vista sp1 te vaak geinstalleerd en vista sp2 wil niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajc

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2001
Berichten
27
hallo
ik heb net mijn computer opnieuw geinstalleerd met de fabrieksinstellingen
windows update ging prima tot sp1, die wordt alsmaar weer geinstalleerd, er staan nu al 5 geslaagde installaties in de geschiedenis en elke keer geeft windows aan, dat er weer een nieuwe update beschikbaar is, ja hoor sp1
ook al is de installatie van 1 geslaagd, ik kan sp2 niet installeren, want dan wordt er gevraagd om sp1 eerste te installeren
snapt iemand hier nog iets van?
 
Je hebt 2 mogelijkheden om 't op te lossen denk ik :

1. ga naar confi. scherm, programma's en verwijder SP1. Zet de machine daarna uit en weer aan en download SP1 opnieuw. Daarna gaan duimen dat het probleem 'over' is.
2. pak de vista CD, stop 'm in de drive en formatteer en installeer Windows opnieuw en daarna (je raadt 't al) download en installeer SP1 ook opnieuw.

Optie 2 zou verreweg mijn voorkeur genieten, zeker ook omdat behalve Windows je systeem nog geen andere programma's bevat, omdat je net begonnen bent met een hernieuwde installatie? Optie 2 is in tijd vermoedelijk dan ook de snelste.

De oorzaak van het probleem? Kan van alles zijn, soms valt een byte rechtsom, daar waar deze officieel linksom had moeten vallen...............
Ik heb niet eens bij Microsoft gezocht naar jouw probleem alhoewel ik ervan overtuigd ben dat Microsoft er iets over te melden heeft, je zal namelijk vast niet de eerste zijn die het overkomt. Optie 1 of 2 lost je probleem sowieso op, dus waarom tijd verspillen om bij Microsoft rond te gaan neuzen..............
 
Laatst bewerkt:
het zal dan wel optie 1 worden, ik heb geen vista dvd, het is een laptop, waar alles al op zat en heb zelf 2 recovery cd's met voor mij enge dingen erop waar ik niks van snap en waarop ik ook niks van windows zie

optie 1 dan, ik kijk in het confi. scherm, niks geen sp1 te zien, alleen framework 3.5 sp1 taalpakket en NET.
sp1 staat alleen in de windows update geschiedenis 5x als geslaagd, ze daar alle 5 uit verwijderen dan en nog eens proberen?
 
het werd uiteindelijk toch de hele boel maar weer opnieuw installeren, zeker toch een omgevallen byte :D
nu werkt alles naar behoren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan