Vista start niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmmars

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Ik heb hier een laptop van acer nou start deze niet meer goed op. Hij blijft hangen tijdens het booten het groene balkje loopt wel een paar keer en het beeld word vervolgens zwart en start niet meer door. weet iemand een oplossing voor dit probleem?

alvast bedankt

Groeten Mark

Waarschijnlijk heb je een programma geinstalleerd / drivers geinstalleerd en daarna trat de fout op?

In dat geval druk je op F8 voordat je het "groene loop balkje" krijgt (op het moment dat je de keuze hebt tussen de verschillende opperatingsystems als je die hebt). Kies hier voor veilige modus.

Treed de fout nu niet meer op? Verwijder dan het laatst geinstalleerde programma of herstel Windows naar het punt voordat de fout zich voordeed (of beide ;)).

Ik ben het met de vorige schrijver gedeeltelijk eens.
Waar ik iets anders tegenaan kijk, is het verwijderen van het laatst geinstalleerde programma, wanneer in de veilige modus tot dan toe geen problemen optreden.
De kunst is juist om IN die veilige modus "trouble te shooten", m.a.w. de oorzaak te zoeken en vervolgens een oplossing vinden. Die oplossing kan bijvoorbeeld te vinden zijn in nieuwere drivers voor een geinstalleerd iets, maar da's hoofdstuk 2.
Eerst maar eens de oorzaak traceren in de veilige modus.
Kijk in de veilige modus vooral ook of je gekke dingen ziet binnen apparaatbeheer.

Laatst bewerkt:
heb geprobeerd op te starten in veilige modus en ook dit functioneerd niet :(

wat zie je als je opstart in veilige modus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan