Vista...The ultimate headache

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat mij even voorop stellen dat, op het moment dat ik dit topic had gestart, ik bijzonder gefrustreerd was door het erg slecht functioneren van mijn nieuwe pc met daar op "Vista Ultimate"

Ik ben er van overtuigd dat , waneer Vista perfect draait, het een heel mooi programma zal kunnen zijn.
Tot nu toe moet ik tot mijn spijt zeggen dat het bij mij nog steeds niet naar behoren draait.
Ik ben bang dat, tot dat ik een nieuwere beeldkaart instaleer (en dat ga ik gegarandeerd nog even doen waneer het butged dat toelaat) mijn pc wel beroerd zal blijfen draaien met Vista!

Waar ik tot nu toe wél achter ben gekomen is het fijt dat het al met al nog al veel geld kost (aan nieuwe hardware) om Vista te draaien. Dat vind ik een héél belangrijk minpunt van dit nieuwe OS.

Voorbeeld:
Ik stel een nieuwe pc samen.
Moederbord - Gigabyte 8i865GME-775-RH
Processor - Intel pentium D 3,4 Ghz dualcore
Geheugen - 2X 1 Gig
Beeldkaart - ATI Radeon 9600 128 MB

Ik had bewust niet het nieuwste moederbord gekozen , omdat ik anders mijn bestaande ide - hdd's moest vervangen. (één van 80 Gig en één van 300 Gig)
Die van 80 Gig , daar instaleerde ik het OS op , en dat ging vanaf het begin al niet goed.

Toen heb ik dus toch maar een nieuwe HDD er in geschroeft (en direct maar een goeie)
HDD - Western Digital WD1500AFHD 10000Rpm

Systeem draait nu wel beter, maar nog steeds niet goed!

Volgens de systeem vereisten, opgezocht via microsoft, moest er minimaal een 128 MB beeldkaart in.
Heb ik gedaan , maar werkt dus ook niet goed genoeg.
(ik ben er inmiddels achter gekomen dat Flip 3D en aero Glass uit geschakeld zijn door windows en niet meer werken omdat ik een te grote monitor op die 128 MB beeldkaart heb aangesloten)

Al met al blijf ik dus lekker bezig met aanschaffen om Vista fatsoenlijk aan de praat te krijgen!
 
IK heb Vista niet en wel voor de volgende redenen van belangrijk naar minder belangrijk

1.Support! VOOR DRIVERS EN SOFTWARE
Dit spreekt voor zichzelf!!! Zoals games zijn nog LANG NIET VAN PLAN om met Directx10te werken

2.Snelheid?
Oke ik had een 1 dus hij deed constant ergens mee bezig zijn terwijl ik nergens kon zien wat

3.Veel te overdreven beveiliging!!!
Veel meer waarschuwingen zoals Account User ofzo, dat kan je uitzetten maar ja dan komen er nog steeds waarschuwingen over het uitzetten daarvan!!! Zo overdreven!!!

Dit waren de belangrijkste en ik was nog niet klaar maar dat zijn details. Echt NEVER WORK WITH VISTA!!! Hooguit zal rede 1 en 2 verdwijnen in bijv. 2010 maar ja ik zal NOOIT MET VISTA WERKEN ik bedoel om de 2-5 jaar word er al een nieuwe gemaakt met geen support!!! Trouwens als ik he mag zeggen: Ik heb iets tegen Bill Gates omdat er zoveel bugs in windows zitten!!! En waarom ik met windows werk: Mac Sucs! en Linux is onbekend.:eek: :evil:

Dus XP gasten>> :thumb: :thumb: :thumb: en blijf maar zo!!!;)

Whaha je hebt wat tegen Bill Gates en dan toch lekker op XP draaien? LoL! Wees dan consequent en koop een Mac ofzo.... Oow nee want Mac is veel moeilijker als windows (Heb die Bill Gates toch iets goed gedaan!)
Als je een klein beetje weet waar je mee bezig bent valt het allemaal reuze mee met Vista.
Ja je zal even op moeten letten want niet alle hard en software werkt probleemloos. Het is pas net uit, alle begin is moeilijk.

Wat betreft het UAC (User Account Control) Dat is er voor dat mensen zoals jij hun computertje leuk kunnen blijven gebruiken zonder dat er allemaal rommel op de pc terecht komt zonder dat de gebruiker het weet . Als al je software er eenmaal op staat heb je meer plezier van uac als ellende neem dat van mij aan. En ik was zeker geen voorstander van uac dat ik het voor het eerst meemaakte.

Kortom, stop eens met het afkraken van alles waar je geen verstand van hebt. Dit forum is er voor hele andere dingen.
Maar gelukkig ben je niet verplicht om Vista te gebruiken, dus ik wens je nog heel lang heel veel plezier met Bill Gates zijn WIndows XP ;)
 
Laatst bewerkt:
Vista op zelf samengestelde PC

Ik heb sterk het gevoel dat het probleem niet zozeer ligt in Vista als wel in het feit dat je, je PC zelf hebt samengesteld. Voor de gemiddelde gebruiker (die een klant-en-klare) PC koopt komen deze problemen niet voor. Ik vraag me ook af, hoeveel euro's je nu al gespendeerd hebt (gewoon uit nieuwsgierigheid).

Maar als ik jou configuratie bekijk kan vooral je videokaart een serieuze 'bottleneck' zijn. Ook over dat moederbord heb ik mijn twijfels, voor vista heb je toch wel een recent moederbord nodig.

Zelf vind ik tot nu toe niet dat Vista een verbetering is t.o.v. XP pro. Ik blijf alleszins tot 2008 met windows xp Professional werken en misschien nog enige jaar daarna.

En dan is er nog de IE7 waarbij de ontwerpers goede ideeën hadden maar waarom toch de menubalk ineens onder de werkbalken plaatsen (kan uiteraard gecorrigeerd worden, maar wie bedenkt zoiets). Ik heb ondertussen IE7 terug verwijderd en ben terug overgeschakeld op IE6.

Succes
Gert
 
Maar toch...

In mijn ogen heb ik duidelijk mindere hardware-specificaties, maar bij mij draait Vista Ultimate echt probleemloos, inclusief Glass, Aero, 3D flip en noem maar op...

Specs

Mobo MSI KT4 Ultra, echt een al wat ouder bord
CPU AMD Athlon 2800+ Barton, goeie processor, maar ook echt niet de top
Intern geheugen 2 x 512mb PC3200 GEEN dual channel
Graka Radeon 9600PRO AGP 256mb, zeker geen topkaart
HD 1x 120Gig ATA en 1x 60Gig ATA beide Maxtor Diamond

En verder de standaard onderdelen zoals DVD brander etc.
 
Ik weet eigenlijk niet hoe oud mijn type moederbord is. Ik kwam net een link tegen waar de GA-8i865GME-775-RH op werd vermeld.
http://www.ciao-shopping.nl/Gigabyte_GA_8I865GME_775_RH__632247
Ergens onderaan staat dat ie op ciao-shopping staat vermeld sinds 13-11-2006.
Dus ik ga er vanuit dat ie nog niet zo oud is , en gezien de mogelijkheden, vast wel goed genoeg voor Vista.

De nieuwe graka is besteld. Krijg ik waarschijnlijk deze week nog binnen.
We zullen dán nog wel eens kijken of dat bakkie van mij goed wil draaien of niet.

Als ie dan nog steeds slecht loopt, ga ik er mee terug naar de plaatselijke pc-boer.
Grote kans dat er dan gewoon wat mis is met mijn nieuwe mobo.
 
Zwak Zwak en nog eens zwak. En nee ik heb het niet over zijn pc. Met die specs is het duidelijk dat dingen neit naar behoren werken.

Maar met zwak bedoel ik die mensen die zeggen "blijf maar bij xp"
Je moest eens weten. Over 2 jaar ofzo (als het niet meer is) Schat ik dat een nieuw besturingssysteem pas echt redelijk goed zal draaien.

Dit was het zelfde als bij XP. Ik heb daarom vorige week ook met opzet bij sallandautomatisering een Vista home premium bestelt. Je kan wel 2 jaar wachten. Maar ook dan moet je in de toekomst alles weer ondervinden.

Sommige dingen zoals drivers zijn niet op te lossen, Firmas moeten deze eerst uitbrengen en zolang dat niet gebeurt blijf je sloom spellen spelen. Dit geldt ook voor applicaties. Maar omdan gelijk Iedereen ervan te overtuigen dat vista niks is. Dat is jou mening. Maar daar moet je niet iedereen van overtuigen, Ik ben genoeg mensen tegen gekomen waarbij vista wel goed draaide. Met als reden omdat die ten eerste misschien ook wel meer kennis hebben van pc's ten tweede een beter systeem hebben en ten derde misschien ook wel wat meer doorzettingsvermogen hebben.

6 Jaar geleden in 2001 kocht ik ook XP, Met heel veel problemen geloof mij. Oh en niet te vergeten, in die tijd wist ik uberhoud nauwelijks wat van pc's. Maar na een half jaar was dat toch wel klaar. Maar dan ben je ook een van de weinige die functioneel met windows xp kan omgaan. En dat zefde wil ik dan bereiken met vista.

En ik respecteer jullie meningen maar ga niet lopen doen alsof je er harstikke veel verstand van hebt terwijl het besturingssysteem pas 1 maand uit is. beetje voorbarig. Ik geloof zelfs niet dat de meeste moderators in dit forum hier nu al over kunnen oordelen. Alhoewel wie weet doen ze dat toch wel maar goed. Je zal aan wat hardware eisen moeten voldoen jah. Zeggen dat vista onmogelijk is mee om te gaan. Erg zwak zoals ik al zei.

Zelf vind ik gewoon dat je zo snel mogelijk moet ondervinden waar de problemen liggen, Uiteindelijk geniet je er dan ook eerder van. En dan kun je uiteindelijk de mensen uitlachen die denken dat het niks was. En ook ik denk ik dat ik met mijn nieuwe vista besturingssysteem problemen zal krijgen en ook de neiging heb om zon topic aan te maken.

Maar niet zeggen dat vista slecht is. Want over paar jaar zal bijna iedereen daar anders over denken.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben. En om vervelende discussies te voorkomen. Dit is geheel mijn mening.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij spelen de hardware fabrikanten gewoon samen met ms
ms maakt een nieuw besturings systeem en dan worden er weer veel nieuwe computers gekocht.

microsoft is toch alhelemaal niets en alleen maar geld kloppers, laat ze eens stoppen met iedereen een proces aan doen en goede software maken die wel werkt.

ik heb ongeveer alles wel van gehad van meneer Gates maar draai nu op opensuse dat is tenminste iets wat wel goed is.
op grafische gebied is dit wat kan op linux met een eenvoudige video kaart http://www.youtube.com/watch?v=ZD7QraljRfM&mode=related&search=

als ms zo goed is waarom wordt het dan nooit gebruikt bij belangrijke zaken?
 
Laatst bewerkt:
volgens mij spelen de hardware fabrikanten gewoon samen met ms
ms maakt een nieuw besturings systeem en dan worden er weer veel nieuwe computers gekocht.

microsoft is toch alhelemaal niets en alleen maar geld kloppers, laat ze eens stoppen met iedereen een proces aan doen en goede software maken die wel werkt.

ik heb ongeveer alles wel van gehad van meneer Gates maar draai nu op opensuse dat is tenminste iets wat wel goed is.

als ms zo goed is waarom wordt het dan nooit gebruikt bij belangrijke zaken?

Ik weet niet wat je met belangrijke zaken bedoelt maar ik ken heel wat projecten en bedijven die besturingssystemen van microsoft gebruiken. Als ik bijvoorbeeld eens op rtl 5 rondzap en ik kom bij de beursindex terecht (om 3 uur smiddags volgens mij) Dan zie je op de achtergrond toch wel eens een monitor met windows xp. En een beurs lijkt mij toch wel belangrijke zaken. Windows xp Is zeer goed. Op het moment beter dan vista. Maar over een tijdje is vista ook goed. En zoniet dan neem ik alles terug wat ik gezegd heb.

Maar zo is het ook gegaan met de vorige versies van windows. Xp is al helemaal een succes en ik geloof niet dat vista in de loop der jaren een grote afgang zal worden.
 
even een paar voorbeelden dan,
google
nasa
boeing

zo zijn er nog veel meer.
leuk detail is dat ok bijjna allen animatie films met linux gemaakt worden zoals de film cars.

van de eerste 10 super computers op de wereld draaien er 7 van op linux waarvan de eerste 3 op linux

maar dat vista beter wordt als dat het nu geloof ik wel.
 
Ik snap jou vergelijking niet helemaal. Ik heb het over de meeste consumenten waaronder ook gevorderde computer gebruikers. Google servers en animatie studios? Dat zijn er dan ook maar enkele. Sommige besturingssystemen zullen vast beter zijn in het maken van animatie films in dit geval. Linux dus volgens jou.

Maar is het handig voor de consument? Antwoord is nee.
Is het uberhoud handig voor mensen met een redelijke computer kennis waar ik bijna in de buurt kom. Antwoord is nee.

Alsof wij thuis servers met de capaciteit van google moeten hebben. Alsof thuis iedereen een walt disney studio heeft en animatie films maakt. Tuurlijk niet. De meeste mensen gebruiken de computers voor werk,Ilegale bezigheden,Spellen,Textverwerken,kantoorautomatisering. En grafisch ontwerpen kun je ook onder werk zetten.

HIervoor is windows toch echt veel beter. Mac overigens ook.

Als jij een mederwerker bij google bent dan snap ik je reactie maar dat kan ik me niet voorstellen.
Ik denk dat je nu beter macintosh of windows xp pro kan hebben als windows vista. Maar ik wil alleen maar zeggen
Dat je dan niet gelijk kan oordelen over een net nieuw besturingsysteem. Zowel dan ook voor xp. Want xp was in de beginperiode ook bagger.

Probeer gewoon zo vroeg mogelijk met vista om te leren gaan. Dan ben je er voor eens en voor altijd vanaf.
 
Laatst bewerkt:
linux is zelfs makkelijker als windows.
het probleem is dat de meeste mensen een linux pc benaderen als een windows pc en dat is dus niet goed.
instaleren is heel makkelijk op een linux pc niet het hele net afzoeken maar gewoon aan vinken wat je wil hebben en alles gaat vanzelf
het is echt een mis opvatting dat linux moeilijker is dan windows, als je een beginneling op een windows pc oets laat doen gaat dat lastiger als met een linux pc
software installeren met windows is veel klikken op next of volgende en dan maar hopen dat het op komt zonder adware of andere zooi.
geef maar eens aan waarom windows beter is dan?

ps ik vind het een leuke discussie:D :D

het is een discussie waar je nooit uitkomt.
maar als ik jou aan mijn linux je gang laat krijg je hem niet stuk terwijl ik maar een paar dingen met windows hoef te doen en je windows pc geeft de geest.
dat is een groot nadeel van een windows pc, iedereen kan doen wat je wil.
 
Laatst bewerkt:
Games! Veel games kunnen niet op linux of je moet een patch nodig hebben. Dit geld zowel voor applicaties. Dan zou je een extra linux uitvoering moeten downloaden. en in veel gevallen is die er niet. Alhoewel ik geloof je wel als linux beter mee om te gaan is. Ik kan me wel zo voorstellen dat meeste computer gebruikers toch wel graag willen downlaoden en spelen wat ze fijn vinden. Dat kan moeilijk worden bij linux.
 
spelletjes die voor windows gemaakt zijn kan je ook gewoon op een linx pc laten draaien
je kan zelfs heel windows op een linux pc laten draaien

voor ale programmas heb je ok wel een linux variant
wat met een windows pc kan , kan ook op een linux bak
 
spelletjes die voor windows gemaakt zijn kan je ook gewoon op een linx pc laten draaien
je kan zelfs heel windows op een linux pc laten draaien

voor ale programmas heb je ok wel een linux variant
wat met een windows pc kan , kan ook op een linux bak

Wat zal ik zeggen... Smaken verschillen....

Het heeft beide zo zijn voordelen, alhoewel ik heel eerlijk moet zijn dat ik op windows draai om zn gebruiksgemak en om alle software die er voor te krijgen is.
Daarbij voordat ik (als linux leek) linux zover heb dat t precies doet wat ik wil ben ik twee jaar verder. Windows werkt gewoon simpeler.
En ik weet wel dat er ook veel bugs in zitten en dat er ook een hoop fout kan gaan...
Maar ik weet zeker dat ik jouw fijne linux pc binnen een half uur om zeep heb geloof me en in die zelfde tijd heb jij mijn windows pc om zeep geholpen en heb ik m alweer helemaal hersteld ook :D
 
ik kan bij een windows pc gewoon in je config scherm je pc instellingen wijzigen.
bestanden wegggooien die windows nodig heb.
ik kan in regedit alles veranderen.

met linux kan dat niet, omdat je daar de rechten niet voor heb.
linux heeft de nam het systeem voor hackers te zijn of voor geeks maar dat is echt niet meer zo.

alle programmmas die voor windows heb zijn er ook voor linux.
er zijn zelfs programmas waar pas later een windows variant voor is gekomen.

maar het is zeker zo dat smaken verschillen.
ik werdt er zelf erg moe van de veel te dure software en dan gaan je aan de gang met illigale dingen.
ik heb opensuse en als ik nu iets wil hebben dan is het gratis en geen gedoe met nummers en shareware software.


het is echt niet zo daat linux moeilijk is, maar je moet je er wel even in verdiepen.
toen je net achter een pc zat wist je ook nog niets.

als je twee beginners achter twee pc laat zitten 1 met suse en 1 met windows heeft die met linux het echt eerder door.

maar iedereen mag zelf weten wat je gebruik, alleen wordt je wel gedwongen om windows te kopen.
gelukkig brengt dell hier als eerst verandering is, en bied nu als eerste fabrikant linux aan op hun computers
 
Windows XP beveiligen

ik kan bij een windows pc gewoon in je config scherm je pc instellingen wijzigen.
bestanden wegggooien die windows nodig heb.
ik kan in regedit alles veranderen.

Dit is nou juist wat gebruikers zo prettig vinden en zo onhandig is aan linux.
Trouwens als je echt wil kan ik het config-scherm en de commando regel zo afsluiten voor een gebruiker maar of dit wenselijk is, is nog maar te vraag. Mij lijkt het dat je nog niet zo vertrouwd bent met de beveiligingsmogelijk van windows XP Pro.

Voorlopig merk ik dat mensen die Linux kiezen er een veelvoud aan werk mee hebben (onderhoud) dan mensen die windows XP verkiezen. En Windows wordt op vrijwel alle kantoren gebruikt en het vreemde is dat zelfs mensen die Linux draaien manier zoeken (emulators) om toch maar Windows te kunnen draaien.



Gert.
 
dat is nu juist het minpunt van windows als beginner kan je alles ontregelen in je windows systeem zelfs zo erg dat je pc niet meer opstart.
bij linux is dat niet mogelijk omdat je daarvor een extra handeling moet doen war je ook eerst een waarschuwing voor krijgt en je moet het wachtwoord invullen.

windows is alleen populair omdat je gedwingen wordt om windows te kopen en niet de vrijheid krijg om zelf te kiezen.
 
dat is nu juist het minpunt van windows als beginner kan je alles ontregelen in je windows systeem zelfs zo erg dat je pc niet meer opstart.
bij linux is dat niet mogelijk omdat je daarvor een extra handeling moet doen war je ook eerst een waarschuwing voor krijgt en je moet het wachtwoord invullen.

windows is alleen populair omdat je gedwingen wordt om windows te kopen en niet de vrijheid krijg om zelf te kiezen.

Maar goed we snappen de boodschap, windows is slecht en de hele wereld moet over op linux.

Gast, prima dat jij helemaal gek bent van linux maar 90% van de mensen draait onder windows en daar ga jij niks aan veranderen. Ik blijf er bij smaken verschillen en je mag best je mening geven maar dit topic ging uiteindelijk over de problemen die de ts had met Vista en niet hoe goed Linux wel niet is..... Zullen we nou gewoon weer ff lekker ontopic gaan?
 
Maar goed we snappen de boodschap, windows is slecht en de hele wereld moet over op linux.

Gast, prima dat jij helemaal gek bent van linux maar 90% van de mensen draait onder windows en daar ga jij niks aan veranderen. Ik blijf er bij smaken verschillen en je mag best je mening geven maar dit topic ging uiteindelijk over de problemen die de ts had met Vista en niet hoe goed Linux wel niet is..... Zullen we nou gewoon weer ff lekker ontopic gaan?

Lijkt mij een uitstekend idee:D
 
ontopic weer is een heel goed plan,
al wil ik weer wat zeggen, maar dat doen we niet meer:D :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan