Vista start niet ook nit mt systeem herstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Dell Vosto met Vista HP. Systeem herstel werkt niet. Kom uiteindelijk bij vraag voor drivers maar deze zijn ook niet te vinden.
Hirenboot CD erin gestopt en met een van de rcovery programma's gezien dat C maar 15 GB en ca 260 GB unallocated.

Hoe kan ik deze ruimte (met bestanden) weer bereiken ?
Opnieuw installeren is niet het probleem, redden van bestanden wel.

Heb een docking waar ik een losse HD in kan doen.

Heb met Hiren al Mini XP geprobeerd maar dan kom ik er ook niet bij...

Alvast dank.

Hoi,
vertel eens even precies wat je gedaan hebt want hier klopt niets van.
Een unallocated ruimte krijg je niet vanzelf, dan moet je al met partitiesoftware aan de gang zijn geweest of je hebt via schijfbeheer je C: partitie getracht te verkleinen (maar dat laat Vista niet toe omdat de ruimte te klein is) of een andere partitie verwijderd.
Een unallocated ruimte kun je niet bereiken, je kunt er een partitie van maken of toe/samenvoegen met een andere partitie.
Iig moet er iets fout zijn gegaan tijdens het bewerken van de partities.
Dit kun je nog proberen.
http://www.partition-tool.com/resou...partition-recovery-from-unallocated-space.htm

Laatst bewerkt:
HOi Mik
dank voor je reactie.
Ne ik ben niet met part software aan de slag geweest,
is een laptop van een collega (thuisgebruik) en systeem wilde niet meer starten.
Dus alles wat ik tot nu toe gedaan heb is "onderzoekend".
Via Mini XP kan ik wel op het recovery gedeelte en image opzoeken.
Maar dan gaat ie naar fabrieksinstellingen en men waarschuwt dan dan alle eigen bestanden eraf zijn.
Bij C krijgt ik melding not accessible.
Ken Easeus wel maar zou ik dat erop krijgen via Mini XP ? Want Vista zelf doet het niet meer ?
Al kan ik de bestanden dan maar vinden en koppelen aan een aparte drive letter zodat als ik er Vista opnieuw opzet deze iin tact is om bestanden over te zetten...
Ideeen welkom !

Dank Mik

kan wel "ïets" met computers maar nog geen expert.
Wat wil je met deze cd doen of welk programma zou je hieruit willen gebruiken ?
Kan je me op weg helpen ?

Gr.

Mike

heb cd gedraaid en maar eerst met test begonnen
uiteindelijk zie ik 2 "lines"

P 32 LBA 18 01 4195.254 63 (DELL UTILIY
P >32 6711 9570 (UNLABELLED)

Onderin saat dan

A = Add L load backup T change type P list files.

Welke info verstrekt dit jou ?

ps : heb laptop niet bij de hand...

Alvast dank

Ik heb hier zelf eerlijk gezegd ook geen ervaring mee maar ik heb hier wel de stap-voor-stap handleing (Eng).
Hopelijk zijn er meerdere gebruikers on-line die er wel ervaring mee hebben en die je er beter doorheen kunnen loodsen (zelf heb ik dit ook nog nooit meegemaakt).
We wachten anders even af.

Bedoelt hij niet gewoon Home Premium?
Zo heten die Vista versies toch?

idd Home Premium versie van Vista.
Maar dat is niet zo zeer de issue maar wel hoe we een niet herkende partitie weer tot leven kunnen roepen met dien verstande dat wat er op staat nog in tact is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan