Ik zit met de handen in het haar vanwege het volgende probleem wat ik maar niet opgelost krijg. Ook Google biedt geen oplossing.
In ieder geval: voor een voetbalwebsite wil ik de resultaten van een voetbalclub. Hierin moet het aantal gespeelde wedstrijden staan (in zijn totaal, één voor de thuiswedstrijden en eentje voor de uitwedstrijden) met de daarbij behorende statistieken. Dus hoeveel gewonnen, gelijk, verloren, gescoorde doelpunten en tegentreffers.
Nu lukt het aantal gespeelde wedstrijden goed (klopt ook) maar de rest wil niet gaan lukken. Zo berekent hij niet het aantal winstpartijen etc. ook het aantal doelpunten lukt niet. Weet iemand wat ik verkeerd doe en heeft degene ook een eerste opzetje? Als ik al een kleine opzet heb moet het verder wel goed komen. Uiteindelijk zal er ook per tegenstander een tabel komen, maar daar kom ik dan wel verder uit (neem ik aan).
Ik heb zelf dit geprobeerd:
Wanneer ik echo $punten pak zet hij hetzelfde neer als bij $thuisduels.
thuisteam en uitteam worden gekoppeld aan een tabel teams.
Ik heb verder geen tabel 'stand' in veel voorbeelden kwam ik deze wel tegen, maar deze lijkt mij lastig omdat je dan meerdere tabellen dient te veranderen bij een wijziging. Dus de php code zal het moeten uitrekenen.
In ieder geval: voor een voetbalwebsite wil ik de resultaten van een voetbalclub. Hierin moet het aantal gespeelde wedstrijden staan (in zijn totaal, één voor de thuiswedstrijden en eentje voor de uitwedstrijden) met de daarbij behorende statistieken. Dus hoeveel gewonnen, gelijk, verloren, gescoorde doelpunten en tegentreffers.
Nu lukt het aantal gespeelde wedstrijden goed (klopt ook) maar de rest wil niet gaan lukken. Zo berekent hij niet het aantal winstpartijen etc. ook het aantal doelpunten lukt niet. Weet iemand wat ik verkeerd doe en heeft degene ook een eerste opzetje? Als ik al een kleine opzet heb moet het verder wel goed komen. Uiteindelijk zal er ook per tegenstander een tabel komen, maar daar kom ik dan wel verder uit (neem ik aan).
Ik heb zelf dit geprobeerd:
PHP:
<?php
$query = "SELECT *, COUNT(wedstrijd_id) AS 'aantal_duels', thuisclub, uitclub, thuisscore, uitscore FROM wedstrijden WHERE thuisclub = 83";
$result = mysql_query($query)
or die ("Er is een fout opgetreden");
while ($row = mysql_fetch_array($result))
{
$winst = $row['thuisscore'] > $row['uitscore'];
$gelijk = $row['thuisscore'] == $row['uitscore'];
$verlies = $row['thuisscore'] < $row['uitscore'];
$overwinning = $winst * 3;
$gelijkspel = $gelijk * 1;
$thuisduels = $row['aantal_duels'];
$winstpartij = $thuisduels * $overwinning;
$gelijkgespeeld = $thuisduels * $gelijkspel;
$punten = $gelijkgespeeld + $winstpartij;
echo $thuisduels;
echo "<br>";
echo $row['thuisscore'];
}
?>
Wanneer ik echo $punten pak zet hij hetzelfde neer als bij $thuisduels.
thuisteam en uitteam worden gekoppeld aan een tabel teams.
Ik heb verder geen tabel 'stand' in veel voorbeelden kwam ik deze wel tegen, maar deze lijkt mij lastig omdat je dan meerdere tabellen dient te veranderen bij een wijziging. Dus de php code zal het moeten uitrekenen.
Laatst bewerkt door een moderator: