• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak zonder cel te noemen in de formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom Berends

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2004
Als besturingselement heb ik een selectievakje ergens gemaakt dat gekoppeld is aan A3. Ik wil A3 voorzien van voorwaardelijk opmaak. Wanneer het aangevinkt is dan moet A3 blauw worden en wanneer het niet aangevinkt is, dan moet het rood worden. Dat lukt in 2007 met het gebruiken van de formuleoptie in de lijst met voorwaardelijke opmaak mogelijkheden. Het werkt met: =A3=WAAR dan de vulling blauw en met =A3=ONWAAR dan de vulling rood maken.
Maar, ik wil in die formule geen cel noemen, maar een soort algemene formule. Iets in de geest van: =HuidigeGeselecteerdeCel=Waar
Ik moet n.l. 500 cellen van voorwaardelijke opmaak gaan voorzien en dat wil ik niet met de hand gaan doen...
Bestaat daar een handige oplossing voor?

Beste Tom,

Selecteer die 500 cellen en bepaal de voorwaardelijke opmaak. Zorg er wel voor dat de celaanduiding variabel is en gebruik dus geen $-tekens.

Of is de opmaak telkens anders?

Als je één cel gereed hebt, kun je ook een tweede cel selecteren en dan op F4 klikken. Met F4 herhaal je je laatste handeling.

Richard

Dank

Dag Richard,
Bedankt, het werkt! ik moet nog wel overal de linked-cell aanpassen met de hand, maar dat kan niet anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan