VNC Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

marticorni

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Berichten
87
Hallootjes,

Ik heb VNC Enterprise Edition geïnstalleerd en alles werkt perfect.
Als ik naar de andere computer in ons netwerk ga en daar probeer over te nemen, TOPPIE, alles werkt.

Maar wil ik nou vanuit school met VNC Viewer mijn computer overnemen, want dat zou toch moeten kunnen met VNC, dan lukt dat niet. Welk IP moet ik dan invullen? Mijn Remote Ip toch? Dus 62.xxx.xx.xxx ipv. 192.168.1.66

Mvg,
Martijn
 
Laatst bewerkt:
Ja, je eigen remote ip invullen. Kleine tip: haal je ip hier even weg want als het wel lukt kan iedereen jouw pc overnemen.... (Mod ingelicht)
Je moet je modem en router nog wel instellen om met vnc te kunnen werken. Daartoe moet je poort 5800 openzetten naar de pc die je wilt overnemen vanaf internet.
 
Laatst bewerkt:
Let wel, de meeste systeembeheerders hebben de poorten die VNC gebruikt dicht gespijkerd. Het lukt dan niet om verbinding te maken met je pc thuis.
 
ik neem ook op school mijn pc over, thuis moet je de poorten van VNC open zetten, en je ip invullen (www.mijnip.nl)

als het goed is moet hij het dan doen, ojaa je moet ook je firewall open zetten voor de poorten van VNC:thumb:
 
Maar als ik nu op school met VNC Viewer mijn ip invul, zonder :5800 erachter. Dan krijg ik TIME OUT error.
 
Werk je wel vanuit je webbrowser? Poort 5800 is namelijk voor de Java-applet in VNC. Typ in je browser: http://jouwipadresthuis:5800. Zou toch moeten werken. Heeft de netwerkbeheerder het gebruik van Java misschien aan banden gelegd?
Als je iets mag installeren op school, kun je misschien ook de meegeleverde viewer installeren. Die werkt op poort 5900.
 
Laatst bewerkt:
Als ik naar mijn ip ga met :5900 erachter, dan krijg ik de VNC Viewer in Java formaat.
Ik ben de netwerkbeheerder trouwens.:p
Op school gebruik ik al de Viewer om erin te komen.
 
marticorni zei:
Als ik naar mijn ip ga met :5900 erachter, dan krijg ik de VNC Viewer in Java formaat.
Ik ben de netwerkbeheerder trouwens.:p
Op school gebruik ik al de Viewer om erin te komen.
Ok maar de Java-versie is dus juist poort 5800. Gebruik je de viewer dan moet je poort 5900 gebruiken.
In de browser (Java-versie dus) moet je je ip inclusief poortnummer opgeven. Bij de viewer hoeft dat niet. In beide gevallen moeten de respectievelijke poorten natuurlijk wel geforwarded zijn in je modem\router.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan