• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patje748

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2015
In een excelsheet wil ik hetvolgende krijgen:
in kolom A staan referenties van woningen voor verhuur, bvb
woning DU-58 ........................ hierop wordt 3% commissie gerekend
woning PH-44 ........................ 6%...........
woning OB-21 ........................ 2%..........
enz

In kolom P komen de "commissies ter staan. Hoe kan ik deze hier automatisch inkrijgen als ik in kolom A de referentie intyp?
Waarschijnlijk zal ik eerst een oplijsting moeten maken in één kolom de woningen, de andere de referentie en nog een andere de commissies, maar misschien ben ik hier al fout in mijn redenering?
Hoe kan ik dit oplossen?

En.......ik durf het haast niet te zeggen, maar je vraag heeft niets te maken met "voorwaardelijke opmaak"

Excel formule of voorwaardelijke opmaak ?

Hierbij een voorbeeldje als bijlage toegevoegd:
Bekijk bijlage voorbeeld excel.xlsx

In kolom A worden dus de gegevens ingevoerd, die, eens de eerste letters getypt worden, automatisch aangevuld worden in excel.
De bedoeling is dus eens dat kolom A ingevuld is dat er in kolom P automatisch het % aangevuld wordt.

Eerst dacht ik aan "voorwaardelijke voorwaarde" met als achterliggend idee, als in regel bvb ZB-PH-58 getypt wordt, typt dan (automatische invulling) in kolom P, in de overeenstemmende regel 5 (%),
dus als "ZB-PH-58", dan "5" enz

Ik zou inderdaad telkenmale kunnen zoeken naar een voorgaande en dan zelf invullen, maar ik denk dat er toch een mogelijkheid zou moeten bestaan om dit automatisch (gekoppeld) te laten invullen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan