Vraag over achtergrond muziek op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

phpfreaky

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Berichten
38
Hallo iedereen!:d

Ik heb een vraag over de achtergrond muziek op mijn (proxy) website..
Ik heb een tutorial gevolgd hoe je achtergrond muziek op je website kan krijgen.
(http://www.homepage-maken.nl/artikelen/wd/mp3-bestanden-afspelen.php)
Die heb ik onder de balk geplakt waar je de URL in kan typen... (Op mijn proxy site)
De muziek balk werkt prima, op 1 dingetje na...:(
Als ik naar een andere website ga, in mijn proxy site, begint de muziek opnieuw!:confused:
Mijn vraag is nu dus:
Weet iemand hoe ik kan zorgen dat de achtergrond muziek ook blijft als je naar een andere website gaat?(In mijn proxy):)
Alvast bedankt!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je misschien dit.

Hier volgen wat parameters die je mogelijk wilt gebruiken:
•autoload= de playlist wordt automatisch geladen zonder dat de bezoeker op de muziekspeler hoeft te klikken. Mogelijke waardes true of false (standaard).
•autoplay= de muziek wordt automatisch afgespeeld zonder dat de bezoeker op de play-knop drukt. Mogelijke waardes true of false (standaard).
•repeat_playlist= geeft aan of de playlist na het afspelen van het laatste nummer herhaald moet worden. Mogelijke waardes true of false (standaard).

Nadat je de code in de pagina geplakt hebt, moet je de pagina natuurlijk nog even uploaden naar de webserver. Upload ook het playlist bestand (playlist.xspf of een andere naam die je gekozen hebt) als je dat nog niet gedaan hebt!

Denk eraan dat je bij het testen van de speler altijd de pagina herlaadt ("vernieuwen", of druk op F5). Anders word je geconfronteerd met de oude cache pagina uit je browser. Als je bijvoorbeeld net een foutje in je code hebt verbeterd dan lijkt het of de fout er nog steeds in zit, terwijl in werkelijkheid de code nu wel goed is. Herstart desnoods even je browser (bij mij was dit nodig om een wijziging van de titel van de speler te kunnen zien in Internet Explorer).
 
Nee, ik bedoel dat de muziek blijft spelen, waar je op de website ook heen gaat...
Als je dus in mijn proxy bijv. bij Google op zoeken klikt,
vernieuwt hij de adresbalk (Waar dus de muziekbalk in zit)
Maar dan moet de muziek dus juist blijven spelen!
 
Nee, dat bedoel ik helaas ook niet...:confused:
Dan kun je maar 1 liedje afspelen, en die blijft waarschijnlijk ook niet spelen als je naar een andere tab ofzo gaat...
Toch bedankt voor het reageren!:thumb:
Heeft iemand anders nog ideeën?:)
 
De beste manier om achtergrondmuziek in je website te verwerken, is niet. De meeste bezoekers vinden het namelijk bijzonder ergerlijk.

Als je het persé wil moet je je hele website in een iframe zetten, en de achtergrondmuziek in de main page. Daardoor kun je alleen de iframe verversen en blijft het muziekje draaien. Je kunt het ook met AJAX doen maar dan moet je je hele site redesignen en ook nog weten hoe je programmeert, dus dat zal em wel niet worden.
 
Goed, ik heb gegoogled op iframe, en ik snap volgensmij wat het precies is.
Ik snap alleen niet wat u bedoeld met main page...:eek:
Ik heb verschillende scripts voor mijn proxy.
In 1 van die scripts staan dus die adressenbalk en de muziekbalk.
Moet ik dan in elk script beginnen met <iframe> en eindigen met</iframe>,
behalve in dat script?
Of moet ik die muziekbalk in een aparte tag zetten...
 
Ongeveer zo:

<html>
<muziekje />
<iframe="de rest van de pagina" />
</html>

Als je dan continue je iframe ververst wanneer je linkt, dan blijft het muziekje altijd staan omdat alleen het deel binnen de iframe tag opnieuw geladen wordt, en het muziekje er buiten staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan