Vista loopt volledig vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

thebopemmonkey

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2011
Hallo, mijn moeder heeft een probleem met haar vista. hij loopt volledig vast en ze kan niks anders doen dan de uitknop 5 sec. indrukken. De computer zelf werkt nog wel goed. het gaat hier om: Vista home premium, service pack 2, 32-bit.

Start de pc op in Veilige Modus ( tokkel op F8).
Zo ja, zet eens een herstelpunt terug.

Pc loopt vast?
Start deze nog gewoon op?
Virus- en malwarevrij?

Mijn moeder is zeer regelmatig met scannen. mijn moeder zij dat ze vandaag nog de laptop opstarte en ze een melding kreeg dat windows niet kon opstarten. er is toen een herstelscan van windows? over heen gegaan. De computer zelf loopt niet vast.

Laatst bewerkt:
Ieder systeem kan vastlopen.
Dus ook Vista.

Zonder verdere info is het gissen naar de oorzaak, dus eerst maar eens aan uitsluiten beginnen en meer info geven zoals:
+ werkt systeemherstel
+ sinds wanneer treedt dit op? Nieuwe hardware/software?
+ Pc geschikt voor Vista? Voldoende geheugen? Schijfruimte voldoende?
+ Malware/virusvrij?
+ etc.

De laptop is virus vrij, de laptop is geschikt voor vista want het zat er al op, voldoende geheugen: 3GB, schijfruimt is ook voldoende. ze houd niet bij waneer ze updates krijgt dus ik weet niet van waneer. systeemherstel weet ik ook niet, moet ik uitproberen.

ps. het gebeurt bijna dagelijks.

Laatst bewerkt:
Zo, systeemherstel is klaar. het probleem is dat het echte probleem op een random tijdstip komt.

Sorry hoor, daar kan ik niets mee.

Heb je nu een systeemherstelpunt teruggezet met een datum dat dit zich niet voordeed?
Dan is het afwachten

Komt het terug, zal je toch aan moeten geven, wanneer dat optreedt.
Wat is je moeder dan aan het doen, wat staat er open. Etc.

Dan heeft het ook weinig zin hier een topic over te openen.

Succes verder.

Als je niet af wilt wachten, maar van plan bent opnieuw te installeren, heeft het toch weinig zin zaken aan te dragen als:

+ kan je dan nog in Taakbeheer komen en kijken welk proces dit dan veroorzaakt
+ welke toepassingen zijn dan open?
+ Apparaten beheer - gele uitroeptekens?
+ windows update bij?
+ schijfcontrole op systeemschijf uitgevoerd?
+ sfc /scannow
+ schijfruimte voldoende aanwezig
+ etc.
+ memtest
+ nieuwe software/nieuwe hardware

Mijn moeder is zeer regelmatig met scannen. mijn moeder zij dat ze vandaag nog de laptop opstarte en ze een melding kreeg dat windows niet kon opstarten. er is toen een herstelscan van windows? over heen gegaan. De computer zelf loopt niet vast.

Mag ik vragen met welke programma's jij en / of je moeder de laptop regelmatig scant ?

Ook handig voor ons om te weten is:
-Hoe oud is de laptop
-Wat doet je moeder op d'r laptop (random dingen hebben we niks aan)
-en of er iets raars te melden valt tijdens het vast lopen (zoals hard blazen van de koeling etc.)

oke ik probeer zo uitgebreid mogelijk te vertellen. de laptop is 2 jaar oud. mijn moeder scant altijd met norton internet securitie, en ze scant ook met norton utilities 15. als vista vastloopt kan ze niet meer in taakbeheer komen. op wat voor toetsen ze ook drukt vista reageert niet. maar de laptop reageert nog wel zo kan ik bijv nog wel gewoon de diskettedriver openen. ik zag toen ik keek bij het besturing programma dat er stond windows home premium upgraden. de random dingen die ik bedoel is krant lezen op het internet, en muziek op haar ipod zetten. mijn moeder heeft de laatste tijd als ze de laptop opstart de melding dat er een bepaald station toegang tot de computer wil. er staat niet bij waar het van is dus we weigeren de hele tijd. voor de tweede keer, er is voldoende schijfruimte en de RAM werkt volledig. volledig up-to-date.

dingen die ik morgen ga doen:

kijken wat er open staat als hij vastloopt.
of er iets raars te melden is.
kijken bij apparaatbeheer voor gele uitroeptekens.

Norton is corrupte commercieele zooi,ik adviseer microsoft security essentials,avast of mbam.
Deze zijn allemaal gratis. Als vista vastloopt doet je pc dat ook een soort van dat het cd klepje open kan zegt niks.

Ik heb nu in apparaatbeheer gekeken en bij overige apparaten staan 12 uitroeptekens. dit zijn ze: COM10, COM11, COM12, COM13, COM14, COM20, COM21, COM22, COM40, COM41, COM6 en COM7. ik dan nu maar even scannen met MBam free.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan