vista sp1 installatie mislukt steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

R15

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Berichten
389
Hallo,

Ik heb een probleem waarvan ik echt niet meer weet hoe ik die op kan lossen:confused:.
Ik wil Vista sp1 installeren, dat heb ik gedaan met de zelfstandige module, maar ook via Windows Update, beiden willen niet.
Ik heb al heel internet afgezocht, maar dat hielp helemaal niks.
Al gekeken naar updates die wel aanwezig moeten zijn voor sp1, al gekeken naar updates die niet aanwezig moeten zijn, niks!
De foutmelding eindigt geloof ik op 8024200D.
Ik heb al heel vaak de installatie gedaan van sp1, maar telkens geeft hij die foutmelding!

mijn systeem:

AMD Phenom X4 955 Black Edition (@3.2Ghz)
ATI Radeon X550/X600 Series (videokaart, ben van plan om een nieuwe te kopen)
1x 2GB A-Data geheugen @1333Mhz
Asus M4A785TD-V EVO moederbord
Windows Vista Ultimate

Ik wil naar Windows 7 upgraden, maar dat kan dus helaas, alleen maar als Vista SP1 erop zit.:confused:
Wie kan mij helpen?:D
 
Graag een volgende keer zeker weten welke melding ontstond.

Linksom of rechtsom: Kijk even hier, hopelijk helpt het je verder.

Verder heb je (bij eerlijke Vista, neem ik aan) recht op persoonlijke support van Microsoft zelf bij Windows update-issues: hier

Succes,

Tijs.
 
Graag een volgende keer zeker weten welke melding ontstond.

Linksom of rechtsom: Kijk even hier, hopelijk helpt het je verder.

Verder heb je (bij eerlijke Vista, neem ik aan) recht op persoonlijke support van Microsoft zelf bij Windows update-issues: hier

Succes,

Tijs.

Ik had al op deze site gekeken, maar ook gedaan wat daar stond enzo., maar toch bedankt!
Dus helaas schiet ik hier nog niets mee op.
Die melding was echter wel 0x8024200d, alleen ik kon er natuurlijk niet meer opkomen:D, die code ga ik niet leren.
(mijn wpa-psk sleutel ken ik al wel uit mijn hoofd, maar die moest ik dan ook heel vaak invoeren i.v.m. een probleem met internet toen)
 
De informatie op die weblink was vrij uitgebreid, dus zou ik nu die hulp van Microsoft inroepen (zie vorige posting).

Tijs.
 
De informatie op die weblink was vrij uitgebreid, dus zou ik nu die hulp van Microsoft inroepen (zie vorige posting).

Tijs.

Ik denk niet dat dat gaat helpen, mijn versie is trouwens ook illegaal, maar dan moet ik sp1 nog wel kunnen installeren...
 
Is er helemaal niemand die me kan helpen?
Ik wil dit probleem natuurlijk graag opgelost hebben, ik ben bovendien ook nieuwsgierig naar de oorzaak.
 
Even een snelle check:
1. Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je Bureaublad, rechtsklik erop, en kies "Als Administrator uitvoeren"
2. In het cmd-venster:
dir /a %windir%\winsxs\pending.xml
Wordt die inderdaad gevonden, dan:
takeown /f %windir%\winsxs\pending.xml
cacls %windir%\winsxs\pending.xml /G Administrators:F
del %windir%\winsxs\pending.xml

Herstart hierna je pc en kijk of het dan beter gaat.

Meer tips heb ik zo snel niet voor je.

Succes,

Tijs.
 
Volgens mij zou dat wel kunnen. Zat SP1 er dan nog niet op?

Volgens mij kan dat niet, want dan moet je je Windows code invullen, die is dus als illegaal bekend, dan.
Vista SP1 was toen nog niet uit, mijn Windows Vista versie komt van "Muiz".
Nu zijn er wel installatie dvd's van "Muiz", met SP1, maar daar schiet ik dus niks mee op, dan moet ik Vista weer helemaal opnieuw installeren, dus dat gaat helaas ook niks helpen.

(Arggghh..., zo te zien gaat dit heel moeilijk worden:confused:)

MVG,
RB15
 
Even een snelle check:
1. Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je Bureaublad, rechtsklik erop, en kies "Als Administrator uitvoeren"
2. In het cmd-venster:
dir /a %windir%\winsxs\pending.xml
Wordt die inderdaad gevonden, dan:
takeown /f %windir%\winsxs\pending.xml
cacls %windir%\winsxs\pending.xml /G Administrators:F
del %windir%\winsxs\pending.xml

Herstart hierna je pc en kijk of het dan beter gaat.

Meer tips heb ik zo snel niet voor je.

Succes,

Tijs.

Hier nog naar gekeken?

Tijs.
 
Of gewoon een clean install van Windows 7 wanneer dat de bedoeling is. Is ook gewoon beter!
 
Of gewoon een clean install van Windows 7 wanneer dat de bedoeling is. Is ook gewoon beter!

Ik wil graag mijn bestanden en instellingen houden, veel makkelijker.
Clean is wel beter, maarja.
 
Je bestanden kun je toch eerst gewoon backuppen?

Dan hou je je programma's enz. niet meer, slechts je muziek, documenten enz.
Ik heb namelijk niet zo veel zin om alles weer opnieuw moeten te installeren.
 
Was het maar mogelijk om te upgraden naar Windows 7 zonder Vista sp1!
Het is helaas dus nog steeds niet opgelost.
Iemand nog een idee?
 
Was het maar mogelijk om te upgraden naar Windows 7 zonder Vista sp1!
Het is helaas dus nog steeds niet opgelost.
Iemand nog een idee?

Heb je de Vista installatie DVD eerder gebruikt ? ( Dus of je zeker weet dat de DVD goed werkt ) Of is dit de eerste keer ? Ik had namelijk hetzelfde met een gedownloade versie van Vista. Ik had een andere installatieDVD gedownload en bleek het foutloos te gaan. ( weet alleen de precieze foutmelding niet meer )

Maar aangezien je al vanaf de 19de bezig bent met dit probleem, lijkt me een clean windows 7 install en alle programma;s weer opnieuw installeren toch echt sneller ?
 
Heb je de Vista installatie DVD eerder gebruikt ? ( Dus of je zeker weet dat de DVD goed werkt ) Of is dit de eerste keer ? Ik had namelijk hetzelfde met een gedownloade versie van Vista. Ik had een andere installatieDVD gedownload en bleek het foutloos te gaan. ( weet alleen de precieze foutmelding niet meer )

Maar aangezien je al vanaf de 19de bezig bent met dit probleem, lijkt me een clean windows 7 install en alle programma;s weer opnieuw installeren toch echt sneller ?

De installatie DVD heb ik ook eerder gebruikt, die werkt goed.
Maar als ik een ander zou proberen, wat heb ik dan aan upgraden?
Mijn bestanden staan al lang op een Vista-versie.
Dus dat snap ik niet echt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan