Vraag functie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senneweb

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2010
Beste,

Ik vraag me af hoe ik de kleuren zo om en om kan maken dan licht grijs en dan donker en dan weer licht? Met welke functie moet je dit doen?

haha.png

Dit is de PHP code waar het in gezet moet.
In dit script is de kleur overal hetzelfde.

PHP:
if(mysql_num_rows($sql) == 0)
	{
	echo "<tr><td class='inhoud' colspan='4'>".bad("Je hebt geen berichten in je inbox.")."</td></tr>";
	} 
	else 
	{

while($res = mysql_fetch_assoc($sql))
	{
	echo "<tr><td class='inhoud_c' width='6%'><input type='checkbox' name='id_".$res['id']."' value='".$res['id']."' style='margin: 0px;'/></td><td class='inhoud' width='32%'>";

if(array_key_exists($res['verzender_id'], $specials))
	{
	echo $specials[$res['verzender_id']];
	} 
	else 
	{
	echo "<a href='nav.php?p=profile&x=".$res['username']."'>".$res['username']."</a>";
	}
	echo "</td><td class='inhoud' width='31%'>".$res['date']."</td><td class='inhoud' width='31%'>";

if($res['gelezen'] == 0)
	{
	echo "<b><a href='nav.php?p=messages&subpage=read&id=".$res['id']."'>Openen</a></b>";
	} 
	else 
	{
	echo "<a href='nav.php?p=messages&subpage=read&id=".$res['id']."'>Openen</a>";
	}
	echo "</td></tr>";
	}
	echo "<tr><td class='inhoud' colspan='4'><input type='submit' name='deletemsg' value='Verwijder geselecteerde berichten'>&nbsp;<input type='submit' name='save' value='Geselecteerde berichten opslaan in bewaarbox' /></td></tr>";
	}

Laatst bewerkt:
dat is geen functie... dat is gewoon een tellertje starten en bij elke rij 1 ophogen en dan kijken wat de waarde van die teller is om te zien welke kleur je gaat kiezen

Bijvoorbeeld:
PHP:
$count = 0;
while(true){
  if($count % 2 = 0){
    // rij rood maken
  }else{
    // rij blauw maken
  }
  $count++;
}

Laatst bewerkt:
of je neemt een kijkje in jquery, 1 regeltje en je hebt ze om en om gekleurt.

[JS]$("#trans tr:odd").css("background-color", "#993608"); [/JS]
De oneven table rows worden hier een andere kleur gemaakt
odd veranderen in even en het werkt anders om.

dat is geen functie... dat is gewoon een tellertje starten en bij elke rij 1 ophogen en dan kijken wat de waarde van die teller is om te zien welke kleur je gaat kiezen

Bijvoorbeeld:
PHP:
$count = 0;
while(true){
  if($count % 2 = 0){
    // rij rood maken
  }else{
    // rij blauw maken
  }
  $count++;
}

Ik wil het graag zo doen in de php code inbouwen maar dit script is niet volledig?

Dit is niet getest. Ik weet ook niet of je in de class inhoud een achtergrondkleur gedefineerd hebt.
PHP:
$switch = '#333'; //dark grey #333 light grey #ccc
while($res = mysql_fetch_assoc($sql))
    {
	if($switch == '#333'){
		$switch = '#CCC';
	}

echo "<tr style = 'background-color:".$switch."'><td class='inhoud_c' width='6%'><input type='checkbox' name='id_".$res['id']."' value='".$res['id']."' style='margin: 0px;'/></td><td class='inhoud' width='32%'>";

if(array_key_exists($res['verzender_id'], $specials))
    {
    echo $specials[$res['verzender_id']];
    } 
    else 
    {
    echo "<a href='nav.php?p=profile&x=".$res['username']."'>".$res['username']."</a>";
    }
    echo "</td><td class='inhoud' width='31%'>".$res['date']."</td><td class='inhoud' width='31%'>";

if($res['gelezen'] == 0)
    {
    echo "<b><a href='nav.php?p=messages&subpage=read&id=".$res['id']."'>Openen</a></b>";
    } 
    else 
    {
    echo "<a href='nav.php?p=messages&subpage=read&id=".$res['id']."'>Openen</a>";
    }
    echo "</td></tr>";
    }
    echo "<tr><td class='inhoud' colspan='4'><input type='submit' name='deletemsg' value='Verwijder geselecteerde berichten'>&nbsp;<input type='submit' name='save' value='Geselecteerde berichten opslaan in bewaarbox' /></td></tr>";
    }

Het is eigenlijk niet de bedoeling dat je iemand een script voor jou laat maken

;) ik gok dat het ook een nog niet helemaal optimale aanpassing was.
Is een grote duw in een van de juiste richtingen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan