• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mari138

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2016
Hallo allen,

Ik heb twee rijtjes met nummers in de cellen A1 tm A10 en B1 tm B10.
Graag wil ik dat de cellen in kolom A1 tm A10 geel gearceerd worden op het moment dat hetzelfde nummer ergens in B1 tm B10 terug te vinden is.
Dit zou volgens mij met voorwaardelijk opmaak moeten gebeuren in combinatie met een een formule zoals bijvoorbeeld verticaal zoeken.
Echter krijg ik het niet voor elkaar.

Wellicht heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Probeer het zo eens.

Code:
=ISGETAL(VERGELIJKEN(A1;$B$1:$B$10;0))

Mijn excuses, ik was niet op de hoogte dat dat gebruikelijk was, maar zal er voortaan rekening mee houden. Ik waardeer uw hulp bij mijn vorige vraag ten zeerste. Echter wilde ik de oplossing eerst nog even voorleggen bij de uiteindelijke gebruiker. Heb hem echter getest en verwacht dat het zo precies is wat ik zoek, ik zal hem sluiten. Nogmaals excuses en bedankt voor uw oplossing.

Laatst bewerkt:
Het kan ook zonder ISGETAL:
Code:
=VERGELIJKEN(A1;$B$1:$B$10;0)
Als de functie WAAR (or TRUE) of een getal <> 0 oplevert, wordt de voorwaardelijke opmaak toegepast, dus (ook) niet als de functie een fout (zoals #N/B) oplevert.

@tim
Het is wel zo netjes eerst de vorige vraag af te sluiten voor je een nieuwe start.
Ja maar je kan toch met verschillende vragen zitten op meerdere projecten?

@Plongske
Is zo. Mijn reactie was in dit geval waarschijnlijk voorbarig, maar het gebeurt zo vaak dat je na het presenteren van een fraaie oplossing geen enkele reactie meer krijgt.

@Timshel
Ik kan je gevoelens wel delen.
Soms is de erkenning voor ons werk en tijd ver te zoeken.;)
Misschien moet ik de laatste zin in mijn handtekening ook eens in rood plaatsen.

@Plongske
Is zo. Mijn reactie was in dit geval waarschijnlijk voorbarig, maar het gebeurt zo vaak dat je na het presenteren van een fraaie oplossing geen enkele reactie meer krijgt.

Ik waardeer jullie oplossingen in ieder geval enorm! :thumb::thumb:
En ook de oplossingen op deze vraag, bedankt, het werkt allemaal perfect!
Ik dacht dat ik goed was met Excel, maar als ik dit zo allemaal zie kan ik nog wel wat les gebruiken :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan