Voeding is stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat die fan draait zegt inderdaad helemaal niks.
gewoon proberen dus ja

Ok geprobeerd en weer hetzelfde resultaat, beeldscherm ging bij hem ook niet aan en de opstartgeluiden kwamen niet, ik zou dus zeggen dat de videokaart en het moederbord dus niet aangaan wat dus zou komen door een kapotte voeding. Enige tweede meningen?

Je hebt nu toch een andere voeding gebruikt? Dan kan het dus de voeding niet zijn....

Heb je al al je randappratuur afgesloten? (heb je je videokaart alweer?)
Dus geen harde schijf, dvdbrander, losse geluidskaart, printer, etc, etc.

Je hebt nu toch een andere voeding gebruikt? Dan kan het dus de voeding niet zijn....

volgens mij heeft hij zijn voeding bij de computer van zijn broertje geprobeert of heb ik het nu verkeerd?

volgens mij heeft hij zijn voeding bij de computer van zijn broertje geprobeert of heb ik het nu verkeerd?

Jij hebt het helemaal goed, ik wou mijn broertje niet met het probleem opschepen dat die alle draadjes weer bij de juiste plek moest aansluiten dus ik deed mijn voeding in zijn pc.

Nee mijn videokaart is nog steeds daar, vreemd aangezien ze hem heel hebben verklaard en ik meteen de kosten heb betaald.

Laatst bewerkt:
Oke... Dan is de kans in elk geval groot (lees: vrijwel zeker) dat de voeding in elk geval kapot is. Ik kan alleen niet oordelen over de rest van de hardware, maar dat begrijp je.

Heb je nog garantie op de voeding? / hoe oud is de voeding?

Als je een nieuwe koopt en je zou dat bij azerty doen, dan kan je mogelijk de verzendkosten besparen en mee laten sturen met de videokaart. Of heb je gelijk genoeg van azerty? Kan ik me namelijk ook goed voorstellen.

Laatst bewerkt:
Juist wel... :thumb:

Als ie niet kapot is kan ik weer 25 euro betalen en dan zou ik nog steeds niet weten wat er mis is.

Nog een vraagje: Zou ik ook enige snoeren mee moeten sturen of is alleen het 'kastje' van de voeding genoeg (met de snoeren die er niet af te halen zijn inbegrepen natuurlijk)? Want ik ben eerlijk gezegd bang dat als ik de snoeren losmaak binnen mijn computer dat ik niet meer weet waar ik ze allemaal aan moet sluiten als ik hem weer terug zou krijgen.

Juist wel... :thumb:

Als ie niet kapot is kan ik weer 25 euro betalen en dan zou ik nog steeds niet weten wat er mis is.

Nog een vraagje: Zou ik ook enige snoeren mee moeten sturen of is alleen het 'kastje' van de voeding genoeg (met de snoeren die er niet af te halen zijn inbegrepen natuurlijk)? Want ik ben eerlijk gezegd bang dat als ik de snoeren losmaak binnen mijn computer dat ik niet meer weet waar ik ze allemaal aan moet sluiten als ik hem weer terug zou krijgen.
Nee, kabels mee sturen.
En ik bedoelde dus dat als ie niet kapot is...

Jammer eigenlijk dat je bij je broer niet gelijk de voeding op jouw pc hebt uitgeprobeerd.

Ok ik heb gister de voeding opgestuurd en heb zonet een bericht gekregen dat ie inderdaad kapot is, niet meer leverbaar en dat ik dus de recente dagwaarde (75 euro) een nieuwe voeding mag uitzoeken.
Ik zoek niks bijzonders, gewoon een met gelijkwaardige kwaliteit kan iemand er eentje aanbevelen? Ik heb zelf geen expertise in dit opzicht namelijk.

Laatst bewerkt:
Ok die laatste valt net mooi binnen de prijs, denk dat ik die ga vragen.

Nog een vraag, toen ik de voeding opstuurde deed ik er ook 3 kleine losse kabels bij. Twee daarvan waren de pci-e kabels voor mijn videokaart, komen die erbij als ik een nieuwe voeding binnenkrijg of worden die normaal bij een videokaart geleverd en moet ik dus vragen of ze die kabels nog even terugsturen?

Ok, nieuwe voeding dus binnengekregen, helemaal geweldig. Na een pijnlijk uurtje aansluiten waarbij de koeling ongeloofelijk in de weg zat lukte me het om alle snoeren aan te sluiten.

Wat gebeurt er dan als ik de pc aan doe? Precies hetzelfde als eerst, monitor blijft uit en van binnen draait de fan van de videokaart ook niet, ik heb gewoon de pci kabels goed aangesloten, wat kan er mis zijn gegaan?

probeer dit dus eens.
Geheugen eruit en opstarten kan ook nog (en daarna met 1)
bios resetten..

Wacht even ik snap niet precies wat je wil dat ik ga doen nu, heb alle randapparatuur losgekoppeld inclusief geheugen, maar het scherm wil nog steeds niet aan gaan.

Tevens, een ding dat ik een heel klein beetje raar vond, het kabeltje dat links bovenin bij de mobo in ging had er CPU op staan, hoort dit zo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan