Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Met die opmerking is niets mis, maar je begrijpt niet waar het hier exact om draait.Ik zal maar net doen alsof ik die opmerking niet gelezen heb.
Je bent er bijna.
Upload het excel bestandje dus geen plaksel in je tekst.
Hier kunnen we niets mee en zien ook geen formules.
=ALS.VOORWAARDEN(B5="Dijklander Purmerend";13;B5="Dijklander Hoorn";23;B5="Dijklander Volendam";3;B5="Apotheek Waterland-Oost";2;B5<>"Dijklander Hoorn";B5="Dijklander Volendam";B5<>"Dijklander Purmerend";5)
=ALS(B2="Dijklander Hoorn";23;ALS(B2="Dijklander Purmerend";13;ALS(B2="Dijklander Volendam";1,3)))
Ik ben al aan het denken om een z.g. gegevens tabel te maken waaruit je kunt kiezen (gegevensvalidatie) dus niet meer handmatig want dat werkt fouten in de hand.
Dukkel,
Van harte. Het is je gelukt. Nu kunnen andere forumleden ook hun zegje en/of suggesties doen.
M.a.w., nu kunnen we gaan stoeien en misschien vereenvoudigen.
Ik ben al aan het denken om een z.g. gegevens tabel te maken waaruit je kunt kiezen (gegevensvalidatie) dus niet meer handmatig want dat werkt fouten in de hand.
Een punt, komma verkeerd of b.v. een extra spatie en de formule ligt op de vot (vot is Limburgs voor ****).
Over welke formule heb je het? Welke kolom? Mijn inziens klopt er in het geheel niet veel van.Jouw bestand is goed en mijn formule werkt prima in jouw bestand.
En ja, maar met b.v. gegevensvalidatie te werken kan al veel leed worden voorkomen.TS gaf aan een beginneling in Excel te zijn, dus fouten maken is goed, daar leer je van.
Jouw bestand is goed en mijn formule werkt prima in jouw bestand.
TS gaf aan een beginneling in Excel te zijn, dus fouten maken is goed, daar leer je van. Maar in Excel moet je zeer zorgvuldig werken en vaak op internet met zoektermen uitleg proberen te vinden. Je kunt als beginneling niet zo maar ingewikkelde formules produceren.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.