Beste Forumleden,
Momenteel ben ik bezig met een klein kasboek in excel, hierin worden facturen ingeboekt en verder weinig mee gedaan, het leek mij wel handig wanneer de factuur over datum is de regel rood te markeren.
Dit is mogelijk met een voorwaardelijke opmaak, en deze heb ik ook weten toe te passen.
Echter worden deze voorwaardelijke opmaak vast gesteld op harde cellen bv $C$2 hierdoor kan ik de voorwaardelijke opmaak niet gebruiken in rij 3. Het weghalen van $ is niet mogelijk want deze word direct weer terug geplaatst door excel.
Jullie enig idee hoe ik dan toch de voorwaardelijke opmaak kan gebruiken voor het heleblad? Heb het bestand bijgevoegd.
Nog een korte uitleg van de ingestelde voorwaardelijke opmaak in mijn sheet:
C2 geeft de status aan van een betaling
1 = open
2 = bij een betaling die te laat is, contact gehad met de klant.
3 = afgehandeld.
D2 is de datum die ingevoerd is, in E2 word hier 14 dagen bij opgeteld en op E2 staat de voorwaardelijkeopmaak ingesteld met:
Voorwaarde 1:
=$C$2 = 3
Kleur word grijs/wit (afgehandeld)
Voorwaarde 2:
=$E$2 >= NU()
Open staande betaling binnen zijn termijn - Kleur is orange.
Voorwaarde 3:
=$E$2 <= NU()
De betaling is te laat en word rood gemaakt.
Mvg.
Momenteel ben ik bezig met een klein kasboek in excel, hierin worden facturen ingeboekt en verder weinig mee gedaan, het leek mij wel handig wanneer de factuur over datum is de regel rood te markeren.
Dit is mogelijk met een voorwaardelijke opmaak, en deze heb ik ook weten toe te passen.
Echter worden deze voorwaardelijke opmaak vast gesteld op harde cellen bv $C$2 hierdoor kan ik de voorwaardelijke opmaak niet gebruiken in rij 3. Het weghalen van $ is niet mogelijk want deze word direct weer terug geplaatst door excel.
Jullie enig idee hoe ik dan toch de voorwaardelijke opmaak kan gebruiken voor het heleblad? Heb het bestand bijgevoegd.
Nog een korte uitleg van de ingestelde voorwaardelijke opmaak in mijn sheet:
C2 geeft de status aan van een betaling
1 = open
2 = bij een betaling die te laat is, contact gehad met de klant.
3 = afgehandeld.
D2 is de datum die ingevoerd is, in E2 word hier 14 dagen bij opgeteld en op E2 staat de voorwaardelijkeopmaak ingesteld met:
Voorwaarde 1:
=$C$2 = 3
Kleur word grijs/wit (afgehandeld)
Voorwaarde 2:
=$E$2 >= NU()
Open staande betaling binnen zijn termijn - Kleur is orange.
Voorwaarde 3:
=$E$2 <= NU()
De betaling is te laat en word rood gemaakt.
Mvg.
Laatst bewerkt: