Voordelen/nadelen van Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderr2002

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2015
Voordelen Windows 10:
- DirectX12 (werkt ook voor oude videokaarten)
- Beter startscherm
- sneller dan vorige versies

Nadelen Windows 10:
- Geen Windows Media Player (geloof me dit zal voor veel mensen een probleem zijn)
- als je moederbord stuk gaat moet je het kopen

Upgrade:
- je behoud al je instellingen/bestanden
- Windows 10 word over je oude besturingssysteem gedownload
- er blijven veel opstartbestanden over die je niet meer gebruikt
- veel progamma's zullen niet meer werken (overnieuw installeren zal het verhelpen)
- kans dat virussen meegaan en definitief worden

Clean instal:
- Windows 10 werkt beter!
- deze zal compatibel zijn met alle nieuwe hardware
- het lijkt alsof je computer nieuw is
- je hele computer word gereset

Dit was niet echt een vraag, maar zal voor veel mensen wel handig zijn.

Verveling?
Klopt niet veel van dat verhaal maar goed dat jezelf bezig houdt.

Hzo klopt dit verhaal niet? Zeker van wel dat het klopt!

Ik ken zo'n 15 mensen die dit ook weten en zeggen dat het waar is... Ook zijn er meerdere youtube video's over gemaakt...

Laatst bewerkt:
- Geen Windows Media Player

Complete onzin. Ik heb hier de RTM lopen en die heeft gewoon Windows Media Player naast alle multimedia apps.

- er blijven veel opstartbestanden over die je niet meer gebruikt

Onzin. CCleaner er overheen en weg is windows.old.

- kans dat virussen meegaan en definitief worden

Als je een virus hebt, is deze sowieso """"""""definitief"""""""" en heb je daar gegarandeerd last van en weet je dit.

- veel progamma's zullen niet meer werken (overnieuw installeren zal het verhelpen)

Weer pure onzin. Alle programma's die ik tot nu toe heb gebruikt zijn 100% compatible met Windows 10 build 10240 RTM na een upgrade van W7 naar 10130 naar 10162 naar 10166 naar 10240.

- als je moederbord stuk gaat moet je het kopen

Weer onzin. Simpel telefoontje naar Microsoft en zij lossen het voor je op.

- DirectX12 (werkt ook voor oude videokaarten)

Ook weer 99% onzin dat het op oudere videokaarten werkt. Er zijn slechts een erg beperkt aantal API's op oudere videokaarten (lees Fermi en later vòòr Maxwell).

Wat een onzin dit hele topic. Als je goede informatie wilt over de upgrade, lees dan deze F.A.Q. op de Windows10 Reddit: klikkerdeklik! Verder heeft Microsoft ook een Nederlandse F.A.Q.: klikkerdeklik!

Ik baseer me op mijn bevindingen tijdens het testen en gebruiken van build 9926, 10074, 10130, 10158, 10159, 10162, 10166 en de uiteindelijke RTM-build 10240 inclusief de tweede en de derde (meest recente) hotfix.

Windows Media Player ontbreekt niet, Windows Media Center is juist niet meer aanwezig in Windows 10. Behalve voor de mensen die een tv-kaart in hun pc hebben zitten, heeft dit geen invloed op de mogelijkheden van hun pc.

Die tweede video is pure onzin omdat:

- Broken programs: Ik ben nog geen enkel programma tegengekomen dat niet werkt. Tenzij je met maatwerksoftware werkt (dus software specifiek voor jou ontwikkeld), is er niets aan de hand.
- Old files stay: Simpel CCleaner laten lopen met 'Old Perfetch Files' en 'Old Windows Installation' aangevinkt zal alles verwijderen. Ook kun je ervoor kiezen tijdens de upgrade niets mee te nemen, waardoor W10 alsnog schoon wordt geïnstalleerd. Ik kan bevestigen dat dit goed werkt, aangezien ik dit ook heb gedaan met een andere pc gisteren. Simpel nog ff CCleaner laten lopen daarna en alles was schoon van de vorige Windows. Wil je na de upgrade een schone installatie doen? Ga simpelweg naar de Instellingen-app --> klik op Bijwerken en beveiliging --> klik op Systeemherstel --> Alles verwijderen en Windows opnieuw installeren. Dit kan ook al in Windows 8(.1).
- Viruses stay: Je hoort sowieso geen virussen te hebben. En als je die hebt, dan weet je dat sowieso. Een virus merk je makkelijk. Dus eerst een schone installatie en daarna upgraden naar W10.
- More could go wrong: Het upgraden is al heel erg intensief getest tijdens de previews. Dit zou niet fout mogen gaan. Mijn bevindingen zijn positief en ik heb alleen met 10130 een probleem gehad met upgraden. Verder nooit.
- Lower performance: Onzin. Simpel even CCleaner laten lopen en een registry cleaner, zoals deze: klikkerdeklik!
- Voor een schone installatie zijn heel veel handleidingen op het internet, zoals deze: klikkerdeklik!

Ik denk niet dat een youtuber met zo veel views en abbonees gaat liegen...

Hij liegt niet per se, hij is te oppervlakkig in mijn ogen. Hij spreekt naar mijn idee met te weinig ervaring. Ik studeer zelf Informatica aan het hbo, dus ik denk dat je van mij wel wat kan aannemen:p. Maar dat moet je zelf bepalen.

Als je vragen hebt, mag je ze gerust stellen hoor. Ik kan er boeken over schrijven:P. Als je wilt dat ik iets uittest, dat kan. Heb hier al een pc draaien met RTM build 10240.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan