Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gegeven dat de huidige pc's meer dan genoeg kracht hebben (en het object-georiënteerd programmeren ook in andere programmeertalen wordt gebruikt) zou ik altijd kiezen voor c++.
'Normaal C' is niet object-georiënteerd.
Succes,
Tijs.
Bedankt, laatste vraag dan. stel je voor dat ik c++, heb ik dan nog iets aan c? Moet ik beide talen leren of is c++ genoeg? Zou je iemand die c++ al kent aanranden om nog c te leren?Sorry hoor, maar ik ga hier niet het verschil helemaal lopen uitdiepen tussen c en c++
Zoek maar op Wikipedia wat het een is en wat het ander. Je vroeg advies welke van de 2 te kiezen, en ik heb je advies gegeven.
Hacken kan met allebei.
Tijs.
C is voornamelijk voor kleineprojecten en lowlevel programming handig, terwijl C++ dat gemaakt is om compatible te zijn met C veel handiger en overzichtelijker is voor grote projecten. Dus het licht er echt aan in welke richting je wilt.
Nee, C++ is net zo geschikd voor kleine projecten als C, low level programming? C++ en C zijn precies even "low level programming languages".
Je kan C++ het best zien als een soort van uitbreiding van C, zoals de std::string librrary, classes, static_cast etc. Ik zou natuurlijk voor C++ kiezen. Er is geen reden om C nog te leren. Als je C++ kan, kan je bijna ook 100% C ( met kleine verschillen natuurlijk).
dus C++.
Nee, C++ is net zo geschikd voor kleine projecten als C, low level programming? C++ en C zijn precies even "low level programming languages".
Je kan C++ het best zien als een soort van uitbreiding van C, zoals de std::string librrary, classes, static_cast etc. Ik zou natuurlijk voor C++ kiezen. Er is geen reden om C nog te leren. Als je C++ kan, kan je bijna ook 100% C ( met kleine verschillen natuurlijk).
dus C++.
Er zijn ongelooflijk veel chips die je alleen in C of Assembly kunt programmeren. C++ zul je daar niet op krijgen.
Ik ben het er wel mee eens dat als je C++ leert, je niet zoveel moeite zal hebben met een overstap naar C.
bedankt Arjan. Ik heb gehoord dat c+= ook gebruikt om chips te programmeren, maar ja, jij hebt de ervaring ik niet. Dan mijn laatste vraag. Ik heb gehoord dat ebat origineel geschreven werd in perl en toen herschreven in c++. Kun je perl of c++ gebruiken om een website volledig te schrijven? Alleen met 1 van die talen en niks anders. Is dat mogelijk?
Ik heb gehoord dat ebay origineel geschreven werd in perl en toen herschreven in c++. Kun je perl of c++ gebruiken om een website volledig te schrijven? Alleen met 1 van die talen en niks anders. Is dat mogelijk?
Tweede vraag, stel je dat ik c++ leer, heb ik dan nog iets aan ASM? Kun je met asm ook mooie programma's maken?Wat biedt het aan wat C++ bijvoorbeeld niet biedt?
Er zijn ongelooflijk veel chips die je alleen in C of Assembly kunt programmeren. C++ zul je daar niet op krijgen.
Ik ben het er wel mee eens dat als je C++ leert, je niet zoveel moeite zal hebben met een overstap naar C.
Valt het dan gewoon te proberen?Met behulp van CGI kun je de echte code in beide talen idd schrijven, maar je zult nog wel kennis van HTML & css moeten opdoen. Dit zijn alleen officieel geen programmeer talen. Je moet begrijpen dat websites schrijven vaak niet eens programmeren is, maar meer het schrijven van markup-language.
ASM is heel erg low-level, je kunt er praktisch alles mee. Het nadeel is dat het ongelooflijk ingewikkeld is om te schrijven en het dan ook veel langer zal duren een programma in ASM te schrijven dan in bijv. C++. Ook is ASM natuurlijk sneller, het schrijven van GUI's in ASM is eigenlijk gewoon niet te doen.
Met behulp van CGI kun je de echte code in beide talen idd schrijven, maar je zult nog wel kennis van HTML & css moeten opdoen. Dit zijn alleen officieel geen programmeer talen. Je moet begrijpen dat websites schrijven vaak niet eens programmeren is, maar meer het schrijven van markup-language.
En die gasten dan die een site volledig schrijven in php? Hoe zit het daar nou mee? Alvast bedankt voor je antworden, die zijn erg nuttig.
<?php
echo("<html><head><title>Title</title></head><body></body></html>");
?>
Die schrijven (bijv.) statements als:
Code:<?php echo("<html><head><title>Title</title></head><body></body></html>"); ?>
In theorie is dit volledig in PHP geprogrammeerd. Alleen de parameter die is meegegeven aan de functie echo() is HTML.
Met de functie echo schrijf je de HTML. Toch programmeren ze alleen in PHP omdat HTML & CSS geen programmeertalen zijn.
PHP is de meeste gebruikte taal voor websites, CGI wordt zelden gebruikt in websites. Vaak wordt het gedaan bij hele grote belangrijke websites om de serverbelasting te verlagen en webpagina's sneller te laten laden. CGI is immers sneller dan de PHP parser.
Nou we toch in het onderwerp zitten, heeft men mij verteld dat je met c++ ook websites kan schrijven: cgi of zoiets. Kun je dat ook met c doen?
Tweede vraag: Met welke taal kun apps voor mobs and tablet pc's maken: c of c++?
Ja. CGI werkt ook voor C.
Ligt aan het platform, met iOS zit je vaak vast aan Objective-C en met Android aan Java. Voor andere platforms raad ik je aan te googlen.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.