Vista...The ultimate headache

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkbreed

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Berichten
119
Okee....ik heb Vista ultimate (oem) aangeschaft.
Nou, ik begin er langzamerhand spijt van te krijgen.
:evil:
Ik heb sterk de indruk dat dat Windows Vista alleen weg gelegd is voor mensen die alles begrijpen van de werking van een besturings systeem en het programeren in hun bloed hebben zitten.
:shocked:

Hier een paar persoonlijke ervaringen van de afgelopen 4 maanden:
:confused:

Je moet een "dikke" portemonee hebben om Vista uberhaubt te kunnen aanschaffen, laat staan het fatsoenlijk te kunnen laten functioneren.
(Ik heb al héél wat geld gespandeerd aan nieuwe "up-to-date" hardware, en het werkt tot nu toe nog steeds bij lange na niet naar behoren!!!)
:eek:
En dan de nieuwe beveiligings instellingen.
Persoonlijk vind ik ze absurd!
Je kunt gewoon NIETS meer doen, zonder dat er een één of andere waarschuwing of simpelweg een blokeering optreed. Programma's die in XP gewoon werkten, zijn nu ineens "gevaarlijk" of zo, en aldus geblokeerd , of werken gewoon helemaal niet meer omdat vista met nieuwe beveiligings beleidsregels werkt of de betreffende programma's gewoonweg niet meer ondersteund!
:evil:
Dan de Grafische interface:
Mijn systeem eisen voldoen ruimschoots aan de minimale systeem eisen , en tot nog toe vind de "windows prestatie index", (een nieuw item van Vista die controleerd of jouw systeem wel voldoet aan de eisen van het besturingsprogramma en aan de hand van zijn bevindingen je systeem configureerd) dat mijn systeem niet goed genoeg is om de nieuwe windows interface optimaal in te stellen of te benutten.
(de 3D bureaublad flip en de mooie grafische formgeving zoals je in de tv-reclame zag....)
"the WOW starts.....ehm...never"

!!!! let wél....ik heb ongeveer al mijn spaarcenten in een nieuwe 3,4 GHz cpu, 2Gig ram, 128 MB grafische kaart, 150 GB 10000 rpm 16 MB buffer HDD computer gestoken om eindelijk eens wat te hebben staan wat fatsoenlijk draait en voorlopig blijft draaien en up-to-date is!!!! :cool:

Dan de "Probleem oplossing"
Tot nog toe heeft Vista bij mij alleen maar problemen verzonden (ongeveer 12.586.742 stuks) en...natuurlijk nog steeds geen oplossingen gevonden!!!
Officieel behoord een systeem beter te gaan functioneren naar gelang de tijd verstrijkt, omdat er in die tijd problemen worden opgelost door de firma Microsoft.
Helaas....bij elke poging tot het oplossen van een probleem, al dan niet handmatig doorgestuurd via het programma "error reporting service" , krijg ik de melding: "helaas, er is nog geen oplossing voor uw probleem! Bla bla bla bla bla later opnieuw proberen bla bla bla"
:confused:

Verder....heb je ineens voor AL je hardware een nieuw "driver" nodig (Want Vista ondersteunt natuurlijk helemaal niets meer) die je vervolgens allemaal handmatig kunt gaan instaleren via aparaatbeheer, tenzij je daar natuurlijk een goede oplossing voor weet!
Maar ik durf te wedden dat menigeen standaard internet surfende pc bezitter daar al helemaal niks van zal begrijpen.
(Ikzelf heb gelukkig een héél klein beetje weten te leren door op forums zoals www.HELPMIJ.NL te kijken en dingen te vragen.

Het Helpmij Forum Rules!!!:thumb:

Gewoon het instaleren van Windows Vista Ultimate (ultimate headache) blijkt namelijk ook nog al wat met zich mee te brengen.
Ik heb welgeteld 13 pogingen gedaan om Vista te instaleren op mijn nieuwe, nog nooit gebruikte harde schijf , met als gevolg dat het besturingsysteem uiteindelijk toch nog kon worden geinstaleerd, maar wél met de nodige problemen.
Je moet dus gewoon een nieuwe pc aanschaffen voor véél te veel geld, bij je lokale computer winkel, en dan maar hopen dat het hele systeem naar behoren gaat werken!!!

Okee...ik moest deze frustratie natuurlijk even kwijt, na al die problemen , die bovendien nog steeds niet opgelost zijn, maar....
Ik wil de mensen er graag wél even op attenderen dat ze niet zondermeer overstappen op Vista! (welke versie dan ook)

Mensen....kijk de kat voorlopig nog even uit de boom!
Windows XP werkt tot nu toe volgens mijn persoonlijke ervaringen vele malen beter en vooral.... zonder wazige problemen!!!!

Vista staat nog heel erg in de kinderschoenen, en ik heb sterk de indruk dat het niet zo'n succes gaat worden.

Hopende op het fijt dat ik hiermee mensen geld en ergernissen kan besparen ....
m.v.g.
darkbreed
 
tja das erg jammer maar waarom was je niet bij xp gebleven tot zeg 2 a 3 jaar ?
xp was ook zo in het begin en al die eye candy hoeft van mij niet zo.
ik zelf heb ulitmate ook gehad voor al om dat geen drivers waren weer verwijderd.

je video kaard is wel wat aan de magere kant moet ik eerlijk zegen
en ja dat vind ik dus ook vervelend dat je haast niets meer mag met je eigen pc.
ik draai verloopig gewoon xp beval me goed en zeer stabiel na sp2 :thumb:
 
allee,wist ik ook al.
ik heb een keer een illegale versie geinstalleerd.
toen kwam ik er al achter waar jij nu een hoop geld voor betaald hebt
 
Okee....ik heb Vista ultimate (oem) aangeschaft.
Nou, ik begin er langzamerhand spijt van te krijgen.
:evil:
Ik heb sterk de indruk dat dat Windows Vista alleen weg gelegd is voor mensen die alles begrijpen van de werking van een besturings systeem en het programeren in hun bloed hebben zitten.


Gewoon het instaleren van Windows Vista Ultimate (ultimate headache) blijkt namelijk ook nog al wat met zich mee te brengen.
Ik heb welgeteld 13 pogingen gedaan om Vista te instaleren op mijn nieuwe, nog nooit gebruikte harde schijf , met als gevolg dat het besturingsysteem uiteindelijk toch nog kon worden geinstaleerd, maar wél met de nodige problemen.
Je moet dus gewoon een nieuwe pc aanschaffen voor véél te veel geld, bij je lokale computer winkel, en dan maar hopen dat het hele systeem naar behoren gaat werken!!!

sorry maar dit klopt ook niet echt.
je moet gewoon hardwaren van deze tijd heben voor vista.
de drivers kunnen inderdaat een probleem zijn.
en ook games werken niet goed of helemaal niet..

Vista staat nog heel erg in de kinderschoenen, en ik heb sterk de indruk dat het niet zo'n succes gaat worden.

maar jij heb deze ook gekocht ?
dus mensen verwacht misschien iets te veel
maar denk toch dat het wel een keer beter woord na een sp1 a sp2 ;)



Je moet een "dikke" portemonee hebben om Vista uberhaubt te kunnen aanschaffen,
dat val wel mee vind ik zelf

bij mij draaide het op een 2gig cpu met 1gb ram en een video kaart met 256mb

maar eigelijk zie ik je probleem niet zo.
wat zijn je klachten dan ik denk dat dit better is dat je het hier ook even bij vermeld.
 
tja...ik wilde alles eens gewoon goed doen (en legaal)
Ik heb een compleet nieuw nieuw systeem samengesteld, nieuw moederbord, processor, ram, beeldkaart.....
Ik dacht....kom op, nieuwe legale hard en software....dat is wat ik nodig heb.....maar het werd er alleen maar moeilijker en onbruikbaarder door!
 
maar welke problemen had je dan allemaal ?
ik vraag het maar om dat er best een oplossing kan wezen er voor.
en waar uit bestaat je pc ook merk chipsets even door geven.
 
Toen ik Vista Ultimate op mijn oude 80 Gig samsung HDD ge-instaleerd had, kreeg ik continuu foutmeldingen! Internet explorer, explorer, diverse services werkt niet meer, regelmatig blauwe schermen (soms een stuk of 5 in 10 minuten tijd) Te veel om allemaal te onthouden!!!
En Vista laat helemaal niets zien in zijn blauwe schermen!
En als ik dan vervolgens Logboeken opende , dan werd er gewoon geen oplossing gevonden.
Al met al 10000 problemen, zonder oplossingen
 
Dit klinkt vreemd maar gewoon opnieuw installeren want bij mij was het de wizard 1-2-3: 1:Menselijke fout 2:Installatie fout 3: Feest!!! Dus ik heb mijn computer ook eerst (eigenlijk 3 keer opnieuw moeten installeren en nu werkt hij als een feest alleen ik heb wel XP. Het proberen is het waard toch? Ik bedoel de duurste is €600,- Ik bedoel je bent toch gestoord als je nu al Vista wilt kopen:eek: :shocked: maar ga gewoon nog een paar jaren xp draaien:) want dat is gegarandeerd een feest :D :rolleyes: :thumb: als het niet lukt
 
Hallo !

Tja, dezelfde opmerkingen kregen we in 2001 toen XP uitkwam !

Ik kan slechts melden dat ik NU op een ouwe Athlon XP 3200 werk, 1,5 Gig, Aeolus 5900XT,
Vista Ultimate sinds begin december 2006 en nog nooit een blauw scherm gehad. Vista-rating 3.6

Verder heb ik Vista inmiddels bij zo'n 20 klanten geinstalleerd. Als je vooraf VistaUpgradeAdvisor draait krijg je een vrij goed idee over hoe het gaat werken.
Nog geen klachten gehad.

Oke, m'n Terratec heeft nog geen drivers, m'n Nokia telefoon heeft nog geen werkend programma voor Vista, maar dat ligt toch bij de resp. fabrikanten ?

UAC kun je gewoon uitschakelen, dan krijg je nauwelijks nog waarschuwingen.
Op .exe bestandjes rechtsklikken, dan "Uitvoeren als administrator" idem dito.

Beetje tweaken, bijv. met Ashampoo System Optimyzer of een dergelijk programma.

Dan loopt Vista echt als een zonnetje !

Maar ja, dat doet Ubuntu ook bij mij, eerlijk gezegd....

Greetz,

Harry
 
Tja...meneer Snor.
Wat ik uit uw post opmaak is dat u wel aardig goed weet hoe je het allemaal moet doen.
Ik ben er spelenderwijs inderdaad achter gekomen hoe ik UAC uit moest schakelen en dat .exe bestanden inderdaad met rechtermuisklik/ uitvoeren als admin. wél gaan werken(althans..soms...)
Maar naar die antwoorden heb ik wel heel gericht moeten zoeken op het internet.
Waar ik een beetje op doelde is het fijt dat een heleboel vrienden en kennissen van mij, bij mij aankloppen als er iets niet goed is met hun pc. En dat terwijl ik zelf ook maar een minimale kennis van de werking van een OS of de hardware bezit.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat sommige mensen al helemaal met hun handen in het haar zitten als zij Vista zouden instaleren......

maar eh...als u nog een paar leuke tips heeft voor een nieuweling op Vista gebied(ik dus :eek: ) laat me dan alstublieft eens wat weten over de volgende problemen:
- Het gebeurt regelmatig dat waneer ik een programma download en het vervolgens probeer te instaleren, ik tijdens de instalatie de melding krijg dat het bestand corrupt of beschadigd is...vervolg: ik kan dus bijna niets instaleren...
- Als ik zit te surfen of met msn bezig ben en tegelijkertijd met Winamp een muziekje beluister gebeurt het regelmatig dat de pc vast slaat (blauw scherm zonder text) en vervolgens opnieuw opstart.....(soms wil dat opnieuw opstarten pas na 2 of 3 keer)
- U had het over een TWEAK programma...dat wil ik ook wel graag hebben, maar ik heb inmiddels al zooo veel geld uitgegeven aan mijn pc...alle tweak programma's die ik tegen kom op het internet, daar moet je voor betalen...
- en dan dat Windows Aero Glass thema...op mijn oude hdd functioneerde dát nou net wél goed, maar nadat ik de nieuwe ,snellere en grotere HDD er in geschroefd heb en Vista opnieuw heb ge-instaleerd (en telefonisch ge-actifeerd) is dat thema ineens helemaal verdwenen.(inc. de mogelijkheid om via die 3D-flip je openstaande vensters te bekijken/selecteren)
Ik krijg nu bij het opstarten direct de melding "Bureaublad beheer werkt niet meer.Het programma word afgesloten"
- en als ik klik op "start/systeembeheer/logboeken" of op "start/systeembeheer/computerbeheer" , dan openen die vensters gewoon helemaal niet! Ik kan dus niet bij bijvoorbeeld "schijfbeheer" komen.
En ik ben wel aangemeld als administrator......

Zoals u ziet...al met al nog al wat problemen met dat Vista op mijn nieuwe pc....:(
 
Hallo !

Tja, da's nogal wat !

1. Het voert me nu te ver om je een cursus Vista te geven. Ik zal een paar links met uitgebreide tips en tricks hieronder toevoegen.

2.Dat Windows Aeroglass wordt afgesloten is logisch, gezien je Vista-rating van 1.
In de help-functie van Vista (zit ook op JOUW pc} wordt uitgebreid uitgelegd dat je tenminste rating 3 nodig hebt om dit zonder problemen te draaien. Dus: of je Videokaart is volstrekt onvoldoende, of je hebt niet de goede drivers ervoor. De rating wordt bepaald door de zwakste schakel, dus een hele snelle HDD en een snel geheugen, maar een matige videokaart helpt niet !

3. Ook met XP moesten de gebruikers wennen en kregen we dezelfde klachten als nu over Vista ! Ikzelf ben al begonnen met RC1 midden vorig jaar, juist om er alles over uit te












zoeken.

4. Als me me een mailtje stuurt zal ik je een prima tweakprogramma zonder kosten doen toekomen.

5. Je administratorrechten: Dit mag in principe geen probleem zijn, als je als admin. bent aangemeld.

6. Bureaubladbeheer hangt samen met het niet ( goed) functioneren van je videokaart. Dit probleem zul je eerst moeten oplossen, anders kom je niet verder.

http://www.microsoft.com/windows/using/windowsvista/tipsandtricks/default.mspx

http://chris.pirillo.com/2007/01/20/top-10-tweaks-tips-and-tricks-for-windows-vista/

Succes,

Harry.
 
Snap het hele probleem niet, je kunt met de Windows Vista Upgrade Advisor eerst controleren hoe je PC ervoor staat voor die upgrade, dan kun op die bevindingen Vista aanschaffen of niet.

Vista is eigenlijk gemaakt voor nieuwe PC's, en niet voor een upgrade van al te oude PC's met al te oude hardware, vandaar de beperkte hoeveelheid drivers.

Ook is Vista bedoeld voor noobs, niet zozeer voor de profesionelere gebruiker, alles is dichtgetimmerd om fouten door de gebruiker te herstellen.

Overigens is Vista weer wel perfect in te stellen, door profesionals, voor die noob gebruikers, denk aan bedrijven.
 
Snap het hele probleem niet, je kunt met de Windows Vista Upgrade Advisor eerst controleren hoe je PC ervoor staat voor die upgrade, dan kun op die bevindingen Vista aanschaffen of niet.

tja...dat kan wel zo zijn, maar gisteren heb ik die upgrade advisor gedownload , en tijdens de instalatie daar van krijg ik ineens de melding "windows installer werkt niet meer, het programma word afgesloten"! (wat trouwens vaker voor komt ook met andere windows onderdelen)

Vista is eigenlijk gemaakt voor nieuwe PC's, en niet voor een upgrade van al te oude PC's met al te oude hardware, vandaar de beperkte hoeveelheid drivers.

Mijn pc is op dit moment één van de nieuwste en snelste.

Ook is Vista bedoeld voor noobs, niet zozeer voor de profesionelere gebruiker, alles is dichtgetimmerd om fouten door de gebruiker te herstellen.

Dat had ik ook gedacht. maar als je als "noob" met vista wat wil gaan doen....word het je wel lastig gemaakt met al die beveiligingen.

Overigens is Vista weer wel perfect in te stellen, door profesionals, voor die noob gebruikers, denk aan bedrijven.

:D dan moet er bij mij ook maar eens een profesional bij komen!
 
Hoi !

@Lange Pier: ik dacht al: waar blijf je ?

Helemaal mee eens natuurlijk.

@Darkbreed: ik denk inderdaad dat je wat hulp zou kunnen gebruiken van een meer ervaren iemand.

Greetz,

Harry.
 
128 MB grafische kaart
Die is echt niet Vista ready geweest.:rolleyes:
Mijn pc is op dit moment één van de nieuwste en snelste.
Dacht het niet, als er oudere hardware is gebruikt, is die niet helemaal geschikt voor Vista, vooral de grafische kaart is van belang.
tja...dat kan wel zo zijn, maar gisteren heb ik die upgrade advisor gedownload , en tijdens de instalatie daar van krijg ik ineens de melding "windows installer werkt niet meer, het programma word afgesloten"! (wat trouwens vaker voor komt ook met andere windows onderdelen)
Dan heb je een probleem met de algehele windows installatie, kan ook door een fout in de drivers of hardware komen.
 
Hoi !

Dat laatste heb ik TS in een mailtje ook al aangegeven.......

Het graka-probleem trouwens meerdere malen...

Maar ja...

Greetz,

Harry.
 
Tja...meneer Snor.
Wat ik uit uw post opmaak is dat u wel aardig goed weet hoe je het allemaal moet doen.
Ik ben er spelenderwijs inderdaad achter gekomen hoe ik UAC uit moest schakelen en dat .exe bestanden inderdaad met rechtermuisklik/ uitvoeren als admin. wél gaan werken(althans..soms...)
Maar naar die antwoorden heb ik wel heel gericht moeten zoeken op het internet.
Waar ik een beetje op doelde is het fijt dat een heleboel vrienden en kennissen van mij, bij mij aankloppen als er iets niet goed is met hun pc. En dat terwijl ik zelf ook maar een minimale kennis van de werking van een OS of de hardware bezit.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat sommige mensen al helemaal met hun handen in het haar zitten als zij Vista zouden instaleren......

maar eh...als u nog een paar leuke tips heeft voor een nieuweling op Vista gebied(ik dus :eek: ) laat me dan alstublieft eens wat weten over de volgende problemen:
- Het gebeurt regelmatig dat waneer ik een programma download en het vervolgens probeer te instaleren, ik tijdens de instalatie de melding krijg dat het bestand corrupt of beschadigd is...vervolg: ik kan dus bijna niets instaleren...
- Als ik zit te surfen of met msn bezig ben en tegelijkertijd met Winamp een muziekje beluister gebeurt het regelmatig dat de pc vast slaat (blauw scherm zonder text) en vervolgens opnieuw opstart.....(soms wil dat opnieuw opstarten pas na 2 of 3 keer)
- U had het over een TWEAK programma...dat wil ik ook wel graag hebben, maar ik heb inmiddels al zooo veel geld uitgegeven aan mijn pc...alle tweak programma's die ik tegen kom op het internet, daar moet je voor betalen...
- en dan dat Windows Aero Glass thema...op mijn oude hdd functioneerde dát nou net wél goed, maar nadat ik de nieuwe ,snellere en grotere HDD er in geschroefd heb en Vista opnieuw heb ge-instaleerd (en telefonisch ge-actifeerd) is dat thema ineens helemaal verdwenen.(inc. de mogelijkheid om via die 3D-flip je openstaande vensters te bekijken/selecteren)
Ik krijg nu bij het opstarten direct de melding "Bureaublad beheer werkt niet meer.Het programma word afgesloten"
- en als ik klik op "start/systeembeheer/logboeken" of op "start/systeembeheer/computerbeheer" , dan openen die vensters gewoon helemaal niet! Ik kan dus niet bij bijvoorbeeld "schijfbeheer" komen.
En ik ben wel aangemeld als administrator......

Zoals u ziet...al met al nog al wat problemen met dat Vista op mijn nieuwe pc....:(

gegarandeerd opnieuw windows instraleren!!! had ik ook!!!
 
Mijn non vista comments:

IK heb Vista niet en wel voor de volgende redenen van belangrijk naar minder belangrijk

1.Support! VOOR DRIVERS EN SOFTWARE
Dit spreekt voor zichzelf!!! Zoals games zijn nog LANG NIET VAN PLAN om met Directx10te werken

2.Snelheid?
Oke ik had een 1 dus hij deed constant ergens mee bezig zijn terwijl ik nergens kon zien wat

3.Veel te overdreven beveiliging!!!
Veel meer waarschuwingen zoals Account User ofzo, dat kan je uitzetten maar ja dan komen er nog steeds waarschuwingen over het uitzetten daarvan!!! Zo overdreven!!!

Dit waren de belangrijkste en ik was nog niet klaar maar dat zijn details. Echt NEVER WORK WITH VISTA!!! Hooguit zal rede 1 en 2 verdwijnen in bijv. 2010 maar ja ik zal NOOIT MET VISTA WERKEN ik bedoel om de 2-5 jaar word er al een nieuwe gemaakt met geen support!!! Trouwens als ik he mag zeggen: Ik heb iets tegen Bill Gates omdat er zoveel bugs in windows zitten!!! En waarom ik met windows werk: Mac Sucs! en Linux is onbekend.:eek: :evil:

Dus XP gasten>> :thumb: :thumb: :thumb: en blijf maar zo!!!;)
 
Hoi !

Tja, ik wil niet l...lig doen, maar:

Hoeveel ervaring heb je met DOS, Win95, Win98,WinME, Win2K, WinXP, Suse, UBUNTU, etc. etc.

Zonder ervaring lijkt me een oordeel niet echt gegrondvest.

Veel plezier met je XP !

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan