[Visual C++ 2005 express edition ] probleem met debuggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimowns

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
nu heb ik weeral een probleempje met debuggen van visual C++ 2005 express edition .
ik heb geprobeert voor script te debuggen in visual c++ 2005 maar lukt niet .

ik heb alleen visual c++ express edition gedownload van microsoft .
maar moet erietsbij voor downloaden voor dat hij mijn .exe file kan lezen .

dit is mijn script :

#include <iostream>
#include <windows>
using namespace std;
int main ()
{
int a;
int b;
int c;
cout << "1.test nummer 1\n";
cin >> a;
cout << "2.test nummer 2\n";
cin >> b;
cout << "3.test nummer 3\n";
cin >> c;
return 0;
}

en als ik naar Debug ga en klik op start debugging moet het toch normaal in een .exe zetten .
de .exe heb ik wel maar als ik het open gaat het niet .
als ik ebug krijg ik dit :

'test.exe': Loaded 'D:\Visual Studio 2005\Projects\test\Debug\test.exe', Symbols loaded.
'test.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll', No symbols loaded.
'test.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\kernel32.dll', No symbols loaded.
'test.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\WinSxS\x86_Microsoft.VC80.DebugCRT_1fc8b3b9a1e18e3b_8.0.50727.42_x-ww_f75eb16c\msvcr80d.dll', No symbols loaded.
'test.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\msvcrt.dll', No symbols loaded.
The program '[3804] test.exe: Native' has exited with code 0 (0x0).

kan iemand me nog eens helpen . :(

jim

Wanneer je een aantal variable van hetzelfde type wilt aanmaken, hoef je dat niet noodzakelijk op een nieuwe regel te doen. 'int a,b,c;' werkt ook gewoon.

Verder voeg je 'windows.h' toe, maar geen functie daarvan wordt gebruikt. Het is dus niet nodig om die header toe te voegen aan je project.

Onderstaande is zoals het (imo) hoort.

Code:
#include "stdafx.h"
#include <iostream>
using namespace std;

int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
	int a,b,c;
	cout << "Geef nummer 1 een waarde: " << endl;
	cin >> a;
	cout << "Geef nummer 2 een waarde: " << endl;
	cin >> b;
	cout << "Geef nummer 3 een waarde: " << endl;
	cin >> c;
	cout << "\nDe opgegeven waardes zijn: " << a << "," << b <<
		"," << c << endl;
	system("pause");
	return 0;
}

alles blijft nog altijd hetzelfde .
en heb uitgevoert wat je hebt gezegt maar het blijft gewoon hetzelde zeggen , doen .

bij Show output from Debug staat er dit ;

'test1.exe': Loaded 'D:\Visual Studio 2005\Projects\test1\debug\test1.exe', Symbols loaded.
'test1.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\ntdll.dll', No symbols loaded.
'test1.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\kernel32.dll', No symbols loaded.
'test1.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\WinSxS\x86_Microsoft.VC80.DebugCRT_1fc8b3b9a1e18e3b_8.0.50727.42_x-ww_f75eb16c\msvcr80d.dll', No symbols loaded.
'test1.exe': Loaded 'C:\WINDOWS\system32\msvcrt.dll', No symbols loaded.
The program '[3276] test1.exe: Native' has exited with code 0 (0x0).

No Symbols loaded, slaat op het feit dat windows binaries, oftewel de .dll bestanden, geen debug informatie bevatten. Dat is redelijk logisch omdat microsoft voor windows alleen voorgecompileerde dll's geeft en er dus geen debug symbols in zitten.
Dat je exit code 0 krijgt lijkt me te komen doordat je een windows console programma probeert te maken, maar je hem linkt als een win32 exe zonder console. Zorg dat je linker er een win32 console application van maakt.
Overigens ben je nu bezig met C en C++ standard template library programmeren. Als je werkelijk onder windows wil programmeren en niet alleen maar console programma's wilt maken, moet je de windows sdk downloaden en vc++ configureren om die te gebruiken. Dan kan je ook echt windows maken en andere functionaliteit van windows gebruiken. Als je aan het leren bent uit een of ander 'C++ voor beginners' boek kan je gewoon verder gaan ermee, maar als je dan ooit nog een echt windows programma wilt maken moet toch echt die sdk hebben. Deze is gratis te downloaden van microsoft ergens.

kan iemand mij eventjes uitleggen welke .exe ik moet openen voor de update .

uitleg update VC++ 2005 Stap3:

Step 3: Update the Visual C++ directories in the Projects and Solutions section in the Options dialog box.
Add the paths to the appropriate subsection:
Executable files: C:\Program Files\Microsoft Platform SDK for Windows Server 2003 R2\Bin
Include files: C:\Program Files\Microsoft Platform SDK for Windows Server 2003 R2\Include
Library files: C:\Program Files\Microsoft Platform SDK for Windows Server 2003 R2\Lib
Note: Alternatively, you can update the Visual C++ Directories by modifying the VCProjectEngine.dll.express.config file located in the \vc\vcpackages subdirectory of the Visual C++ Express install location. Please make sure that you also delete the file "vccomponents.dat" located in the "%USERPROFILE%\Local Settings\Application Data\Microsoft\VCExpress\8.0" if it exists before restarting Visual C++ Express Edition.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan