Vnc

Status
Niet open voor verdere reacties.

sodikart

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2009
Ik heb toen straks RealVNC gedownload maar ik met laptop op mijn pc kunnen kijken maar hij doet het nu net andersom van pc naar laptop weet iemand hoe ik dat kan veranderen? ik zit op een server.

Je vraag is onduidelijk, maar je moet op de pc zowel de server-software als de client-software installeren (kan in 1x tijdens de installatie van Realvnc).
Op de laptop voldoet het om alleen de client-software te installeren.

Let erop dat Vista en Windows7 volgens mij niet (goed) worden ondersteund in de gratis versie van Realvnc, vooral op de momenten als er gevraagd wordt om toestemming van de Administrator ("Voor deze bewerking zijn Administrator rechten vereist", "Doorgaan"?) ook wel de security-console genoemd. Ik bedoel hier natuurlijk dat je met de client contact zoekt met een Vista of Windows7 RealVNC-server.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
zou je mijn uit kunnen leggen wat ik aan zou moeten klikken heb al een keer verwijdert en op nieuw gedownload maar blijft het zelfde ik heb windows xp dus. ik wil gewoon vanaf me laptop op de pc kunen kijken. Maar als ik dan op me laptop op de viewer klik moet ik server in voeren dat doet ik dan en dan wachtwoord dat doe ik ook mar dan zie ik wat ik zelf doe op laptop. Maar ik wil dat ik server en wachtwoord invoer op laptop dat ik op de pc kan kijken. of heeft u nog een ander progamma dat ik het zelfde kan zonder dat iemand moet acpeteren dat ik er in kan komen zonder dat iemand ziet.

grt

[...]Maar als ik dan op me laptop op de viewer klik moet ik server in voeren dat doet ik dan en dan wachtwoord dat doe ik ook mar dan zie ik wat ik zelf doe op laptop.[...]

De server die je aangeeft in de Realvnc viewer moet (het ip-adres van) de pc zijn. Misschien maak je daar een fout?
Verder zul je op de 'server' (de pc dus) aanpassingen moeten doen, zoals het invoeren van een wachtwoord dat gebruikt moet worden om verbinding te maken. Je schrijft er niets over, maar wellicht is dat niet gebeurd? PS: Normaal gesproken staat er rechts onder op de server, in het 'systeemvak' (naast het klokje) een symbool dat aangeeft dat de VNC server-software actief is. Je kunt daarop rechtsklikken en aanpassingen doen (via Settings geloof ik).
Krijg je geen connectie, dan moet je zeker ook even kijken naar of er een of meerdere firewall actief is op de pc (bijv. de Windows Firewall en/of nog andere firewalls, bijv. van McAfee, Norton etc.)

Succes,

Tijs.

Met in loggen voer ik bij server sodikart1 in en dan het wachtwoord heb het wachtwoorfd al een x veranderd ik zie dat tekentje recht onderin staan en als ik dan de muis er op hou staat er VNC Service: en dan het ip adress en dan doe ik rechter muis knop en dan kan ik op options klikke maar hoe moet ik dan verder?

Je kunt daar dan het wachtwoord instellen, aangeven of het bureaublad-achtergrond wel of niet moet worden meegestuurd naar de client etc.
Erg veel hoef je daar niet in te stellen (behalve de 2 zaken waar ik het hierboven over heb).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan