voorbeeld bestanden internetbankieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
aangezien ik bezig ben met een programma die gebruik maakt van de mutatiebestanden van internetbankieren en ik deze geschikt wil maken voor zoveel mogelijk verschillende banken ben ik op zoek naar importbestanden zoals de diverse banken het aanleveren. aangezien ik zelf bij de rabo bankier heb ik deze inmiddels maar om nou overal te gaan bankieren is ook zo wat. vandaar mijn vraag zijn er mensen die ( uiteraard geanonimiseerd ) een voorbeeld bestandje kunnen plaatsen van hun internetbankieren. als er 2 records in staan is het al voldoende. bedragen en begunstigde etc m ogen worden gewijzigt mits de structuur maar blijft zoals hij is. ook datum velden moeten blijven zoals ze zijn omdat hier de MMDDJJJJ op moet worden bepaald.

of zijn de banken inmiddels zover dat ze een universeel formaat hebben?

nee dat bedoel ik niet. je kunt bij downloads een bestand downloaden waar alle transacties in staan over de aangegeven periode vaak is dit een kommagescheiden bestand het rabo bestand heb ik als voorbeeld bijgevoegd

Bijlagen

zijn er mensen die mij een voorbeeldbestand kunnen plaatsen?

Ruilen van bank format

ik wil wel ruilen, het asc format van de ING , en het Excel format van ABN-AMRO heb ik al in mijn bankboek zitten. Het format van de rabo bank heb ik nog niet, maar deze wil ik ook wel implementeren in mijn bankboek. Als je wilt ruilen, neem dan even contact op via een persoonlijk bericht.
groet Jan

het rabobestand staat al in mijn eerdere post, als je wilt mag je die van jou er ook op deze manier plaatsten dan is het ook beschikbaar voor anderen

Bij ING kun je 4 formaten kiezen. Tekst, komma gescheiden met 2 datumformaten, ASCII Girotel en komma gescheiden Girotel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan