Visual Basic Chatbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

AddySnow

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Berichten
55
Hoi, ik heb een tutorial gevolgt over het maken van een ChatBox in VB.
Ik heb eerst vista p2p Toolkit gedownload, daarna kon de tutorial volgen en heb het precies uitgevoerd, alleen wanneer ik hem compile en wil inloggen krijg ik een error het gaat hier over deze code:
Code:
mParticipant = mFactory.CreateChannel();
Ik moet daar iets mee doen zegt hij maar geen flauw idee wat?
het kan zijn omdat ik XP heb, en omdat er vista in de toolkit zit zou het kunnen dat het daarom niet werkt?
 
Welke tutorial is dat dan? Ik zit op Vista en kan het eventueel uittesten of het aan XP ligt of niet.
 
Ah die...

Ik heb em geprobeerd en bij mij werkt het gewoon. Dus tsja, of het dus aan XP ligt of niet weet ik niet zeker.
Ik denk dat ik je daar niet verder mee kan helpen.

Mocht het van toepassing zijn: ik denk dat je je chatroom proggy onder FrameWork 3.5 moet maken, lagere versies zouden misschien niet goed werken.
 
Ah die...

Ik heb em geprobeerd en bij mij werkt het gewoon. Dus tsja, of het dus aan XP ligt of niet weet ik niet zeker.
Ik denk dat ik je daar niet verder mee kan helpen.

Mocht het van toepassing zijn: ik denk dat je je chatroom proggy onder FrameWork 3.5 moet maken, lagere versies zouden misschien niet goed werken.


Bedankt voor het helpen.
Alleen stel dat ik er nu vista op zet, kunnen andere mensen die in mijn chatbox willen dat wel met xp of een ander bestuuringssysteem ?
 
Dat is dus de vraag, Vista users kunnen het zeker, de maker van die tutorial zegt zelf dat XP ook zou moeten werken.

Weet je zeker dat je alles precies zo hebt gedaan als in de tutorial?
 
Andere vraag, hij werkt nu want ik heb windows 7.
alleen hoe kan ik met andere mensen praten? als ik het programma stuur werkt het niet. logish maar hoe moet hij dan wel? btw: moeten de andere gebruikers ook vista of windows 7 hebben?
alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan