Volgorde bij een 4 aderige UTP kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

camel14

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2009
Ik heb kabelinternet via casema/ziggo

Een paar jaar geleden kreeg ik daarvoor een utp kabel bijgeleverd met 4 kleine draadjes erin. (oranje wit, oranje, blauw en blauw wit) (in plaats van de 8 die je meestal ziet).
Dit heeft altijd gefunctioneerd, maar nu ik verhuisd ben, moest ik de draad opnieuw leggen en heb daarvoor een connector moeten afknippen. Nu wil ik zelf een connector er weer aan bevestigen, maar nu weet ik niet goed de volgorde van de kleuren. In de connector die ik heb gekocht is maar ruimte voor 4 draadjes (voldoende voor mij dus). Alleen is mijn vraag dus, in welke volgorde moet ik de kleuren zetten. Na zoeken op internet vind ik alleen maar voorbeelden van connectors met 8 draden.
Kan het kwaad als ik per ongeluk een verkeerde volgorde gebruik en het verbind tussen computer en modem? (je leest soms op internet dat je erg voorzichtig moet zijn)

Hetzelfde als het andere eind waar de connector nog aanzit lijkt me (straight cable)
Of anders zoals in bijgevoegd plaatje.
utp.jpg

bedankt. Alleen het punt is dat het andere eind vand e kabel vanuit de fabriek al een gegoten stekker heeft, dus daar kan ik niet zien hoe de kleuren lopen. En mijn stekker heeft maar 4 draadopeningen. Dus dan doe ik ze er gewoon op deze volgorde in?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan