vista problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ik Sjoerd

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2007
Berichten
48
mijn vista pc doet al een tijdje raar en er komt steeds meer bij

1. het beeld gaat soms kniperen als ik de taakbalk aanraak. dist is allen zo als ik het programma ARES heb open staan. weet niet of het daar aan ligt denk het wel

2. het beeld bevriest zomaar en muis en toetsen bord werken niet meer.

3. het beeldschem gaat ineens gewoon op zwart (het beeld gaat gewoon uit want er knipperd dan weer links boven Digitaal/analoog. het knipperen van de woorden is gewoon normaal)

flashplayer heeft een fout melding gegeven maar is goed geinstallerd
beeld en het bevriezen zijn begonnen nadat ik msn 8.5.1302.1018 had geinstallerd.
weet ook niet of het daar me heeft me te maken.
en het beeld op zwart is ook al een keer gebeurt 1 sec na het opstaten van mijn acount dus had helemaal niks kunnen openen


als er nog meer info nodig is hoor ik het wel

Sjoerd
 
Heb je je pc al gescand op virussen, spyware en al dat???
Verander dan ook eens het aantal herz van het beeldscherm... dit verhelpt je dan misschien al van het knipperen van het scherm :thumb:
 
ook al gescant maar hij vind telkens niks. en beeldschem staan op 60 hz standaard en kan niet lager. wel hoger naar 70, 72, 75
 
Laatst bewerkt:
wel normaal moet je het hoger zetten als het kan...
Heeft dit dan niets verholpen?
 
sorry voor de later rectie wat even weg

maar het heeft niks verhopen
heel mischen het knipperen maar ik heb ares niet zo vaak meer open staan

de rest bijft nog steeds voorkomen
 
Laatst bewerkt:
het is niets, je late reactie ;)
Meestal als je niets meer hoort over een bepaald topic denk ik dat ze het zelf hebben kunnen oplossen maar gewoon niet de moeite hebben gedaan om het te komen melden
Maar bij jou is dat precies niet zo:confused:

heb jij kruisjes of uitroeptekens bij je apparaatbeheer (start-configuratiescherm-systeem en onderhoud- apparaatbeheer)

Misschien zou het voor jou handig zijn om het command sfc/scannow eens uit te voeren in je opdrachtprompt(cmd) Gewoon als je op start duwt cmd intikken.
Je komt uit in je opdrachtprompt en daar typ je dan gewoon sfc/scannow en duwt op enter.
Er zou nu normaalgezien een proces moeten starten die je systeem zal scannen en automatisch problemen zal oplossen
 
alle bij de dingen gedaan

apparaatbeheer:
er was niks te zien geen kruisjes of uitroeptekens

sfc\scannow:
is uitgevoerd zie plaatje. het log file heb ik toch kunnen lezen door het met verkenner te kopieren en dan te openen als ik het gewoon opende lukte het ook niet.

het was een file maar om redenen van de grote is hij verspeit over 1 en het gedeelte van voor de scan is weggehaald.
 

Bijlagen

  • scan fsc-scannow.jpg
    scan fsc-scannow.jpg
    47 KB · Weergaven: 31
  • logfile sfcscannow 1.txt
    78,8 KB · Weergaven: 24
  • logfile sfcscannow 2.txt
    90 KB · Weergaven: 18
  • logfile sfcscannow 3.txt
    92,9 KB · Weergaven: 20
  • logfile sfcscannow 4.txt
    31,7 KB · Weergaven: 36
jah ik heb hetzelfde resultaat gehad met die sfc/scannow.
Met je logjes kan ik echter niet overweg, als ik deze zou moeten gaan lezen...
Ik zou niet weten waarachter te zoeken.

Mij werk gezegd: back-up je bestanden (gewoon voor de veiligheid, het is niet gewoonlijk dat je hiermee data verliest maar je kan het best altijd op zeker spelen)
Open nog eens CMD(opdrachtprompt) en typ hetvolgende command in:
CHKDSK C: /F [enter]

Er zal gevraagd worden voor een reboot, laat deze natuurlijk toe en bij het opstarten zal je schijf gecontroleerd worden :thumb:
 
oke zal ik vanavond doen.

het 1e probleem denk ik wel verholpen omdat het al lang niet meer is voorgekemomen

de rest blijft voorkomen tot nu toe
 
je probleem dus met de taakbalk heb je niet meer maar dan gewoon omdat Ares niet meer opstaat?
Ik zou Ares sowiso al niet gebruiken maar ja, niet dat ik zeg dat het heel onveilig is ofzo maar ja gewoon niet zo snel enzo.
Probeer dan eens frostwire of Glux(varianten van limewire maar beter afgesteld)
---
Heb je je Pc ook al eens aan een ander beeldscherm gekoppeld?
Als ik je eerste bericht las dacht ik een defect in je grafische kaart of beeldscherm
(staan er ook geen kruisjes of uitroeptekens in je apparaatbeheer?)
 
Laatst bewerkt:
het heeft niks opgeleverd de chkdsk

apparaat beheer ziet er zo uit (zie bijlage) en volgens mij zijn er geen uitroeptekens en kruisjes

een ander beeldschem heb ik niet geprobeerd dit beeldschem zat er bij en moet dus volgens mij wel goed zijn.

zou het ook aan shockwave of flashplayer kunnen ligen want volgens mij zit daar ergens ook wat fout want ik speelde eerst wel een bomberman 5 (op spele) maar daar geeft hij ook aan dat hij geen vervinding meer kan maken.
opnieuw instaleren helpt niet daar bij
 

Bijlagen

  • apparaatbeheer.jpg
    apparaatbeheer.jpg
    65,5 KB · Weergaven: 35
wat als je dan gewoon shockwave en flashplayer gewoon eens verwijderd?

Ja het kan altijd zijn dat er gewoon een defect is aan je beeldscherm hé... zelf al is het de standaard, alles kan stuk gaan.


Met welke virusscanner had je dan eigenlijk gescand en heb je dan ook wel met een antispyware programma gescand?
 
shochwave al verwijderd en opnieuw geinstallerd maar niks.
en ja het beeldschem kan kapot zijn maar hij geeft dan aan dat hij geen sinaal meer krijgt dus denk ik net dat ik het aan heb beeldschem ligt.

en de virusscan is goed gebeurt maar weet niet of hij ook op spiware scant dus is er een online scan voor?
 
Met welke scanner had je het dan nu eigenlijk gedaan?
met norton kan hij altijd over je probleem gekeken hebben... --> microsoft :p
Ik gebruik Avg voor virussen maar de laatste versie heeft ook antispyware ingebrouwd.
Een programmatje voor op spyware te scannen is anders superantispyware, een online scan weet ik niet zo maar superantispyware werkt heel goed :thumb:
 
de scan gedaan en er zijn 413 adware trakking cokkies gevonden en verwijderd

maar het probleem is er nog steeds wand onder het schrijven van dit bericht viel hij uit en moets ik dus opnieuw beginnen met schrijven.

heeft u nog een idee waar het aan kan liggen?

ps dit programa ga ik nog vaker gebruiken
 
Punt 2 kan ook wel zijn dat er iets met het intern geheugen is. Ik krijg vaker te horen dat daardoor een computer vastloopt (freezed)
 
jah dat zit wel goed maar er kan net iets met de statische ontlading zijn en dan loopt ie vast. tis moeilijk om uit te leggen. ik zoek ff op internet voor je.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan