• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorraadadministratie met Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij worden de nieuwe waardes toch automatisch bij de juiste zandsoort geplaatst. Of zit ik er nu naast?

Roncancio

Daar heb je gelijk in. Maar als ik vandaag opnieuw wil beginnen, en de "Nog uit te voeren orders" van vandaag staan nog bij de reserveringen. Als ik dat dan naar "Nog uit te voeren orders" plak, veranderd de voorraad "Nog uit te voeren orders" niet, en de reserveringen blijven ook hetzelfde.

Ik heb nog geen noemenswaardige aanpassingen gedaan in het bestand maar ik heb het bestand wel gecomprimeerd zodat het hier geplaatst kan worden.

Hierdoor kunnen ook anderen de topic oppikken omdat ik weinig tijd heb om me hierin te verdiepen. Bovendien ben ik aan het afbouwen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Oke, in iedergeval hardstikke bedankt voor alle moete en goede tips die je me tot nu toe hebt gegeven:thumb::thumb::thumb::D

Ik hoop dat iemand anders mijn vraag kan beantwoorden;)

groeten,

Erik

Ik zie dat er niet meer gereageerd is dus waag ik weer een poging.
Ik zat te denken of een som.als een oplossing is voor je vraag.

In bijgevoegd bestand zitten in het werkblad Totaalvoorraad een aantal formules.
De formules geven automatisch het totaal van de reserveringen weer per zandsoort. Iedere mutaties aan het werkblad Reserveringen van klanten worden automatisch verwerkt.
Hierbij moet je denken aan:
- toevoegen van reserveringen
- aanpassen hoeveelheid
- veranderen van zandsoort
- verwijderen van reserveringen
etc.

Hetzelfde geldt voor de gegevens van het werkblad Nog uit te voeren orders met dit verschil dat per zandsoort wordt berekend EN dat gekeken wordt of de order is geaccepteerd.

Eea zou daarna volledig geautomatiseerd kunnen worden zodat bijv. bij het openen van het bestand de gegevens worden verwerkt zodat de gegevens van vandaag zichtbaar zijn.
Ik heb ook alvast de printlayout van de werkbladen aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Ik zie dat er niet meer gereageerd is dus waag ik weer een poging.

Eea zou daarna volledig geautomatiseerd kunnen worden zodat bijv. bij het openen van het bestand de gegevens worden verwerkt zodat de gegevens van vandaag zichtbaar zijn.
Ik heb ook alvast de printlayout van de werkbladen aangepast.

Mijn dank is groot dat je mijn bestand weer hebt opgepakt:D:thumb::D:thumb:

Het ziet er geweldig uit:)

Zou het volledig geautomatiseerd kunnen worden? Zeg maar dat er automatisch de nieuwe beginvoorraad wordt weergegeven en dat de Reserveringen die vandaag moeten worden uitgevoerd automatisch bij "Nog uit te voeren orders" komt te staan? En de orders die gisteren zijn uitgevoerd dat die zeg maar worden verwijderd? Omdat die al in de nieuwe beginvoorraad zijn verwerkt?

Zeg maar beginvoorraad gister - de nog uit te voeren orders van gister + de reserveringen = de beginvoorraad van vandaag.

Ik hoor wel of dit snel te maken valt voor je, en als dat niet zo is, Bedankt voor alle moeite:thumb::thumb:

Beste Eriks87, mijn kleine bijdrage
Door op de knop te klikken wordt er een kopie v/h bestand weggeschreven (pad nog aanpassen in macro), worden de oude orders afgedrukt en verwijderd en de nieuwe orders geplaatst.
Worstel nog met de overgebrachte reserveringen te wissen op het tabblad Reserveringen (Wissen zonder de formules te verwijderen alsook alle lege regels dan verwijderen),maar daar komen we wel uit.
Betreft je laatste vraag is als ik het goed begrijp de eindvoorraad s'avonds de beginvoorraad van s'morgens(voor alle wijzigingen)

Mvg

Rudi

Bijlagen

Betreft je laatste vraag is als ik het goed begrijp de eindvoorraad s'avonds de beginvoorraad van s'morgens(voor alle wijzigingen)

Mvg

Rudi

Bedankt voor je bijdrage:D

Ja klopt de eindvoorraad s'avonds is de beginvoorraad s'morgens.

Alleen dacht ik dat je daar de reserveringen bij op moet tellen, omdat die na de wijzigingen er weer afgaan. Anders worden de reserveringen er dubbel afgehaald?

Zeg maar beginvoorraad 1000
Nog uit te voeren vandaag 400
Reserveringen 200

Voorraad is 400

Volgende dag aan het begin:

Voorraad (eindvoorraad + reserveringen) 600
reserveringen 200

Voorraad 400

groeten,

Erik

Alleen nu zijn alle macro's weg? Als ik in de VBA kijk?

groeten,

Erik

Beste Erik,
Heb nog eens goed gekeken en je hebt gelijk
Alle eerdere macro's heb je niet meer nodig aangezien de berekeningen nu rechtstreeks gedaan worden op het tabblad Totale voorraad (dankzij Roncancio). De enige macro die nu nog nodig is, is degenen om die knop aan te sturen (Module1).

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Dag mensen,

Het iedee van warme bakkertje is goed:thumb:

Alleen nu zijn al mn formules en macro's weg van Roncancio weg:o

Het mooiste zou zijn dat zijn bestand werd uitgebreid met de tip van warme bakkertje:

Door op de knop te klikken wordt er een kopie v/h bestand weggeschreven (pad nog aanpassen in macro), worden de oude orders afgedrukt en verwijderd, hiervoor zou er met een lijst kunnen worden geselecteerd dat de orders zijn uitgevoerd, en dat als ik op de knop druk, dat de uitgevoerde orders dan worden verwijderd?

en de nieuwe orders die onder reserveringen staan worden geplaatst.

En als laatste dat de beginvoorraad wordt aangepast;)

Ik weet niet of het makkelijk is wat ik allemaal wil?

In iedergeval alvast bedankt voor alle moeite:thumb::thumb::thumb:

Zoals ik in mijn vorige reactie al meldde, kan het bestand verder geautomatiseerd worden.
Wat is er aangepast?

Bij het openen van het bestand controleert de computer wanneer het bestand voor het laatst is gewijzigd. Is dit vandaag dan verandert er niets.
Is dit echter een andere dag dan wordt de eindwaardes van Totale Voorraad in de cel voor de beginwaardes geplaatst.
Verder zijn de formules in de werkbladen Nog Uit Te Voeren Orders én Reserveringen Van Klanten geautomatiseerd. In het werkblad Nog Uit Te Voeren Orders komt automatisch de reserveringen te staan van vandaag met de bijgehorende gegevens.
Elke mutatie van Reserveringen Van Klanten wordt verwerkt in Nog Uit Te Voeren Orders. Hierbij kan ik nog vermelden dat de gegevens in Reserveringen Van Klanten niet op volgorde hoeven te staan. Excel zoekt zelf wel de gegevens bijeen.

Uit te voeren orders toont automatisch de orders van vandaag. De overige regels worden leeg weergegeven.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De formules die de reserveringen en uit te voeren orders berekenen staan overigens nog steeds in het Totale Voorraad.
De gegevens in Reserveringen van Klanten worden niet verwijderd maar hebben geen invloed meer in de berekeningen als de datum van de reservering in het verleden is.

Laatst bewerkt:
Is dit echter een andere dag dan wordt de eindwaardes van Totale Voorraad in de cel voor de beginwaardes geplaatst.
Verder zijn de formules in de werkbladen Nog Uit Te Voeren Orders én Reserveringen Van Klanten geautomatiseerd. In het werkblad Nog Uit Te Voeren Orders komt automatisch de reserveringen te staan van vandaag met de bijgehorende gegevens.
Elke mutatie van Reserveringen Van Klanten wordt verwerkt in Nog Uit Te Voeren Orders. Hierbij kan ik nog vermelden dat de gegevens in Reserveringen Van Klanten niet op volgorde hoeven te staan. Excel zoekt zelf wel de gegevens bijeen.

De formules die de reserveringen en uit te voeren orders berekenen staan overigens nog steeds in het Totale Voorraad.
De gegevens in Reserveringen van Klanten worden niet verwijderd maar hebben geen invloed meer in de berekeningen als de datum van de reservering in het verleden is.

Oke supperzzz:thumb:

Ik begrijp alleen een paar dingen nie:

- Wordt er rekening gehouden met de reserveringen in de totale voorraad? Of wordt gewoon de eindvoorraad de beginvoorraad. Dan wordt de reservering er toch dubbel afgehaald?

- Stel dat de order vandaag toch niet is uitgevoerd, wordt hij dan ook morgen verwijderd?

groeten,

Erik

- Wordt er rekening gehouden met de reserveringen in de totale voorraad? Of wordt gewoon de eindvoorraad de beginvoorraad. Dan wordt de reservering er toch dubbel afgehaald?
De waardes van cellen in de 12e regel worden in de 3e regel geplaatst.

- Stel dat de order vandaag toch niet is uitgevoerd, wordt hij dan ook morgen verwijderd?
Als je aan het eind van de dag de order op niet geaccepteerd zet, wordt het direct aangepast in Totale Voorraad en zal de eindvoorraad van vandaag de juiste beginvoorraad van morgen zijn.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste mensen,

Ik krijg fout 53?

Kan het bestand niet vinden

Als ik foutopsporing doe, krijg ik dit

Code:
If DateValue(FileDateTime(ActiveWorkbook.Name)) <> DateValue(Now()) Then

Die wordt zeg maar geel

Hoezo kan hij het bestand niet vinden?

groeten,

Erik

Beste mensen,

Ik krijg fout 53?

Kan het bestand niet vinden

Als ik foutopsporing doe, krijg ik dit

Code:
If DateValue(FileDateTime(ActiveWorkbook.Name)) <> DateValue(Now()) Then

Die wordt zeg maar geel

Hoezo kan hij het bestand niet vinden?

groeten,

Erik

Hoe heet het bestand?
Wat gebeurt er als je het bestand opslaat en opnieuw opent?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

dan blijft het nog steeds zo.

Het bestand heeft dezelfde naam behouden:

Voorraadadministratie___orders.xls

Dit kan je m.i. oplossen door het pad van het bestand neer te zetten ipv de verwijzing naar het actieve bestand.
Dus:

Code:
If DateValue(FileDateTime("[B]C:\Voorraadadministratie___orders.xls[/B]")) <> DateValue(Now()) Then
Alleen het vetgedrukte gedeelte is aangepast. Let goed op de padverwijzing.
Dan zou het goed moeten gaan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

en nog een klein vraagje:

Mijn lijst in de Nog uit te voeren orders is weg. Het gaat hier om de lijst "order geaccepteerd/niet geaccepteerd"

Er is nu een formule ingezet, maar ik kan er toch evengoed ook gewoon een lijst van maken?

groeten,

Erik

Maar het automatisch aanpassen van de beginvoorraad voor de volgende dag is niet mogelijk?

Als ik namelijk gister kijk, en dan vandaag. Is de voorraad gegroeid, terwijl er orders zijn uitgevoerd:P

Als dat nog automatisch zou kunnen vind ik het helemaal mooi:D:D:D

Het probleem is dat bij het opstarten de berekeningen worden gedaan en dáárna de bijwerking van de totale voorraad. Ik heb een manier bedacht om dat te omzeilen. Eens kijken of dat werkt.

Ook de lijsten in Nog Uit Te Voeren Orders zijn hersteld overigens.

Gaarne geen bestanden aanbieden via RapidShare of een ander shareprogramma.
Zippen of bestanden in een gecomprimeerde map werken net zo goed.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan