vista terug zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanzwijndrecht

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Ik heb vorige maand (juli) een nieuwe computer gekocht. Het is een Compaq Presario SR5215. Productnummer= GU 586AA. Omdat ze bij Dixons geen nieuwe in de doos hadden staan kreeg ik het showmodel mee.
Mijn probleem: Er stond Vista op maar, omdat Vista op een moment niet meer wilde afsluiten wilde ik XP instaleren. Ik heb een originele dvd met XP. XP in de dvd brander gedaan en de hele C:\partitie verwijdert. Daarna de partitie geformateerd en XP geinstaleerd. XP werkt weliswaar maar ik kan niet meer op internet omdat de "lanverbinding" ontbreekt. Ook heb ik geen geluid. Dan maar weer terug naar Vista dacht ik. Omdat ik geen herstelschijven heb kan dat dus niet. De F11 knop geeft geen reactie. Op de site van Compaq heb ik nu de herstelschijf besteld a 38,50euro. Toch vraag ik mij af of ik zonder die schijf de recovery, die op de D:\partitie staat niet op een andere manier kan uitvoeren.
Wie helpt mij uit de brand.
Casper

XP werkt weliswaar maar ik kan niet meer op internet omdat de "lanverbinding" ontbreekt. Ook heb ik geen geluid.
Drivers downloaden! Dan krijg je het werkend.

Wat betreft herstellen: je zal echt een recovery CD moeten hebben. Wellicht dat je het kan vragen aan iemand anders met dezelfde PC.

wat moet ik invullen om de drivers te vinden voor mijn pc?

Je hoeft niet boos te worden :o.
Wat je kunt doen is de losse componenten opzoeken op de site van de fabrikant. Het feit dat HP geen drivers aanbied voor XP wil niet betekenen dat ze niet bestaan.

sorry, ben niet boos. Schaam me alleen heel diep. Ik weet zo ontstellend weinig van computers.
Casper

Nou en? Daarom helpen we je toch :thumb:.

Denkt u dat ik met mijn herstel-cd/dvd, Vista weer zal kunnen terugzetten? Ik hoop het. Anders gooi ik mijn computer het raam uit, want op deze manier heb ik er niets meer aan. Ik ben al wezen kijken wat een nieuwe Vista-dvd kost maar dat is niet gering zeg. Ook daar begrijp in niets van. Ik zie prijzen vanaf zo'n honderd euro tot wel vijfhonderd euro, ook 2000 euro heb ik zien staan. Welke zou ik dan moeten hebben? Duizend vragen. Toch maar het raam uit?
groetjes Casper:confused:

Poging 1) Drivers downloaden voor XP
Poging 2) Restore CD via de winkel vragen
Poging 3) Restore CD bij HP opvragen
Poging 4) Restore CD via Marktplaats vragen

Poging 5) Uit het raam :D.

Ha ha. Poging 5 neem ik in overweging.

Op de site van HP heb ik de herstel-cd/dvd al gekocht voor 38,50 euro.
Poging 3 is dus al uitgevoerd.
Duurt alleen een tijdje. Volgens de helpdesk kan het tot veertien dagen duren eer ik de cd in huis heb.
Dus nu maar afwachten. Als het zover is laat ik via deze berichten weten of het is gelukt. Hopen maar. :(
gr.C.

Denkt u dat ik met mijn herstel-cd/dvd, Vista weer zal kunnen terugzetten? Ik hoop het. Anders gooi ik mijn computer het raam uit, want op deze manier heb ik er niets meer aan. Ik ben al wezen kijken wat een nieuwe Vista-dvd kost maar dat is niet gering zeg. Ook daar begrijp in niets van. Ik zie prijzen vanaf zo'n honderd euro tot wel vijfhonderd euro, ook 2000 euro heb ik zien staan. Welke zou ik dan moeten hebben? Duizend vragen. Toch maar het raam uit?
groetjes Casper:confused:
anders kun je gewoon een oem vasta home premium kopen (á€90,00)

Zou ik niet doen; de PC werd geleverd met Vista. En dus met een unieke code (zie stickertje).

klopt. Aan de zijkant van de computer zit inderdaad een stikkertje met een code van 25 cijfers en letters. Op een partitie (D:/) staat een kopie van de windowsversie volgens de verkoper. Daarmee zou ik met behulp van een herstelschijf het hele Windows Vista gebeuren gewoon terug kunnen zetten.

Wat duurt wachten toch lang. Die herstelschijf moet wel van heel ver komen gezien de tijd die ze nodig hebben om hem op de plaats van bestemming te krijgen.

Ik heb op mijn Acer ook zo'n herstelpartitie.
Wanneer ik tijdens de opstart op alt-F10 tokkel, wordt alles vanuit die partitie teruggezet naar de fabrieksinstellingen; alle bestanden worden dan overschreven.

Misschien bestaat er voor jouw PC ook wel zo'n alt-code.

Het kan zijn,dat de recovery bestanden op de herstelschijf staan die je besteld hebt,maar het kan ook zijn dat die bestanden op een (wellicht verborgen) partitie staan en dat je die benaderd met die herstelschijf.

Als de bestanden op de hardeschijf staan,zal dat waarschijnlijk een FAT32 partitie zijn.

FAT32 is te benaderen in DOS en daar kun je een Win98 opstartdiskette voor gebruiken.

http://ellocosprojectx.com/files/BOOT98SC.EXE

Mocht je geen floppy-drive hebben,haal dan deze iso op.

http://www.allbootdisks.com/downloa...O_Image_Downloads25/Win98SEnoram_bootdisk.iso

Zoek op de bedoelde partitie naar de i386 map,of naar het bestand WINNT.EXE,waarmee je de installatie in DOS kunt opstarten.

Greetz

Sorry ook dat werkt niet. Ik zie alleen maar A:\> op mijn pc. Als ik naar een partitie verwijs krijg ik steeds "invalid drive specification" of "bad command or file name"

Laatst bewerkt:
Enige tijd geleden,had ik de ervaring dat iemand de juiste drive-letter niet kon vinden,omdat er een cardreader was aangesloten.

Koppel dus alle apparatuur die je nu niet nodig hebt even af.

Ook is het mogelijk dat drive-letters verschoven zijn omdat je nu in DOS bezig bent.

Brandt verder deze iso (is de herstelconsol van XP) op cd,start er mee op en geef in de command-prompt het commando "map" zonder de " tekens.

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

Nu krijg je alle drive-letters te zien,dus ook die van de partitie waar mogelijk de recovery bestanden op staan.

Greetz

Laatst bewerkt:
Brandt verder deze iso (is de herstelconsol van XP) op cd,start er mee op en geef in de command-prompt het commando "map" zonder de " tekens.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

In Dos heb ik uiteindelijk de "Edit" maar geopend omdat het woord "map" niet werkte. Daar zag ik alleen A:\ en R:\ staan, waarbij R:\ dezelfde inhoud heeft als A:\. Verder bestaan er geen mappen.

Met het cd.station start de pc niet op. In de bios zie ik wel de cd.writer-rewriter. Laat ik de pc met het cd.station opstarten zie ik wel het stationlichtje knipperen, maar de pc gaat daarna gewoon XP opstarten.

Ik ben nu zover dat ik met Nero, de een backup heb gemaakt van mijn D:\schijf. Die staat nu op DVD. Met het opstarten zou de pc dus moeten kijken naar het dvd.station. Ook dat werkt niet.

PFFFFFF.......... ik geef het op. Ik moet nu gaan uitkijken dat ik straks zelf nog wel verder kan. Heb twee weken geleden een hartstilstand gehad en mijzelf kan ik niet recoveren.
Voel me even niet zo fit. Zie over een paar dagen wel verder.
Casper

PS. hoe doen jullie dat. Een regeltje van een antwoord laten zien in een andere diepte.

In Dos heb ik uiteindelijk de "Edit" maar geopend omdat het woord "map" niet werkte.
Ik vraag mij af wat je met die iso hebt gedaan.De bedoeling is om de iso als "image" op cd te branden en dus niet uit te pakken.

In Nero via NeroBurningRom > Recorder > Burn Image.Dan de CD in de drive en de PC opstarten.
PS. hoe doen jullie dat. Een regeltje van een antwoord laten zien in een andere diepte.
Je bedoeld quoten.Klik op die vierkante afb. (de 4e van rechts) en plaats de tekst er tussen.
PFFFFFF.......... ik geef het op. Ik moet nu gaan uitkijken dat ik straks zelf nog wel verder kan. Heb twee weken geleden een hartstilstand gehad en mijzelf kan ik niet recoveren.
Doe het rustig aan,we hebben de tijd hier ;)

Greetz

Je bedoeld quoten.Klik op die vierkante afb. (de 4e van rechts) en plaats de tekst er tussen.

BOOT985C.exe Bedoel je dit met "iso" ?
Dit heb ik in uitgepakte vorm op cd gezet en toen heb ik de pc opgestart. Zonder resultaat dus.
Nu heb ik een nieuwe cd genomen om het opnieuw te proberen. We zullen zien.

Dat QUOTE heb ik geloof ik begrepen. Bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan