voeding tikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

edouw

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
12
Hallo,

Ik heb een apple pc staan waar de voeding van tikt als ik hem niet aan heb, als ik hem aandoe(wat hij soms niet eens wil. hij gaat meestal alleen aan als ik het zijpaneel van de pc open heb) dan heb ik er verder geen last van maar het zijpaneel moet wel open blijven om er voor te zorgen dat de pc wel aanblijft. Dit moet wel een koeling probleem zijn lijkt mij, maar er is verder niks in de pc veranderd dus hij zou toch wel genoeg koeling moeten krijgen van de standaard koeling? ik heb ook al de koeleres al even schoongemaakt.

hopenlijk weet iemand er iets op want het wordt een beetje vervelend,
alvast bedankt voor de reactie's:thumb:

mvg edouw
 
Tikkende voeding

Waarschijnlijk moet de voeding meer energie leveren dan-ie eigenlijk aankan...daarom heeft-ie het ook zo vreselijk warm.

Ooit grafische kaart of andere energieslurpende hardware bijgeplaatst?? Nee zeg je......zeker weten? Of is het een kant en klare machine van een paar jaar oud waarvan nu inmiddels het absolute uiterste wordt gevraagd? Kant en klare machines zijn nou niet bepaald uitgerust met een zware voeding...(duur)

Als een pc (of mac) op start zal-ie altijd eerst het uiterste vragen van de voeding. Bij opstarten worden alle elementen even vol belast en is dus de vraag naar stroom maximaal.
Vervanging van je voeding voor iets zwaarders zal helpen...en mischien presteert je hele pc gelijk ook beter..sorrie...je mac.
 
hallo,

heeft dat ook te maken dan, met het soms niet opstarten van de pc?
maar in ieder geval bedankt ik zal er een naar kijken.

gr
 
voeding

Kan dus heel goed...als de voeding ineens overvraagd wordt, kan het zijn dat precie op dat moment een essentieel onderdeel niet de spanning krijgt die het nodig heeft...ergo er wordt niet opgestart.....by the way kijk dan ook eens naar bolle elco's op het mobo...deze "richten" de benodigde spanning normaal gesproken...zijn de elco's bol dan zijn ze "ziek"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan