• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vlookup laten verwijzen naar een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolhand

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2010
Goedendag,

Ik heb een dashboard met daarin een groot aantal vlookup functies. De data voor deze vlookup bevindt zich in een tabel (naam: Engine_Data) in sheet 2 (genaamd Engine Hours).
De formule ziet er nu als volgt uit: =VLOOKUP(C3&C4;'Engine hours'!$A$2:$N$25;7;FALSE). het blijkt nu echter dat de tabel in het bereik A2 - N25 kan varieren in grote. De ene keer zitten er 20 regels in en de volgende keer 30. Ik heb de tabel een unieke naam gegeven in de hoop dat ik de formule kon herschrijven naar:

=VLOOKUP(B3&B4;Engine_Data;7;FALSE)

Er komt dan echter #N/A uit rollen terwijl in de oorspronkelijke opzet een waarde wordt weergegeven.

De vraag is dus: hoe verwerk ik in de vlookup formule de benaming van de tabel, zodat ik niet steeds voor alle velden het bereik hoef aan te passen?

In de ene formule zoek je op "C3&C4", in de herschreven formule zoek je op "B3&B4". Waarom?

Coolhand
Zonder voorbeeld bestand kunnen we geen oplossing voorstellen, nu is het maar alleen gissen als we iets voorstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan