• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

gaggie

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2012
Ik heb een excel waarbij in een groep cellen de behaalde resultaten staan en op datzelfde werkblad een groep cellen met minimale scores die behaald moeten worden.

Bv cel B1 is resultaat en de minimale score staat in R1

Cel geen kleur als waarde bij resultaten 0 is.

Cel kleur rood als waarde resultaat lager is
dan de minimale score.

Cel kleur groen als waarde resultaat groter
is dan de minimale scores.

Ik zoek iets in voorwaardelijke opmaak zodat ik niet een opmaak moet maken voor iedere cel.

Bekijk bijlage voorwaardelijke opmaak..xlsx
Ik voeg een bestandje hierbij.

Met vriendelijke groet,

Gaggie

Laatst bewerkt:
Ik ga dit uit proberen op mijn originele bestand.
Wat ik eruit begrijp moet de score dus geen dollar tekens bevatten en daarom loopt hij door.

Voorwaardelijk opmaak

Het antwoord werkte ook op mijn bestand, maar heb daar nog een vraagje over, ik denk dat ik de eerste keer niet volledig ben geweest. (weet ik wel zeker)

Ik heb diverse blokken resultaten onder elkaar staan daar zitten wat lege regels tussen, maar de opmaak moet wel die scores gebruiken, bv B11, B19 B26 gebruiken de score die in R1 staat. etc.

Is daar misschien een handigheidje voor.

Bij voorbaat dank, stuur het bestandje mee dan zie je wat ik bedoel.Bekijk bijlage voorwaardelijke opmaak meer resultaten.xlsx

Laatst bewerkt:
Helemaal super, ga het meteen uitproberen.

Wat ik eruit begrijp is dat je de eerste kolom gebruikt als zoeken zodat je weet welke regel bij de scores je moet hebben, bij kolom(b1);0 , ik neem hierbij aan dat b1 gaat lopen, wat de 0 doet weet ik nog niet.

In ieder geval hartelijk dank.

dat de b1 oploopt naar b2, b3 enz is niet interessant , wel dat het c1,c2 enz. wordt,
hiermee wordt de zoekkolom voor vert.zoeken bepaald. dus niet op welke regel maar in welke kolom

De 0 betekend dat de waarde bij vert.zoeken niet op volgorde hoeft te staan

bij kolom moet ook gewoon B1 staan ipv D32
kijk een bij help bij vert.zoeken en zie wat de vereisten zijn dan weet je ook wat die kolom(b1) (2 dus) inhoud.

Niels

je zoekt naar "M1T", terwijl dat niet staat in dit rijtje:
M1R
E1R
M2R
E2R

ok ik kijk verder even bij de help van vert.zoeken.

In ieder geval bedankt voor alle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan