> format C: ), maar ja, da's nogal rigoreus én het is de weg van de minste weerstand.
 
Ja inderdaad daar zat ik ook al aan te denken, maar heb veel data die ik eigenlijk niet wil verliezen, dus ik hoop dat iemand anders iets weet...
 
Paar dvd'tjes of een extern harddiskje van een paar tientjes kunnen wonderen verrichten
 
Gisteren heb ik de nieuwste versie van MSN Messenger geïnstalleerd, het probleem lijkt nu te zijn opgelost.
Ik zet deze op opgelost.
 
Ik heb het zelfde probleem als jou.. Toen ik deze PC heb gekocht bevroor ie ook al na een tijdje, maar ik denk niet dat het aan MSN zit.. Want ik gebruik MSN ook, maar soms als ik hem niet gebruik loopt hij nog steeds vast. Ik heb eens gebeld naar de klantendienst van waar ik het heb gekocht. Ze zeiden: We zullen jullie een Update-CD doorsturen.. Nu zijn we aan het wachten op die CD, waarschijnlijk moet ik een update ofzoiets voltooien.. Ik zou het zelfde doen als ik jou was Pietah!


MVG
shahab
 
Hey,
ik heb sinds 3 week bijna nu, hetzelfde probleem op mijn laptop.
Als ik alleen internet met Mozilla Firefox, gebeurt het bijna niet, gebruik ik msn, dan is de kans zeeer groot. Maar sowieso bevriesd de hele boel.

Zéér vervelend.. Als ik een iets zwaarder programma start is de kans ook groot dat ie vast loopt. Kan trouwens wel gewoon COD UO MP spelen zonder problemen maar goed.

Ook onder het typen van dit bericht is het weer gebeurt maar gelukkig kan firefox de sessie herstellen;)

Ik snap er echt niets van, was ook zomaar, van de een op de andere dag zo, misschien is er wel wat veranderd in software of zo, maar volgens mij gebeurt dat bijna elke dag bij mij:p

Backuppen is ook al een probleem omdat dit een tijdje duurt en ie dan al vast zit.
én de verkenner loopt ook vaak vast....geeeeeen ideee waarom:S
kan imenad mij hellpen?

Mvg Wouter

Laptop:
Asus
Intel Dualdinges t7300 2 GHz proc
2048 MB geheugen
160 GB HD
Nvidia geforce 8600 GS m
én vista premium uiteraard
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad. Bij het back uppen is het bij mij ook niet gelukt.. Ik denk dat je eens naar de klantendienst van je merk van je PC (of de winkel waar je het gekocht hebt) bellen.. Mijn PC merk is: Targa Now An 3500+.. Het verkenner probleem is bij mij opgelost, alleen weet ik zelf niet goed hoe. Er is nog een probleem dat denk ik met het bevriezen te maken heeft: Als ik Internet Explorer open, dan stond er: RUNDDDL gzmrt.dl of zoiets.. Ik heb eens naar dat bestand gezocht (gzmrt) en heb het verwijdert. Maar als ik nu me PC weer opstart zegt ie: Run Error: gzmrt.ddl kan opgegeven module niet vinden..


Weet niemand het antwoordt op deze problemen?
 
Hmm das ook niet zo handig opzich om een systeembestand te verwijderen.
hééééééééél soms is het een virusje of zo.....
maar nu(vandaag) loopt ie al meer vast:S snap er echt niets van.
Miss moet ik toch maar even naar de winkel. Een nadeel is dat als het een softwareprobleem is ik moet betalen voor hun hulp.....als er gewooneeen onderdeel stuk is is het garantie.
Én ik moet hun dan maar een backup laten maken, dus ben sowieso geld kwijt:S...

Bah!.

Heb trouwens een Asus laptop F3 series, een nog iets ??sv
 
Ow! Ik dacht dus dat het was opgelost met de nieuwe versie van msn, maar dat is dus niet zo! Ik blijk het nog steeds te hebben...
Ik krijg trouwens geen enkele foutmelding...
 
Ik heb msn verwijdert... Ik ga dit zo laten om te weten of het aan msn zit of niet.. Als hij weer bevriest weet ik dat het niet aan msn kan zijn.. Hij is nu ongeveer al een paar uur zonder msn bezig.. Nog geen problemen!! :thumb:
 
Jullie moeten dit ook proberen, problemen voor 85 % opgelost.. Ik heb msn sinds een dag en een paar uur verwijdert.. Tot nu toe maar 1 keer bevroren, maar dat komt denk ik omdat er te veel programma's aan stonden..
Als je dit probeert, moet je gewoon via Web Messenger gaan.. Dat is ook gewoon MSN, maar de hele oude versie, je moet hem niet downloaden..:thumb::cool:
 
ehm, tja, eerst leek het er bij mij op dat het hielp, ik heb dit namelijk ook geprobeerd.
máár bij mij werkt het dus niet. loopt nog steeds vast...
verschilt écht hee; erg per dag
de ene dag om de tien minuten, dan weer es na een uur...
snap er nog steeds niets van...

Is er niet iemand met een échte oplossing?

: Wouter
 
Heb nu nog weinig last van,
heb zo goed als geen programma;s meer die ie opstart samen met windows
start-->*in het uitvoerengedeelte typen* msconfig
en dan onder services en opstarten kun je heel wat uitvinken...
ook werk ik nu in het windowsklassiek thema, en nu werkt ie wel redelijk goed.
Maar ben nog steeds niet gegarandeerd van uren plezier zeg maar.

Zodra ik al mijn muziek op een externe hd wil zetten loopt ie direct vast.
Kan iemand helpen?
 
Ik denk niet dat er nog mensen zijn met goede oplossingen. Ik heb namelijk een paar dagen geleden, MSN MESSENGER met compatibel gedownload voor Vista. Het blijkt te helpen. Je moet even op google googlelen: msn compatibel vista (downloaden). Je moet kijken of het bij jou ook lukt. Bij mij helpt het anders goed!:) Alleen is het probleem nog geen 100% weg. Maar ja...:confused:
 
Ik weet dat er bepaalde programma's zijn om iemands msn te blokkeren enzo en er vanalles mee uit te steken... kijk een op www.ilegaaltje.nl ofzo en daarbij msn hacks.

Bij mij was het juist anders. Niet dat mijn laptop freest ofzo maar wanneer ik de msn live messenger plus had geinstalleerd gebruikte deze erg veel geheugen (ongeveer 1gb van de 2gb) dan zat mijn laptop altijd effe vast. Nu heb ik de live messenger plus dan gewoon gedeïnstalleert en geen problemen meer...

Ook kan je proberen voor het vista service pack 1 te downloaden. hier is een goede link: http://en.onsoftware.com/windows-vista-service-pack-1-released/#comment-28635

misschien zijn de problemen hiermee dan wel opgelost door het service pack1 te installeren :D
ik ga het nog niet doen want mijn laptop werkt nu juist zonder problemen en ik wil het nog liefst even zo houden;)
 
Heb nu nog weinig last van,
heb zo goed als geen programma;s meer die ie opstart samen met windows
start-->*in het uitvoerengedeelte typen* msconfig
en dan onder services en opstarten kun je heel wat uitvinken...
ook werk ik nu in het windowsklassiek thema, en nu werkt ie wel redelijk goed.
Maar ben nog steeds niet gegarandeerd van uren plezier zeg maar.

Zodra ik al mijn muziek op een externe hd wil zetten loopt ie direct vast.
Kan iemand helpen?


Komt het probleem nog bij jou voor?? Ik heb hetzelfde gedaan met msconfig.. Maar het helpt niets bij mij.. Daarstraks nog: 10min =>> 3 keer bevroren
 
Problemen met het maken van de back-up en het vastlopen intussen.

Zie dat de meeste de Premium versie hebben. Dus een volledige systeembackup kan toch niet.
Heb net een ISO image gemaakt met de rescue media van Acronis trial.
Deze blijft werken zelfs al is de trial periode voorbij. Enkel 15 sec vertraging nadien.
Valt best mee te leven in een noodgeval :)

Met deze iso kan je een CD branden die is bootable. Daarmee kan je een back-up maken van je c: schijf. . Je kan dat op een externe schijf doen en of cd/dvd's ... je hebt ongeveer 1/3 van je gebruikte GB nodig voor de back-up
Dus 20GB gegevens is +/- 7GB aan back-up (2-dvd's)

Daarna kan je je hele systeem terug installeren.
Je kan ook een recovery partitie aanmaken deze is onzichtbaar voor het operating systeem. Daar je backup in maken en dan opnieuw installeren.
Alhoewel ik angst heb dat sommige recovery programma's de hele schijf wissen. Dus uit veiligheid toch een externe kopij maken

Maar je de handleidingen vinden http://nl.acronis.com/


Denk dat voor de meeste onder jullie dan de oplossing nabij is.

De ISO image kan je hier downloaden

Is Engelstalig omdat er maar 1 van de 2 programma in het Nederlnds beschikbaar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan